Zadania Działu Inwentaryzacji
- sporządzanie planów inwentaryzacji ciągłej
- szkolenie i instruowanie pracowników w sprawach związanych z prowadzeniem ewidencji majątku i odpowiedzialnością materialną
- egzekwowanie umów o odpowiedzialności materialnej pracowników, którym powierzono mienie z obowiązkiem zwrotu lub rozliczenia
- podejmowanie działań mających na celu właściwe przygotowanie pół spisowych do przeprowadzania inwentaryzacji
- udział w zespołach spisowych realizujących plan inwentaryzacji ciągłej, zdawczo-odbiorczej i doraźnej
- rozliczanie inwentaryzacji
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku ustalenia różnic inwentaryzacyjnych oraz przedkładanie radcy prawnemu dokumentacji w sprawie dochodzenia roszczeń o naprawę szkód wyrządzonych w mieniu Uniwersytetu
- przedkładanie analiz i wniosków dotyczących gospodarowania składnikami majątkowymi w jednostkach organizacyjnych, wynikających z działalności jednostki oraz Komisji inwentaryzacyjnej i Komisji Odpisu, a szczególnie wykorzystania, przechowywania, ewidencji i poszanowania mienia, prowadzenie ewidencji rozliczeń spisów z natury
- organizacyjno-techniczna obsługa działalności Uczelnianej Komisji Inwentaryzacyjnej i Uczelnianej Komisji Odpisu