Przejdź do menu Przejdź do treści

Monografia wydana nakładem wydawnictwa Edward Elgar

W marcu 2024 roku nakładem wydawnictwa Edward Elgar ukazała się monografia pt. "The Elgar Companion to Information Economics" pod redakcją Daphne R. Raban (University of Haifa) oraz Julii Włodarczyk z Katedry Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Monografia ta jest owocem prawie trzyletniej współpracy zespołu, do którego redaktorki zaprosiły wybitnych ekonomistów (takich jak laureat nagrody im. A. Nobla Joseph Stiglitz, Joseph Konstan, Wolfgang Stock, Johannes Bauer czy Sandra Braman). Wśród autorów reprezentujących Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach znaleźli się: Dominika Bochańczyk-Kupka, Ewa Wanda Maruszewska, Maciej Tuszkiewicz oraz Julia Włodarczyk.

"The Elgar Companion to Information Economics" wychodzi poza ramy tradycyjnej ekonomiki informacji. Główne obszary tematyczne dotyczą informacji i dezinformacji, nierówności, asymetrii informacji, wpływu i influencerów, innowacji, praw własności intelektualnej, płatności na rynku informacji, wartości informacji, oraz przyszłości ekonomiki informacji. Nicią przewodnią spajającą poszczególne rozdziały monografii jest opozycja między rzadkością a obfitością informacji, odzwierciedlająca kontrast między neoklasycznym założeniem odnoszącym się do rzadkości a realiami XXI wieku.

Więcej informacji o książce można znaleźć na stronie.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca