Zarządzanie i marketing w biznesie

Kierunek w przygotowaniu!
Rekrutacja rozpocznie się w czerwcu.
Liczba miejsc ograniczona!
(decyduje kolejność zgłoszeń z kompletem dokumentów)
dwa semestry (200 godzin)
Opis studiów
Studia zostały podzielone na 4 moduły obejmujące:
- zarządzanie przedsiębiorstwem (81 godz.),
- zarzadzanie finansami przedsiębiorstwa (40 godz.),
- zarządzanie marketingowe (65 godz.),
- zarządzanie i marketing – sektorowe przykłady zastosowań (14 godz.).
Adresaci
Adresatami studiów są:
- menedżerowie najwyższego i średniego szczebla zarządzania (lub przygotowujący się do objęcia takich stanowisk) w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych lub usługowych;
- specjaliści różnych dziedzin (np. finansów, zasobów ludzkich, marketingu, public relations, sprzedaży i obsługi klienta, logistyki, controllingu, IT itd.);
- menedżerowie i koordynatorzy ds. projektów, w szczególności projektów interdyscyplinarnych;
- doradcy i konsultanci wspierający różnego typu przedsiębiorstwa w osiąganiu ich celów biznesowych;
- osoby prowadzące własną działalność gospodarczą lub zamierzające podjąć taką działalność w przyszłości;
- absolwenci studiów (szczególnie nieekonomicznych) chcący rozwijać nowe lub rozszerzać i doskonalić swoje dotychczasowe umiejętności;
- inne osoby pragnące poznać i zrozumieć najważniejsze tajniki zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem.
Korzyści
Uczestnik studiów będzie przygotowany do:
Absolwent studiów będzie przygotowany do:
- profesjonalnego kierowania przedsiębiorstwem, jego wybranym obszarem funkcjonalnym lub innymi realizowanymi przez nie aktywnościami (projektami) na rynku (tradycyjnym i cyfrowym), co powinno przełożyć się na jego sukcesy biznesowe,
- skutecznego i efektywnego prowadzenia własnego biznesu w warunkach cyfrowej gospodarki opartej na wiedzy,
- stosowania w swojej pracy zawodowej nowoczesnych metod, technik i narzędzi zarządzania,
- projektowania, organizowania, wdrażania i kontrolowania w przedsiębiorstwie ciekawych przedsięwzięć strategicznych oraz taktyczno-operacyjnych,
- rozwijania swojej kariery zawodowej dzięki zwiększeniu swojej konkurencyjności na rynku pracy.
Udział w studiach jest ponadto dobrą okazją do nawiązania relacji, w tym biznesowych, z ich innymi uczestnikami, co stwarza możliwość wzajemnego dzielenia się wiedzą, doświadczeniami i pomysłami, jak też budowy sieci kontaktów zawodowych.
Dokument końcowy (certyfikaty i uprawnienia)
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
Założenia studiów
Studia przygotowują do samodzielnego podejmowania w przedsiębiorstwach bardziej skutecznych decyzji strategicznych i operacyjnych oraz efektywniejszej realizacji strategii, projektów czy konkretnych zadań w różnych obszarach zarządzania. Dynamicznie zmieniające się otoczenie, w którym funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa, w połączeniu z intensywnym rozwojem cyfrowej gospodarki opartej na wiedzy, stawiają przed menedżerami, specjalistami i pozostałymi pracownikami zupełnie nowe wyzwania w zakresie identyfikowania, formułowania i rozwiązywania ważnych problemów z zakresu zarządzania, finansów i marketingu. Wymaga to od nich zarówno pozyskiwania nowoczesnej wiedzy, jak i wykształcenia nowych kompetencji oraz wzbogacenia posiadanych już umiejętności praktycznych. Dlatego tak ważne jest ich ciągłe rozwijanie i doskonalenie (w odniesieniu do tzw. „umiejętności twardych i miękkich”). Dodatkowym atutem jest przeprowadzenie w ramach studiów badania talentów, dzięki któremu każdy ich uczestnik pozna możliwości rozwoju swoich talentów i przekształcenia ich w mocne strony, co powinno pomóc w lepszym radzeniu sobie z wyzwaniami zawodowymi, osiąganiu korzystniejszych wyników czy też wyborze właściwej ścieżki kariery. Bardzo istotna jest też wymiana myśli i dyskusja na temat nowoczesnego prowadzenia biznesu z innymi uczestnikami studiów, a także doświadczonymi wykładowcami-praktykami.
Metody prowadzenia zajęć
Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, m.in. w formie aktywnych wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów oraz warsztatów z wykorzystaniem technik multimedialnych, studiów przypadków, różnych form dyskusji oraz narzędzi informatycznych. W ramach warsztatów zostanie przeprowadzone, przez certyfikowaną trenerkę, badanie talentów za pomocą narzędzia CliftonStrenghts Instytutu Gallupa.
Program
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|
Moduł: ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM | ||||
1 | Koncepcje i techniki zarządzania | 7 | 7 | 3 |
2 | Prawne aspekty działalności przedsiębiorstwa | 5 | 2 | 1 |
3 | Zarządzanie personelem | 5 | 9 | 2 |
4 | Trening kompetencji menedżerskich | 2 | 6 | 1 |
5 | Zarządzanie strategiczne | 4 | 4 | 1 |
6 | Zarządzanie projektem | 4 | 4 | 1 |
7 | Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie | 4 | 4 | 1 |
8 | Tworzenie biznesplanu | 3 | 3 | 1 |
9 | Społeczna odpowiedzialność biznesu | 4 | 4 | 1 |
Moduł: ZARZĄDZANIE FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA | ||||
1 | Finanse przedsiębiorstw | 5 | 5 | 2 |
2 | Elementy rachunkowości zarządczej | 4 | 4 | 1 |
3 | Controlling | 4 | 4 | 1 |
4 | Strategie podatkowe | 6 | 2 | 1 |
5 | Planowanie finansowe | 2 | 4 | 1 |
Moduł: ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE | ||||
1 | Zarządzanie marketingowe i jego strategie | 7 | 7 | 2 |
2 | Badania marketingowe jako podstawa decyzji biznesowych | 4 | 3 | 1 |
3 | Planowanie oferty rynkowej i jej pozycjonowanie | 3 | 3 | 1 |
4 | Kształtowanie marki i wizerunku przedsiębiorstwa | 3 | 3 | 1 |
5 | Dystrybucja i obsługa klienta | 3 | 3 | 1 |
6 | Polityka cenowa | 4 | 2 | 1 |
7 | Komunikacja marketingowa | 3 | 3 | 1 |
8 | E-marketing | 6 | 8 | 2 |
Moduł: ZARZĄDZANIE I MARKETING – SEKTOROWE PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ* | ||||
1 | Przedmiot fakultatywny I* | 4 | 3 | 1 |
2 | Przedmiot fakultatywny II* | 4 | 3 | 1 |
Razem | 100 | 100 | 30 |
* Każdy uczestnik spośród trzech przedmiotów, proponowanych w ramach tego specjalistycznego modułu, wybiera tylko dwa przedmioty. W ramach programu są realizowane dwa przedmioty wskazane przez największą liczbę uczestników. Uczestnicy mają do wyboru następujące przedmioty: Marketing w handlu; Usługi profesjonalne; Marketing produktów zaawansowanych technologicznie.
Organizacja
Organizacja studiów (cykl zajęć i miejsce ich odbywania)
Studia trwają dwa semestry. Zjazdy odbywają się w weekendy (sobota i niedziela) w cyklu dwutygodniowym w godzinach od 8.55 do maksymalnie 16.05. Wszystkie zajęcia są realizowane w formie online.
Kryteria ukończenia studiów
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach dydaktycznych na poziomie minimum 80%,
- zaliczone z wynikiem pozytywnym egzaminy pisemne realizowane po I oraz II semestrze zajęć dydaktycznych.
Kadra dydaktyczna
Kadrę wykładowców i trenerów stanowią cenieni pracownicy naukowo-dydaktyczni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz innych uczelni wyższych mający również bogate doświadczenia biznesowe i konsultingowe, a także praktycy, w tym certyfikowani coachowie.
Kierownik studiów
dr Joanna Wiechoczek, e-mai: joanna.wiechoczek@ue.katowice.pl
Jak się zapisać?
Rekrutacja na studia rozpocznie się w czerwcu.
Więcej informacji już wkrótce!
Kontakt
Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach:
e-mail: podyplomowe@uekat.pl
tel.: +48 32 257-7300
ul. 1 Maja 50 Budynek: Rektorat; pok. 1.16
40-287 Katowice
Dołącz do nas