Zadania Biura Zamówień Publicznych

Do zadań Biura Zamówień Publicznych należy prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w Uniwersytecie, w szczególności:

  1. Bieżące monitorowanie i informowanie za pośrednictwem strony internetowej: www.ue.katowice.pl/jednostki/bzp.html o zakresie zmian Prawa zamówień publicznych i ich właściwym uwzględnianiu w prowadzonych postępowaniach. 
  2. Opracowanie projektu planu zamówień na podstawie danych przekazanych przez jednostki realizujące zamówienia.
  3. Sporządzenie planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, jakie Uniwersytet przewiduje przeprowadzić w najbliższym roku finansowym oraz zamieszczenie go na stronie internetowej.
  4. Przygotowanie, na podstawie uchwalonego planu rzeczowo-finansowego i zatwierdzonego planu zamówień, wstępnych ogłoszeń o planowanych w ciągu następnych 12 miesięcy zamówieniach (w terminie i zakresie wymaganym przepisami ustawy Pzp).
  5. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i wstępna weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowań, kierowanych przez jednostki realizujące zamówienia do Komisji ds. Przetargów Publicznych.
  6. Prowadzenie formalnej procedury dotyczącej postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w szczególności:

    • weryfikacja opisu przedmiotu zamówienia oraz wartości zamówienia dokonanych przez jednostkę realizującą,
    • opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jak również innych dokumentów stanowiących podstawę do wszczęcia postępowania,
    • sporządzanie i zamieszczanie ogłoszeń w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego oraz przekazywanie informacji odpowiednim podmiotom zgodnie z przepisami ustawy Pzp.

  7. Udział w pracach Komisji.
  8. Administracyjna obsługa prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych i jego uczestników. 
  9. Przyjmowanie i ewidencjonowanie ofert.
  10. Sporządzanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
  11. Archiwizowanie ofert złożonych w toku postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz dokumentacji postępowań przez okres wskazany w ustawie Pzp, o ile umowy o finansowanie zamówienia nie zawierają wymagania w zakresie dłuższego przechowywania tych dokumentów.
  12. Archiwizowanie dokumentacji niejawnych dotyczących zamówień publicznych.
  13. Zapewnienie ochrony informacji pozyskanych w toku procedury udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych oraz ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  14. Prowadzenie Centralnego Rejestru Zamówień Uniwersytetu.
  15. Opracowywanie sprawozdań do Urzędu Zamówień Publicznych z udzielanych przez Uniwersytet zamówień w terminie i zakresie wymaganym przepisami ustawy Pzp.
  16. Sporządzanie sprawozdań z udzielanych zamówień publicznych.
  17. Prowadzenie ewidencji dotyczącej realizacji dostaw usług, robót budowlanych, w postaci przyjmowania od jednostek realizujących kopii faktur celem ich ewidencji oraz weryfikacji pod względem poprawności opisu zastosowanych procedur w zakresie udzielania zamówień publicznych.
  18. Doradztwo i udzielanie informacji wszystkim zainteresowanym pracownikom Uniwersytetu w zakresie stosowania ustawy Pzp oraz szczegółowych rozwiązań w tym zakresie przyjętych na Uniwersytecie.
  19. Organizowanie szkoleń wewnętrznych z zakresu stosowania przepisów ustawy Pzp.
  20. Dokonywanie kontroli dokumentacji z udzielonych zamówień prowadzonych przez jednostki realizujące zamówienia.