- Dyrektorów/menedżerów/pracowników działów HR/ szkoleń i rozwoju zawodowego
- Liderów organizacji/ Partnerów biznesowych
- Trenerów wewnętrznych i zewnętrznych
- Menedżerów ds. szkoleń i rozwoju
- Właścicieli i pracowników firm/agencji szkoleniowych
- Coachów biznesowych, indywidualnych
- Headhunterów
- Kierowników zespołów, kierowników projektów
- Osób prowadzących kursy, warsztaty i szkolenia
- Nauczycieli zajmujących się kształceniem
- Osób, które planują zdobyć nowy zawód lub wzmocnić obecnie wykonywane zadania nowymi umiejętnościami.
Trener, coach i menedżer ds. szkoleń
- praktyczne przygotowanie do efektywnego działania na rynku szkoleń, działalności trenerskiej i coachingowej
dwa semestry (220 godzin)
OPIS STUDIÓW
Pracujesz na stanowisku związanym z zarządzaniem projektami szkoleniowo-rozwojowymi lub chcesz zdobyć tą umiejętność? Zajmujesz się działalnością trenerską lub coachingową lub planujesz koordynować i prowadzić nadzór nad realizacją procesu szkoleń? Interesujesz się współtworzeniem i prowadzeniem polityki szkoleniowo-rozwojowej w Twojej firmie? Te studia są własne dla Ciebie!
Studia Trener, coach, menedżer ds. szkoleń prowadzone przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach działają już od 1998 roku. Stanowią wsparcie dla kadry menedżerskiej w zagadnieniach szkoleń pracowniczych oraz doskonalą trenerów i coachów wzbogacając ich własne portfolio zawodowe. W trakcie studiów na praktycznych warsztatach uczestnicy tworzą projekt wybranego przez siebie szkolenia wewnętrznego lub zewnętrznego, analizują bieżące potrzeby szkoleniowe i tworzą plany szkoleniowo-rozwojowe, uczą się jak współtworzyć i realizować politykę szkoleniową zgodnie ze strategią firmy, planują i efektywnie zarządzają budżetem w zakresie szkoleń i rozwoju.
Studia z Uniwersytetem Ekonomicznym to najbogatsze źródło wiedzy praktycznej dającej wartościowy, aktualny i pełny obraz rynku szkoleniowego oraz projektów związanych z realizacją polityki szkoleniowo-rozwojowej. To również przyjemność współpracy z ekspertami, aktywnymi trenerami i właścicielami firm szkoleniowo-doradczych. Zaufaj nam a my pomożemy Ci w skupieniu i z energią ruszyć do przodu!
ADRESACI
Studia skierowane są do:
KORZYŚCI
Kończąc studia absolwent będzie potrafił:
1. Diagnozować potrzeby szkoleniowe, tworzyć i realizować plany szkoleniowe i rozwojowe;
2. Zbudować własny projekt szkoleniowy w oparciu o analizę potrzeb szkoleniowych, zawierający harmonogram, budżet , narzędzia i metody pracy oraz raport poszkoleniowy;
3. Użyć sprawdzonych narzędzi i metod pracy w celu realizacji projektu szkoleniowego, warsztatu i kursu;
4. Eliminować błędy wynikające z niewiedzy na temat procesu uczenia się i nabywania kompetencji oraz zasad kształcenia;
5. Eliminować błędy wynikające z niedostatecznego planowania i złej organizacji szkoleń;
6. Efektywnie zaprezentować siebie i własną firmę;
7. Wyzbyć się zachowań asekuranckich obniżających pewność siebie w sytuacjach stresujących i trudnych;
8. Posługiwać się narzędziami marketingowymi;
9. Posługiwać się narzędziami coachingowymi;
10. Sporządzić statystyki i raporty z realizowanego projektu;
11. Badać efektywność szkoleń i prowadzić ich ewaluację;
12. Zaplanować rozwój kompetencji osobistych, doskonalić własny warsztat trenerski.
DOKUMENT KOŃCOWY (certyfikaty i uprawnienia)
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
ZAŁOŻENIA STUDIÓW
W części pogłębiającej wiedzę słuchacze znajdują odpowiedź na następujące pytania: jak badać efektywność szkoleń i powadzić ich ocenę?, jak wybrać najlepszą firmę szkoleniową?, jak prowadzić skuteczny marketing szkoleń?.
Część treningowa wprowadza uczestników w zagadnienia związane z promocją własnej osoby i firmy na rynku szkoleń, pozwala na rozwijanie umiejętności trenerskich, uczy autoprezentacji i efektywnej pracy z głosem, prezentuje narzędzia i techniki używane przez trenerów biznesu, coachów i mentorów.
Część superwizyjna pozwala doświadczyć w praktyce na czym polega organizacja, przeprowadzenie i administrowanie szkoleniami. Daje możliwość sprawdzenia własnych postępów w nabywaniu nowych umiejętności oraz doskonali umiejętność zarządzania własnym stresem.
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
• Miniwykłady, prezentacje trenerskie
• Testy diagnostyczne
• Dyskusje moderowane, sokratejskie
• Debaty korespondencyjne
• Handouty, remaindery
• Testy wiedzy
• Case study z życia coacha i trenera
• Koncepcje i modele teoretyczne
• Metaplany i schematy
• Artykuły/zestawy ćwiczeń/studia przypadku
• Preworki/ postworki
• Gry dydaktyczne
• Storryteling, budowanie wątków historii
• Słowniki myślenia wizualnego
• Kompendium tworzenia prezentacji multimedialnych
• Prototypowanie
• Scenki w oparciu o „role play”
• Videotraining i videofeedback
• Eksperymentowanie twórcze i doświadczanie emocji
• Obserwacje procesu grupowego
• Techniki twórcze: improwizacja, drama, kolaż, techniki rysunkowe, metafora, bajka, przysłowia, humor na szkoleniach, loesje
• Filmy: obserwacja i omawianie
• Pokaz – instruktaż i obserwacja
• Podróże w świat pasji, fotoprojekcja
• Fotoalbumy i autoportrety- techniki obrazu
• Narzędzia coachingowe i trenerskie, outdoorowe
• Nagrania rozmów sesji coachingowych i ich ewaluacja
• Trening superwizyjny wielopoziomowy
• Quizy multimedialne: narzędzie kahoot
• Checklisty kontrolne zachowań trenera i coacha
• Katalogi skutecznych działań w pracy warsztatowej i grupowej
• Antidota na trudne sytuacje
• Scenariusze do prowadzenia rozmów rozwojowych i coachingowych z grupą
PROGRAM STUDIÓW
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|
1 | Proces uczenia się i nabywania kompetencji | 4 | 4 | 1 |
2 | Psychospołeczne aspekty pracy trenera i menagera ds. szkoleń | 16 | 16 | 5 |
3 | Planowanie i przygotowanie szkoleń | 12 | 12 | 4 |
4 | Metody pracy szkoleniowej i trenerskiej | 20 | 20 | 6 |
5 | Ewaluacja i ocena efektywności szkoleń | 8 | 8 | 2 |
6 | Przygotowanie i organizacja szkoleń | 20 | 20 | 6 |
7 | Rozwój osobisty trenera, menagera ds. szkoleń | 28 | 32 | 10 |
Razem | 108 | 112 | 34 |
ORGANIZACJA STUDIÓW (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)
Miejscem realizacji studiów jest Kampus główny w Katowicach przy ulicy Bogucickiej. Zajęcia odbywają się w ramach zjazdów weekendowych (sob.-niedz.) od 8:55 - 16:05 dwa razy w miesiącu. Studia trwają 2 semestry.
KRYTERIA UKOŃCZENIA STUDIÓW
Opracowanie i prezentacja projektu szkoleniowego
KADRA DYDAKTYCZNA
Całość studiów jest prowadzona przez trenerów i menedżerów posiadających długoletnią praktykę w zakresie organizacji szkoleń, prowadzenia działów szkoleń a także HR, oraz prowadzenia treningów z ww. zagadnień.
KIEROWNIK STUDIÓW
dr Marek Kasperek
CZESNE w roku akademickim 2020/2021
- 4300 zł (przy płatności w dwóch ratach)
- płatność jednorazowa - wysokość czesnego zostaje pomniejszona o 100 zł
- płatność w 4,6 lub 8 ratach: wysokość czesnego wzrasta o 100 zł