Sprzedaż i Obsługa Klienta

Liczba miejsc ograniczona!
(decyduje kolejność zgłoszeń z kompletem dokumentów)
dwa semestry (154 godziny)
Opis studiów
Studia pozwalają na zdobycie wiedzy i wykształcenie umiejętności w zakresie sprzedaży oraz obsługi klienta indywidualnego (B2C) i biznesowego (B2B) - zarówno w przestrzeni stacjonarnej, jak i internetowej. Umożliwiają pozyskanie niezbędnej wiedzy do kształtowania strategii i planów sprzedaży oraz projektowania działań służących ich skutecznej realizacji. Studia dają możliwość rozwijania umiejętności w zakresie negocjacji i technik sprzedaży oraz organizacji handlu stacjonarnego i internetowego. Służą wykształceniu kluczowych kompetencji do zarządzania sprzedażą i obsługą klienta. Studia pozwalają na kształtowanie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych niezbędnych w pracach w zespole oraz zarządzania zespołami sprzedażowymi i działami obsługi klienta.
Studia umożliwiają pozyskanie umiejętności niezbędnych w dokonywaniu oceny klientów i identyfikowania ich potrzeb, projektowania ścieżki zakupu oraz kształtowania doświadczeń zakupowych klientów indywidualnych i biznesowych, a także zarządzania relacjami z klientami. Studia przygotowują do projektowania programu obsługi klienta oraz standaryzacji jej elementów. Udział w studiach pozwala na wykształcenie umiejętności niezbędnych do przygotowania i wdrożenia rozwiązań w zakresie komunikacji w biznesie oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w sprzedaży.
Studia stanowią platformę wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu sprzedaży i obsługi klienta oraz stwarzają możliwości nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.
Adresaci
Uczestnikiem studiów podyplomowych „Sprzedaż i Obsługa Klienta” może być każdy absolwent wyższej uczelni o dowolnym profilu i specjalności. Studia kierowane są do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę i zdobyć umiejętności niezbędne w sprzedaży i obsłudze klienta (B2C, B2B), pracowników działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, doradców klienta oraz tych osób, które zarządzają lub planują zarządzać sprzedażą i obsługą klienta w przedsiębiorstwach o różnych profilach działalności.
Studia są przeznaczone również dla tych osób, które zamierzają uzyskać nowe kwalifikacje niezbędne do rozpoczęcia kariery w sprzedaży i obsłudze klienta.
Korzyści
- Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu sprzedaży i obsługi klienta w przestrzeni stacjonarnej i internetowej; zdobycie wiedzy dotyczącej najnowszych osiągnięć w tym zakresie.
- Wykształcenie i rozwijanie kluczowych umiejętności z zakresu skutecznego zarządzania sprzedażą i obsługą klienta.
- Wykształcenie i doskonalenie umiejętności pracy w zespołach, rozwiązywania problemów decyzyjnych, a także realizacji samodzielnych projektów w obszarze sprzedaży i obsługi klienta.
- Wymiana doświadczeń oraz nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.
Dokument końcowy (certyfikaty i uprawnienia)
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Założenia studiów
Zdobycie przez uczestników zajęć profesjonalnych kwalifikacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta :
- przygotowanie do zarządzania sprzedażą i obsługą klienta indywidualnego i biznesowego,
- przygotowanie do kierowania zespołem sprzedażowym i zespołem obsługi klienta,
- przygotowanie do pracy w dziale sprzedaży oraz dziale obsługi klienta,
- wykształcenie/doskonalenie umiejętności niezbędnych do samodzielnego prowadzenia projektów i przedsięwzięć w zakresie sprzedaży i obsługi klienta,
- w przestrzeni stacjonarnej i internetowej,
- przygotowanie do uruchomienia własnej działalności gospodarczej.
Metody prowadzenia zajęć
Metody aktywizujące:
- wykłady interaktywne,
- zajęcia warsztatowo-treningowe,
- case study,
- dyskusje.
Program
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|
1 | Komunikacja interpersonalna | 7 | 7 | 2 |
2 | Marketing w erze cyfrowej | 3 | 4 | 2 |
3 | Klient w sprzedaży i obsłudze klienta | 3 | 4 | 2 |
4 | Badania rynku | 6 | 8 | 2 |
5 | Strategie i plany sprzedaży | 7 | 7 | 3 |
6 | Program obsługi klienta | 3 | 4 | 2 |
7 | Negocjacje | 5 | 9 | 2 |
8 | Techniki sprzedaży | 5 | 9 | 2 |
9 | Komunikacja w sprzedaży i obsłudze klienta | 3 | 4 | 2 |
10 | Merchandising w sprzedaży stacjonarnej i internetowej | 3 | 4 | 1 |
11 | Technika i organizacja handlu | 7 | 7 | 2 |
12 | Wirtualizacja sprzedaży i obsługi klienta | 3 | 4 | 2 |
13 | Zarządzanie zespołem sprzedażowym | 6 | 8 | 3 |
14 | Zarządzanie relacjami z klientami | 6 | 8 | 3 |
Razem | 67 | 87 | 30 |
Organizacja
Organizacja studiów (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w weekendy w formie blended learning (część zajęć prowadzona jest w formie stacjonarnej, część w formie online).
Kryteria ukończenia studiów
- Aktywny udział w zajęciach, w przypadku nieobecności na zajęciach słuchacze otrzymują dodatkowe zadania w celu nadrobienia zaległości (minimalna frekwencja na zajęciach wynosi 80%).
- Zintegrowany egzamin pisemny i ustny.
Kadra dydaktyczna
Kadrę wykładowców i trenerów stanowią praktycy biznesu oraz pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i innych uczelni z doświadczeniem praktycznym w zakresie prowadzonych zajęć.
Kierownik studiów
dr hab. Barbara Kucharska, prof. UE, e-mail: barbara.kucharska@ue.katowice.pl
Kontakt
Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach:
e-mail: podyplomowe@uekat.pl
tel.: +48 32 257-7300
ul. 1 Maja 50 Budynek: Rektorat; pok. 1.16
40-287 Katowice
Dołącz do nas