Przejdź do menu Przejdź do treści

Zarządzanie i marketing w biznesie

Kierunek w przygotowaniu!
Rekrutacja rozpocznie się w czerwcu.

Liczba miejsc ograniczona!
(decyduje kolejność zgłoszeń z kompletem dokumentów)

dwa semestry (200 godzin)

Opis studiów

Studia zostały podzielone na 4 moduły obejmujące:

  1. zarządzanie przedsiębiorstwem (81 godz.),
  2. zarzadzanie finansami przedsiębiorstwa (40 godz.),
  3. zarządzanie marketingowe (65 godz.),
  4. zarządzanie i marketing – sektorowe przykłady zastosowań (14 godz.). 

Adresaci

Adresatami studiów są:

  • menedżerowie najwyższego i średniego szczebla zarządzania (lub przygotowujący się do objęcia takich stanowisk) w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych lub usługowych;
  • specjaliści różnych dziedzin (np. finansów, zasobów ludzkich, marketingu, public relations, sprzedaży i obsługi klienta, logistyki, controllingu, IT itd.);
  • menedżerowie i koordynatorzy ds. projektów, w szczególności projektów interdyscyplinarnych;
  • doradcy i konsultanci wspierający różnego typu przedsiębiorstwa w osiąganiu ich celów biznesowych;
  • osoby prowadzące własną działalność gospodarczą lub zamierzające podjąć taką działalność w przyszłości;
  • absolwenci studiów (szczególnie nieekonomicznych) chcący rozwijać nowe lub rozszerzać i doskonalić swoje dotychczasowe umiejętności;
  • inne osoby pragnące poznać i zrozumieć najważniejsze tajniki zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem.  

Korzyści

Uczestnik studiów będzie przygotowany do:

Absolwent studiów będzie przygotowany do:

  • profesjonalnego kierowania przedsiębiorstwem, jego wybranym obszarem funkcjonalnym lub innymi realizowanymi przez nie aktywnościami (projektami) na rynku (tradycyjnym i cyfrowym), co powinno przełożyć się na jego sukcesy biznesowe,
  • skutecznego i efektywnego prowadzenia własnego biznesu w warunkach cyfrowej gospodarki opartej na wiedzy,
  • stosowania w swojej pracy zawodowej nowoczesnych metod, technik i narzędzi zarządzania, 
  • projektowania, organizowania, wdrażania i kontrolowania w przedsiębiorstwie ciekawych przedsięwzięć strategicznych oraz taktyczno-operacyjnych,
  • rozwijania swojej kariery zawodowej dzięki zwiększeniu swojej konkurencyjności na rynku pracy.

Udział w studiach jest ponadto dobrą okazją do nawiązania relacji, w tym biznesowych, z ich innymi uczestnikami, co stwarza możliwość wzajemnego dzielenia się wiedzą, doświadczeniami i pomysłami, jak też budowy sieci kontaktów zawodowych.

Dokument końcowy (certyfikaty i uprawnienia)

  • świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

Założenia studiów

Studia przygotowują do samodzielnego podejmowania w przedsiębiorstwach bardziej skutecznych decyzji strategicznych i operacyjnych oraz efektywniejszej realizacji strategii, projektów czy konkretnych zadań w różnych obszarach zarządzania. Dynamicznie zmieniające się otoczenie, w którym funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa, w połączeniu z intensywnym rozwojem cyfrowej gospodarki opartej na wiedzy, stawiają przed menedżerami, specjalistami i pozostałymi pracownikami zupełnie nowe wyzwania w zakresie identyfikowania, formułowania i rozwiązywania ważnych problemów z zakresu zarządzania, finansów i marketingu. Wymaga to od nich zarówno pozyskiwania nowoczesnej wiedzy, jak i wykształcenia nowych kompetencji oraz wzbogacenia posiadanych już umiejętności praktycznych. Dlatego tak ważne jest ich ciągłe rozwijanie i doskonalenie (w odniesieniu do tzw. „umiejętności twardych i miękkich”). Dodatkowym atutem jest  przeprowadzenie w ramach studiów badania talentów, dzięki któremu każdy ich uczestnik pozna możliwości rozwoju swoich talentów i przekształcenia ich w mocne strony, co powinno pomóc w lepszym radzeniu sobie z wyzwaniami zawodowymi, osiąganiu korzystniejszych wyników czy też wyborze właściwej ścieżki kariery. Bardzo istotna jest też wymiana myśli i dyskusja na temat nowoczesnego prowadzenia biznesu z innymi uczestnikami studiów, a także doświadczonymi wykładowcami-praktykami.  

Metody prowadzenia zajęć

Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, m.in. w formie aktywnych wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów oraz warsztatów z wykorzystaniem technik multimedialnych, studiów przypadków, różnych form dyskusji oraz narzędzi informatycznych. W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone, przez certyfikowaną trenerkę, badanie talentów za pomocą narzędzia CliftonStrenghts Instytutu Gallupa.

Program

Lp.PrzedmiotLiczba godzin teoretycznychLiczba godzin praktycznychPunkty ECTS
Moduł: ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM    
1Koncepcje i techniki zarządzania 773
2

Prawne aspekty działalności przedsiębiorstwa    

521
3Zarządzanie personelem     592
4

Trening kompetencji menedżerskich   

261
5Zarządzanie strategiczne     441
6

Zarządzanie projektem   

441
7

Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie    

441
8Tworzenie biznesplanu    331
9Społeczna odpowiedzialność biznesu    441
Moduł: ZARZĄDZANIE FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA     
1Finanse przedsiębiorstw 552
2Elementy rachunkowości zarządczej     441
3Controlling  441
4Strategie podatkowe   621
5Planowanie finansowe  241
Moduł: ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE 
1Zarządzanie marketingowe i jego strategie  772
2Badania marketingowe jako podstawa decyzji biznesowych 431
3Planowanie oferty rynkowej i jej pozycjonowanie    331
4Kształtowanie marki i wizerunku przedsiębiorstwa 331
5Dystrybucja i obsługa klienta    331
6Polityka cenowa   421
7Komunikacja marketingowa 331
8E-marketing682
Moduł: ZARZĄDZANIE I MARKETING – SEKTOROWE PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ*   
1Przedmiot fakultatywny I*   431
2Przedmiot fakultatywny II*  431
 Razem10010030

* Każdy uczestnik spośród trzech przedmiotów, proponowanych w ramach tego specjalistycznego modułu, wybiera tylko dwa przedmioty. W ramach programu są realizowane dwa przedmioty wskazane przez największą liczbę uczestników. Uczestnicy mają do wyboru następujące przedmioty: Marketing w handlu; Usługi profesjonalne; Marketing produktów zaawansowanych technologicznie.

Organizacja

Organizacja studiów (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)

Studia trwają dwa semestry. Zjazdy odbywają się w weekendy (sobota i niedziela) w cyklu dwutygodniowym w godzinach od 8.55 do maksymalnie 16.05. Wszystkie zajęcia są realizowane w formie online.

Kryteria ukończenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach dydaktycznych na poziomie minimum 80%,
  • zaliczone z wynikiem pozytywnym egzaminy pisemne realizowane po I oraz II semestrze zajęć dydaktycznych.

Kadra dydaktyczna

Kadrę wykładowców i trenerów stanowią cenieni pracownicy naukowo-dydaktyczni  Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz innych uczelni wyższych mający również bogate doświadczenia biznesowe i konsultingowe, a także praktycy, w tym certyfikowani coachowie.

Kierownik studiów

dr Joanna Wiechoczek, e-mai: joanna.wiechoczek@ue.katowice.pl 

Jak się zapisać?

Rekrutacja na studia rozpocznie się w czerwcu.
Więcej informacji już wkrótce!

Kontakt

Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach:

e-mail: podyplomowe@uekat.pl 
tel.: +48 32 257-7300
ul. 1 Maja 50 Budynek: Rektorat; pok. 1.16
40-287 Katowice

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3