Zadania Biura Gospodarki Majątkiem
Do podstawowych zadań Biura Gospodarki Majątkiem należy zarządzanie oraz administrowanie nieruchomościami Uniwersytetu, utrzymanie sprawności eksploatacyjnej budynków.
W szczególności do zadań biura należy:
a) w zakresie zarządzania nieruchomościami,
- opracowywanie planów zarządzania nieruchomościami,
- współpraca w tworzeniu programów użytkowych nowych obiektów,
- prowadzenie ewidencji gruntów, nieruchomości i budynków, sporządzanie zestawień dla potrzeb prawno – ewidencyjnych i bieżących, współpraca w zakresie kompletowania dokumentacji posiadanych przez Uniwersytet nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem obiektów do eksploatacji (przekazywanych po zakończeniu inwestycji lub w formie dzierżawy, użyczenia),
- ustalanie propozycji lokalizacji jednostek organizacyjnych, organizacji studenckich itp.,
- udostępnianie pomieszczeń i terenów podmiotom zewnętrznym oraz pozyskiwanie pomieszczeń dydaktycznych od podmiotów zewnętrznych,
- sporządzanie i ewidencjonowanie umów najmu nieruchomości, lokali i innych pomieszczeń użytkowych, jak również wynajmowanych przez Uniwersytet,
- przekazywanie do Działu Finansowo – Księgowego danych niezbędnych do obciążania najemców
- przygotowanie danych koniecznych do ustalenia wysokości opłat podatku od nieruchomości,
b) w zakresie administrowania obiektami oraz ich bieżącej eksploatacji:
- opracowywanie planów działań mających na celu zapewnienie ochrony budynkom i bezpieczeństwa ich użytkownikom, w tym okresowych przeglądów technicznych,
- zapewnienie ochrony obiektów, w tym:
- zapewnienie całodobowego dozoru wszystkich obiektów Uniwersytetu, organizowanie i kontrolowanie zabezpieczenia obiektów i pomieszczeń oraz pracy strażników ochrony mienia, zapewnienie odpowiedniego wyposażenia portierni i stróżówek,
- nadzór nad funkcjonowaniem wyspecjalizowanych służb ochrony budynków i terenów,
- monitorowanie sprawności elektronicznych systemów dozoru i alarmowania,
- zgłaszanie i prowadzenie spraw związanych z kradzieżami mienia,
- utrzymywanie drożności ciągów komunikacyjnych (zewnętrznych i wewnętrznych) eliminującej powstawanie zagrożeń pożarowych i bezpieczeństwa pracy,
- wyposażanie pomieszczeń w urządzenia, sprzęt przeciwpożarowy, bieżąca kontrola stanu wyposażenia zgodnie z instrukcjami bezpieczeństwa ppoż w porozumieniu z inspektorem ppoż. ,
- zlecanie przeglądów kominiarskich,
- organizacja służb utrzymania czystości w sposób zapewniający odpowiedni stan sanitarny budynków i terenów,
- zapewnienie dostawy mediów,
- kontrola zużycia mediów,
- przygotowanie Uniwersytetu do pracy w warunkach szczególnych (np. zimowych, zagrożenia powodziowego itp.),
- zgłaszanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych, udział w odbiorach technicznych robót,
- prowadzenie książek obiektów budowlanych,
- określanie potrzeb związanych z wyposażeniem pomieszczeń dydaktycznych w meble i urządzenia oraz pozostałych pomieszczeń w sprzęt gospodarczy i meble,
- zlecanie bieżących napraw i konserwacji sprzętu biurowego i urządzeń gospodarczych, będących w dyspozycji jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
- opracowywanie danych do kalkulacji kosztów eksploatacyjnych poszczególnych obiektów (pomieszczeń),
- prowadzenie ewidencji składników majątkowych Uniwersytetu w pomieszczeniach ogólnodostępnych i innych niebędących w posiadaniu określonych jednostek organizacyjnych (wraz z ich oznakowaniem),
- przygotowywanie pomieszczeń na konferencje, zjazdy i inne uroczystości organizowanie przez Uniwersytet,
- prowadzenie magazynu uroczystych strojów akademickich, konserwowanie tóg i wydawanie ich na imprezy uczelniane.
Dołącz do nas