System zapewnienia jakości kształcenia
Organizacja lektoratów
Organizacja i zasady zaliczania lektoratów
Kształcenie w CJO odwołuje się do Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, który szczegółowo określa zakres wiedzy, sprawności i umiejętności oraz kompetencji wymaganych na poszczególnych poziomach biegłości językowej.
Proces dydaktyczny w CJO prowadzony jest zgodnie z Regulaminem Studiów, uchwałami Senatu oraz zarządzeniami Rektora.
Cel i treści zajęć
Zajęcia z języków obcych mają na celu rozwijanie czterech kompetencji językowych, tj. mówienia, pisania, czytania ze zrozumieniem, rozumienia ze słuchu, a także naukę języka dla ogólnych celów biznesowych.
Treści przedmiotu określone są w programach kształcenia.
Wymiar godzin w cyklu kształcenia
Centrum Języków Obcych prowadzi lektoraty języków obcych na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w wymiarze:
tryb studiów | stopień | kierunek | liczba semestrów | semestr | liczba godzin zajęć w semestrze | liczba spotkań | ECTS |
stacjonarne | I | wszystkie | 4 | 1-3 | 30 | 15 | 2 |
4 | 30 | 15 | 3 | ||||
International Business | 6 | 1-6 | 56 | 14 | 3 | ||
II | International Business | 1 | 1 | 56 | 14 | 3 | |
Mercuri | 1 | 1 | 30 | 15 | 2 | ||
Magellan | 1 | 1 | 30 | 15 | 3 | ||
niestacjonarne | I | wszystkie | 4 | 1-3 | 15 | 5 | 2 |
4 | 15 | 5 | 3 |
Warunki udziału w zajęciach z języka obcego
Przydział do grupy językowej następuje na podstawie deklaracji studenta w procesie rekrutacji. Studenci wybierają:
- poziom języka angielskiego
- drugi język z zaznaczeniem poziomu grupy spośród:
- języka niemieckiego,
- języka rosyjskiego,
- języka włoskiego,
- języka francuskiego
- języka hiszpańskiego
- języka chińskiego (wyłącznie na kierunku International Business)
- języka polskiego (wyłącznie cudzoziemcy)
Zasady zaliczenia przedmiotu
Obecność na zajęciach
- Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
- Dopuszczalne są:
- dwie nieobecności w semestrze bez usprawiedliwienia dla studentów studiów stacjonarnych poza terminami kolokwiów oraz wypowiedzi ustnych,
- jedna nieobecność w semestrze bez usprawiedliwienia dla studentów studiów niestacjonarnych poza terminami kolokwiów oraz wypowiedzi ustnych
- Nieobecność usprawiedliwiona jest traktowana przez prowadzącego jak obecność.
- Nieobecność może zostać usprawiedliwiona w formie:
- zwolnienia lekarskiego,
- zaświadczenia o uczestnictwie w innych zajęciach i projektach organizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny lub na które deleguje Uniwersytet Ekonomiczny
- zaświadczenia dotyczącego innych sytuacji losowych
Zaliczenie semestru
- Semestry I - III:
Warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich kolokwiów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych, przewidzianych na dany semestr w terminach wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia oraz zgodnie z harmonogramem sesji. - Semestr IV:
Warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich kolokwiów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych, przewidzianych na dany semestr w terminach wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia i zgodnie z harmonogramem sesji oraz uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego.
Jeżeli student uzyskał zaliczenie z semestrów I-III, ale nie uzyskał zaliczenia z semestru IV, może przystąpić do egzaminu w I terminie.
Jeżeli student nie uzyskał zaliczenia z IV semestru przed egzaminem, lecz zdał egzamin, ma prawo uzupełnić zaliczenie do końca letniej sesji egzaminacyjnej zgodnie z harmonogramem roku.
Jeżeli student nie uzyskał zaliczenia z IV semestru w letniej sesji egzaminacyjnej, otrzymuje w I terminie ocenę niedostateczną. Po uzupełnieniu brakujących komponentów zaliczenia w poprawkowej sesji zaliczeniowej otrzymuje wpis w II terminie. Jeżeli student nie zdał egzaminu w I terminie, podchodzi do niego w poprawkowej sesji egzaminacyjnej w wyznaczonym terminie. W każdym z wymienionych wyżej przypadków ocena końcowa z lektoratu jest obliczana w taki sam sposób, tj. 70% oceny końcowej stanowi ocena z egzaminu, natomiast 30% oceny końcowej - ocena z zaliczenia IV semestru.
Zwolnienie z egzaminu
Student może zostać zwolniony z egzaminu, jeżeli:
- uzyskał średnią ocen co najmniej 4,5 z czterech semestrów oraz
- żadna z ocen zaliczeniowych nie była niższa niż 4,0.
Zasady oceniania
1. Elementy składowe oceny zaliczeniowej:
Język obcy I | Język obcy II |
kolokwia pisemne i ustne 60% praca własna studenta 20% aktywność na zajęciach 20% | kolokwia i prace pisemne 60% wypowiedź ustna 30% aktywność na zajęciach 10% |
Skala ocen
- powyżej 50% - ocena dostateczna (3,0)
- powyżej 60% - plus dostateczny (3,5)
- powyżej 70% - dobry (4,0)
- powyżej 80% - plus dobry (4,5)
- powyżej 90% - bardzo dobry (5,0)
2. Elementy składowe oceny końcowej:
- 70% oceny z egzaminu
- 30% oceny zaliczeniowej z IV semestru.
Skala obowiązująca do wystawienia oceny końcowej z lektoratu po IV semestrze:
- 2,75 - 3,25 dostateczny (3,0)
- 3,30 - 3,75 plus dostateczny (3,5)
- 3,80 - 4,25 dobry (4,0)
- 4,30 - 4,75 plus dobry (4,5)
- 4,80 - 5,00 bardzo dobry (5,0)
Zmiana języka i poziomu grupy
Student może ubiegać się w szczególnych sytuacjach o zmianę zarówno języka, jak i poziomu grupy wyłącznie po 5. zajęciach I semestru. Decyzję podejmuje Kierownik CJO po konsultacji z lektorem prowadzącym.
Uznanie efektów uczenia się
Student może ubiegać się o uznanie efektów uczenia się dla kompetencji językowych, składając wniosek do Dziekana, gdy:
- osiągnął zakładane efekty uczenia się obejmujące język biznesu na innym kierunku Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach lub na innej uczelni. Do wniosku należy załączyć wykaz zaliczeń lub suplement do dyplomu i sylabus zaliczonego przedmiotu.
- posiada stosowny certyfikat językowy poświadczający znajomość języka biznesu.
Tryb, wzór i harmonogram składania wniosków określa Dziekanat.
Studenci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Studenci posiadający orzeczenie o niepełnosprawności mają prawo uczestniczyć w zajęciach wyrównawczych z języków, które wybrali na lektoratach, po zgłoszeniu w Centrum Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami.
Koncepcje i cele kształcenia
1. KONCEPCJE - zgodne z misją Uczelni:
“Misja UE Katowice 2025 nawiązuje bezpośrednio do misji przyjętej w Strategii Rozwoju UE Katowice 2018-2025 i brzmi następująco: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach w odpowiedzialny i profesjonalny sposób prowadzi badania naukowe oraz kształci kadrę o wysokich kwalifikacjach z zakresu ekonomii, zarządzania, finansów, logistyki, administracji oraz informatyki i komunikacji. Jako wspólnota akademicka utożsamiamy się z dynamicznie rozwijającym się regionem i otoczeniem, oferując uczenie przez całe życie oraz wspierając przedsiębiorczość, biznes i sektor publiczny. Jesteśmy uczelnią otwartą na współpracę międzynarodową i ekspercką. Tworzymy społeczność opartą na wspólnych wartościach i zaufaniu, umożliwiamy wyrównywanie szans i przeciwdziałamy wszelkim formom wykluczenia. “
Lektoraty wyposażają studentów w kompetencje językowe potrzebne w przyszłej pracy zawodowej w obszarze szeroko pojętego biznesu, jak również przygotowują do studiowania w języku obcym m.in. w ramach programu Erasmus+.
2. CELE KSZTAŁCENIA Centrum Języków Obcych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach zostały opracowane w oparciu o Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ)
Rozwijanie czterech sprawności językowych (tj. mówienia, czytania, pisania i słuchania) na poziomie docelowym zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ)
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej na poziomie docelowym zgodnie z ESOKJ w zakresie tematów ogólnych i zawodowych.
Nabycie umiejętności rozumienia i interpretacji tekstów i materiałów źródłowych.
Opanowanie umiejętności przygotowywania różnych prac pisemnych i wystąpień ustnych na docelowym poziomie nauczania.
Nabycie umiejętności samodzielnej pracy nad kompetencjami językowymi.
Kształtowanie świadomości ustawicznego aktualizowania kompetencji językowej oraz potrzeby kształcenia ustawicznego.
Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ)
Poziom podstawowy | A1/ A1+ | Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie, rozumie znane jej słowa i bardzo podstawowe wyrażenia dotyczące życia codziennego i bezpośredniego otoczenia, pod warunkiem, że tempo wypowiedzi jest wolne a wymowa wyraźna. Rozumie znane nazwy, słowa i bardzo proste zdania, np. na tablicach informacyjnych i plakatach Potrafi brać udział w rozmowie pod warunkiem, że rozmówca powtarza lub inaczej formułuje swoje myśli. Potrafi formułować proste pytania dotyczące znanych tematów lub najpotrzebniejszych spraw oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi opisać miejsca, gdzie mieszka oraz ludzi, których zna. Potrafi napisać krótki, prosty tekst oraz wypełnić formularz z danymi osobowymi takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo. |
Poziom podstawowy | A2 | Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie potrafi zrozumieć wyrażenia i najczęściej używane słowa związane z życiem codziennym. Potrafi zrozumieć sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.Czyta bardzo krótkie, proste teksty. Rozumie krótkie, proste listy prywatne. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego. Bierze udział w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę. Potrafi pisać krótkie i proste notatki wynikające z doraźnych potrzeb. |
Poziom samodzielności | B1 | Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie, rozumie główne wątki programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub sprawach, które dotyczącą ją zawodowo lub prywatnie. Rozumie teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących oraz opisy wydarzeń, uczuć i pragnień zawarte w prywatnej korespondencji. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji, w których można się znaleźć w czasie podróży. Bez uprzedniego przygotowania potrafi włączać się do rozmów na znane tematy. Potrafi pisać proste teksty na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami, wyrażając w nich swoje przeżycia i opinie. |
Poziom samodzielności | B2 | Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie, rozumie dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz potrafi nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami, pod warunkiem, że temat jest jej znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata. Rozumie współczesną prozę literacką. Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodnie rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Pisze zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za lub przeciw. |
Poziom biegłości | C1 | Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie, rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio.Bez większych problemów rozumie programy telewizyjne i filmy. Rozumie długie i złożone teksty informacyjne i literackie oraz artykuły specjalistyczne, nawet te niezwiązane ze swoją dziedziną. Potrafi wypowiadać się płynnie i spontanicznie, precyzyjnie formułuje swoje poglądy i myśli, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców. Pisze o złożonych zagadnieniach , podkreślając kwestie, które uważa za istotne. Potrafi dostosować styl tekstu do potencjalnego czytelnika. |
Poziom biegłości | C2 | Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie, nie ma żadnych trudności ze zrozumieniem jakiejkolwiek wypowiedzi mówionej-słuchanej ‘na żywo’. Rozumie z łatwością praktycznie wszystkie formy języka pisanego, włączając w to abstrakcyjne lub językowo skomplikowane teksty, takie jak podręczniki, artykuły specjalistyczne i dzieła literackie. Bez żadnego wysiłku bierze udział w rozmowach i dyskusjach. Dobrze zna i odpowiednio stosuje wyrażenia idiomatyczne i potoczne. Wyraża się płynnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeń. Pisze zrozumiałe teksty, stosując odpowiedni styl w danym przypadku. Potrafi pisać o złożonych zagadnieniach w listach, opracowaniach lub artykułach, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. |
3. Efekty kształcenia:
- Umiejętności
Czytanie. Student posiada umiejętność czytania tekstów na poziomie docelowym związanych ze sferą życia prywatnego i zawodowego.
Słuchanie - od A1 do A2+ : Student potrafi zrozumieć wypowiedzi na tematy ogólne z elementami języka specjalistycznego na poziomie docelowym. Słuchanie - od B1 do C1: Student potrafi zrozumieć wypowiedzi na tematy ogólne oraz biznesowe i zawodowe na poziomie docelowym.
Pisanie. Student posiada umiejętność pisania tekstów na tematy związane z życiem prywatnym i zawodowym z wykorzystaniem słownictwa i struktur składniowych charakterystycznych dla poziomu docelowego.
Mówienie - od A1 do B1+ : Student potrafi formułować wypowiedzi oraz uczestniczyć w rozmowie na poziomie docelowym w sytuacjach dotyczących życia prywatnego i zawodowego. Mówienie - od B2 do C1: Student potrafi formułować wypowiedzi oraz uczestniczyć w rozmowie na poziomie docelowym. W sytuacjach dotyczących życia zawodowego potrafi komunikować się efektywnie i odpowiednio do kontekstu.
Student potrafi samodzielnie planować własne uczenie się języka obcego przez całe życie.
- Kompetencje społeczne
Student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w obszarze języka obcego.
4. METODY I TECHNIKI NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH - są adekwatne do potrzeb i warunków , nowoczesne, zorientowane na studentów, motywują do aktywnego udziału w zajęciach.
Głównym wyznacznikiem jakości kształcenia jest wychodzenie naprzeciw zmieniającym się potrzebom studentów.
Liczne badania i ankiety wskazują , że studenci w nauce języków obcych za najistotniejsze uważają kompetencje komunikacyjne, stąd najważniejsza metoda kształcenia proponowana przez CJO UE w Katowicach to metoda komunikacyjna.
Metoda ta kładzie nacisk na interakcje zarówno jako środek jak i ostateczny cel nauczania. Zakłada, że języka obcego uczy się efektywniej wówczas, gdy w trakcie zajęć uczący się zostają zaktywizowani do komunikacji. W metodzie tej nacisk położony jest na rozmowę. Eliminowanie błędów językowych w metodzie komunikacyjnej dokonywane jest poprzez formę prowadzenia zajęć. Nauczyciel nie przerywa studentom wypowiedzi, a jedynie spisuje popełnione błędy a następnie omawia je wspólnie z całą grupą. Podczas zajęć używanie języka ojczystego powinno zostać ograniczone do minimum.
Dla przyspieszenia efektów nauki polecane jest słuchanie/oglądanie obcojęzycznych programów oraz filmów.
Oprócz tej metody nauczania Centrum Języków Obcych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach stosuje inne metody nauczania języka obcego np: BLENDED LEARNING, które opiera się na połączeniu kilku metod nauczania bezpośredniego i e-learningu.
WEBQUESTS - językowe ćwiczenia internetowe wykorzystujące specjalnie stworzone strony i słowniki internetowe służące nauce języków obcych.
FLIPPED CLASSROOM - nauczanie wyprzedzające
Księga Jakości Kształcenia
Celem działań projakościowych w obszarze kadry dydaktycznej jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia w CJO. Ich istotnym elementem jest dobór odpowiedniej kadry dydaktycznej, cechującej się wysokim profesjonalizmem zawodowym oraz kompetencjami dydaktycznymi umożliwiającymi prawidłową realizację zajęć językowych. Niemniej ważna jest również dbałość o jejrozwój, zwłaszcza pod kątem doskonalenia umiejętności dydaktycznych i kwalifikacji zawodowych w zakresie nowych i innowacyjnych metod i technik kształcenia, technologii edukacyjnych i innych aktualnych trendów w dziedzinie nauczania języków obcych.
Konsekwencją tego jest umożliwianie pracownikom CJO podnoszenia kwalifikacji i kompetencji zawodowych oraz motywowanie ich do podejmowania działań w tym zakresie.
Wszyscy pracownicy CJO nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje poprzez udział
w licznych formach doskonalenia zawodowego takich jak: studia podyplomowe, stypendia, konferencje dydaktyczne, naukowo-edukacyjne, szkolenia zewnętrzne (w tym z zakresu pracy ze studentami ze szczególnymi potrzebami), szkolenia wewnętrzne, seminaria, warsztaty, kursy, webinaria itp.
Działania projakościowe w obszarze kadry dydaktycznej podzielone są na następujące obszary:
Zatrudnianie nowych pracowników CJO
Tryb zatrudniania i zwalniania pracowników Uniwersytetu określają ustawa, Kodeks pracy, Statut oraz regulacje wewnętrzne dotyczące polityki kadrowej Uniwersytetu z zachowaniem zasady oceny kwalifikacji, doświadczenia dydaktycznego, umiejętności językowych i pedagogicznych.
Wszyscy pracownicy CJO spełniają powyższe wymagania.
Obowiązki nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia dydaktyczne
Decyzję o obsadzie zajęć dydaktycznych podejmuje Kierownik CJO w porozumieniu z kierownikami zespołów.
Prowadzący przedmiot odpowiada za:
- zgodność programu przedmiotu z programem kształcenia oraz jego aktualność
- przygotowanie i aktualizowanie karty opisu przedmiotu zgodnie z zasadami przyjętymi w Uczelni
- ustalenie zasad prowadzenia i zaliczania przedmiotu
- prowadzenia rejestru ocen cząstkowych
- informowanie studentów o możliwych formach kontaktu (adres poczty elektronicznej, telefon służbowy)
- przeprowadzania konsultacji wg ustalonego wcześniej harmonogramu
- wypełnianie protokołu ocen końcowych i wprowadzanie ich do systemu wirtualnego dziekanatu w terminach wynikających z harmonogramu roku akademickiego
- udostępnianie studentom materiałów dydaktycznych oraz informacji związanych z prowadzonymi zajęciami za pośrednictwem uczelnianej platformy e-learningowej lub innych form komunikacji elektronicznej.
Każdy nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia dydaktyczne jest zobowiązany do bieżącego usuwania wszelkich nieprawidłowości związanych z prowadzeniem zajęć oraz ich zgłaszania kierownikowi jednostki organizacyjnej.
Odwoływanie i zmiana terminu wykonywania zajęć
Procedura odwołania zajęć z powodu choroby lub innej nieprzewidzianej nieobecności (np. urlopu okolicznościowego, urlopu z tytułu opieki nad dzieckiem), w tym nagłych zdarzeń losowych oraz zmiany terminu wykonania zajęć z powodu przewidzianych nieobecności wynikających z realizacji innych zaplanowanych zadań (w tym udziału w konferencji, sympozjum, wymianie naukowej, wyjazdach służbowych) regulowana jest stosownym zarządzeniem Rektora. (Zarządzenie Nr 88/22)
Hospitacje zajęć oraz inne formy monitorowania procesu kształcenia
Hospitacja zajęć dydaktycznych prowadzonych w Uniwersytecie ma na celu doskonalenie zajęć dydaktycznych pod względem:
a. przygotowania merytorycznego osoby prowadzącej zajęcia, zapewniającego
zgodność przedstawianych treści z sylabusem,
b. struktury i przebiegu zajęć oraz organizacji pracy prowadzącego (w tym
wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych),
c. wykorzystania właściwych materiałów oraz doboru metod dydaktycznych
(w tym nowoczesnych),
d. realizacji efektów uczenia się sformułowanych w sylabusie,
e. umiejętności dydaktycznych prowadzącego (tj. komunikatywności, zaan-
gażowania, aktywizacji osób uczących się).
Raz w roku ustala się harmonogram przeprowadzania hospitacji, ze szczególnym uwzględnieniem nowo zatrudnionych pracowników oraz pracowników, których wynik poprzedniej hospitacji nie był zadowalający. Hospitacje przeprowadzają Kierownicy Zespołów na polecenie Kierownika CJO, wykorzystując w tym celu formularz hospitacji. Z pracownikiem omawia się wynik hospitacji wraz z formułowanymi wnioskami. Negatywny wynik hospitacji jest powodem do ponownego wizytowania zajęć danego pracownika. Uwzględnia się także wyniki ankiet studentów. Wnioski ujęte są w okresowej ocenie pracownika.
Oprócz hospitacji prowadzi się koleżeńskie przeglądy zajęć dydaktycznych (peer
review) oraz wymianę dobrych praktyk pomiędzy osobami prowadzącymi zajęcia
(np. w trakcie zebrań pracowników oraz w zespołach językowych).
Ankieta studencka
Pracownik CJO oraz prowadzone przez niego zajęcia podlegają raz w roku w pełni anonimowej ocenie studenckiej przeprowadzanej w formie badania opinii na temat zajęć dydaktycznych w j.polskim lub angielskim Ma ono bardzo istotne znaczenie, ponieważ to studenci są bezpośrednimi beneficjentami procesu nauczania.
O wyniku tego badania pracownik jest informowany w postaci raportu. Ma on możliwość ustosunkowania się do niego.
Wynik tego badania jest również elementem okresowej oceny nauczycieli akademickich.
Okresowa ocena nauczycieli akademickich
Odbywa się ona raz na dwa lata (zgodnie z zapisami Ustawy „Prawo o Szkolnictwie Wyższym”) i jest istotnym narzędziem monitorowania efektywności i jakości pracy pracowników CJO. Obejmuje ona zarówno działalność dydaktyczną pracowników, w tym podnoszenie swoich kompetencji zawodowych poprzez udział w rozmaitych formach doskonalenia zawodowego takich jak:
- konferencje dydaktyczne, naukowo-edukacyjne
- szkolenia zewnętrzne(w tym z zakresu pracy ze studentami ze szczególnymi potrzebami)
- szkolenia wewnętrzne
- seminaria
- warsztaty
- kursy
- webinaria
- współpraca z wydawnictwami językowymi
- przynależność do stowarzyszeń językowych itp.
oraz działalność organizacyjną na rzecz CJO jak również Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach taką jak:
- organizacja konferencji
- współudział w organizacji wydarzeń ogólnouczelnianych (np. International Week, Ekonomia bez granic itp.)
- przeprowadzanie egzaminów doktorskich z języków obcych
- organizowanie wydarzeń o charakterze językowym
- opieka nad kołami naukowymi
Mentoring i współpraca
Istotnym aspektem działań projakościowych jest zachęcanie do współpracy i mentorstwa pomiędzy doświadczonymi nauczycielami a nowymi członkami kadry dydaktycznej. Mentorzy mogą pomagać nowym nauczycielom w adaptacji do środowiska akademickiego i udzielać wskazówek dotyczących doskonalenia swoich umiejętności dydaktycznych.
Dołącz do nas