Seminaria dyplomowe / magisterskie

Kierunek Gospodarka Cyfrowa

Promotor   Problematyka i przykładowe tematy prac 
prof. dr hab. inż. Celina M. Olszak 

Przykładowe tematy prac:

  • Transformacja cyfrowa – analiza ocena na przykładzie Polski
  • Transformacja cyfrowa- analiza porównawcza – na przykładzie wybranych państw/regionów.
  • Analiza i ocena strategii transformacji cyfrowej
  • Pomiar dojrzałości cyfrowej organizacji
  • Platformizacja gospodarki
  • Media społecznościowe źródłem tworzenia przewagi konkurencyjnej
  • Big data źródłem organizacyjnego sukcesu
  • Globalne firmy technologiczne - strategie konkurencje/marketingowe
  • Wirtualizacja w łańcuchach dostaw
  • Algorytmy sztucznej inteligencji w gospodarce cyfrowe
  • Organizacja promocji/marketingu w dobie transformacji cyfrowej
  • Mobilne usługi – ocena i porównanie z tradycyjnymi usługami
  • Internet Rzeczy w budowie gospodarki cyfrowej
  • Wyzwania dla rozwoju gospodarka 4.0
  • Klient w gospodarce cyfrowej – zarządzanie relacjami klientami
  • Budowanie marki w gospodarce cyfrowej
  • Miejsce i rola MŚP w gospodarce cyfrowej
dr inż Kamila Bartuś

Przykładowe obszary tematyczne:

  • Wpływ systemów informatycznych na procesy gospodarcze we współczesnym przedsiębiorstwie.
  • Wykorzystanie systemów informatycznych w Competitive Intelligence.
  • Media społecznościowe w gospodarce cyfrowej. Profilowanie klientów w mediach społecznościowych.
  • Rozwiązania informatyczne wspomagające działalność w Internecie.
  • Budowanie marki przedsiębiorstwa w Internecie.
  • Wirtualizacja działalności organizacji w gospodarce cyfrowej.
  • Systemy wywiadu biznesowego i ich rola w gospodarce cyfrowej.
  • Transformacja cyfrowa i jej wpływ na automatyzacje procesów biznesowych.
  • Efektywne tworzenie i zarządzanie nowymi produktami, usługami w organizacji.
  • Klient w gospodarce cyfrowej - Customer Experience, User Experience.
  • Data lake zarządzanie danymi hybrydowymi w gospodarce cyfrowej.
dr Kornelia Batko  

Problematyka: Analiza i kierunki rozwoju systemów informatycznych w wybranych organizacjach; Promocja i kreowanie wizerunku organizacji w Internecie; Biznes elektroniczny i handel elektroniczny; e-usługi, e-marketing, e-reklama, e-promocja; rozwiązania mobilne; cyfrowa transformacja; analityka Big Data; Systemy bankowości elektronicznej i mobilnej; Media społecznościowe w biznesie; Informatyczne wspomaganie decyzji i procesów biznesowych; cyfrowy klient

 

Wybrane tytuły prac:

  • Kreowanie sieciowego wizerunku organizacji na przykładzie….
  • Analiza i kierunki rozwoju handlu elektronicznego w Polsce. 
  • Bankowość mobilna jako nowoczesny kanał dystrybucji i usług mobilnych.
  • Crowdfunding jako forma pozyskiwania kapitału.
  • Popularność ekonomii współdzielenia w Polsce.
  • Wykorzystanie Facebooka oraz Instagrama w działalności marketingowej na przykładzie firmy XYZ
  • Wpływ e-usług na rozwój rynku pracy w Polsce.
  • Uwarunkowania rozwoju bankowości mobilnej w Polsce.
  • Preferencje i uwarunkowania zakupowe e – konsumenta.
  • Wykorzystanie Internetu w promocji i reklamie produktów. 
  • Działania marketingowe w mediach społecznościowych.
  • Płatności elektroniczne - perspektywa klienta.
  • Wpływ technologii informacyjnej na rozwój nowoczesnych form bankowości elektronicznej.
  • Marketing internetowy i jego wpływ na handel elektroniczny.
  • Wirtualizacja działalności przedsiębiorstwa.
  • Marketing społecznościowy w przedsiębiorstwie.
  • Rozwój marketplaców w Polsce.
  • Media społecznościowe źródłem tworzenia przewagi konkurencyjnej
  • Analizy Big Data w usprawnieniu działalności przedsiębiorstw
  • Wyzwania Przemysłu 4.0
  • Mobilne usługi w rozwoju przedsiębiorstwa i gospodarki
Maria Mach-Król, prof. UE 

Problematyka: Sztuczna inteligencja; Analityka strumieniowa (Spark, Kafka, Flink); Elektroniczny biznes; Zaawansowane analizy danych (eksploracja danych, data science); Systemy inteligentnych diagnoz ekonomicznych; Systemy inteligentne wspomagające decyzje ekonomiczne; Zarządzanie wiedzą w organizacji; Zastosowania systemów informatycznych w gospodarce; Big data i data science; Maszynowe uczenie.

Przykładowe tematy prac:

  • Porównanie efektywności rozwiązań analityki strumieniowej w zadaniu analizy danych społecznościowych
  • Wykorzystanie systemu inteligentnego w serwisie e-commerce
  • Porównanie algorytmów klasteryzacji w analizie klientów e-sklepu
  • Wykorzystanie reguł asocjacyjnych w analizie koszyka zakupów
  • System ekspertowy KGHM Polska Miedź SA
  • Czynniki kształtujące zaufanie klientów do branży e-commerce
  • Analityka strumieniowa w Spark wspomagająca zarządzanie
  • Wykorzystanie analityki big data w polskich przedsiębiorstwach
  • Czynniki wpływające na satysfakcję klientów serwisów WWW na przykładzie…
  • Wykorzystanie Google Analytics do profilowania witryny e-sklepu
  • Zastosowanie systemu z bazą wiedzy w marketingu
  • Zadania eksploracji danych w zarządzaniu.
  • Wnioskowanie temporalne w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa.
  • Wspomaganie witryny internetowej przez bazę danych na przykładzie MySQL

Kierunek Ekonomia

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr Maria Kocot 

Problematyka: Outsourcing IT; Kreowanie i promocja wizerunku organizacji w Internecie; Praca zdalna, E-learning; Prosumpcja internetowa; Zachowania nabywcze e-konsumentów; Analiza kompetencji cyfrowych; E-commerce; E-usługi; E-marketing; Kierunki rozwoju systemów informatycznych w wybranych organizacjach.

Przykładowe tematy prac:

  • Zastosowanie outsourcingu IT w małych i średnich przedsiębiorstwach województwa... 

    Kształtowanie e-wizerunku na przykładzie firmy X

  • Aspekty wpływające na poziom satysfakcji pracownika z wykonywanej pracy zdalnej 

  • Prosumpcja internetowa w aspekcie konkurencyjności przedsiębiorstwa

  • Zastosowanie Green IT w polskich przedsiębiorstwach na przykładzie…

  • E-promocja jako wyznacznik współczesnego narzędzia marketingu przedsiębiorstwa

  • Wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu i organizacji pracy placówek oświatowych

  • Analiza zachowań nabywczych e-konsumentów na rynku produktów ekologicznych

  • Motywowanie pracowników wykonujących pracę zdalną

  • Analiza kompetencji cyfrowych pracowników na przykładzie firmy X…

  • Znaczenie biznes planu w podjęciu e-działalności gospodarczej na przykładzie firmy X...

  • E-commerce w czasie pandemii COVID-19

  • Uwarunkowania zakupowe e-konsumentów

  • Analiza zachowań zwinnych wśród pracowników wykonujących pracę zdalną

  • Analiza efektywności e-learningu na przykładzie wyższych uczelni

Maria Mach-Król, prof. UE 

 

Problematyka: Sztuczna inteligencja; Analityka strumieniowa (Spark, Kafka, Flink); Elektroniczny biznes; Zaawansowane analizy danych (eksploracja danych, data science); Systemy inteligentnych diagnoz ekonomicznych; Systemy inteligentne wspomagające decyzje ekonomiczne; Zarządzanie wiedzą w organizacji; Zastosowania systemów informatycznych w gospodarce; Big data i data science; Maszynowe uczenie.

Przykładowe tematy prac:

  • Porównanie efektywności rozwiązań analityki strumieniowej w zadaniu analizy danych społecznościowych
  • Wykorzystanie systemu inteligentnego w serwisie e-commerce
  • Porównanie algorytmów klasteryzacji w analizie klientów e-sklepu
  • Wykorzystanie reguł asocjacyjnych w analizie koszyka zakupów
  • System ekspertowy KGHM Polska Miedź SA
  • Czynniki kształtujące zaufanie klientów do branży e-commerce
  • Analityka strumieniowa w Spark wspomagająca zarządzanie
  • Wykorzystanie analityki big data w polskich przedsiębiorstwach
  • Czynniki wpływające na satysfakcję klientów serwisów WWW na przykładzie…
  • Wykorzystanie Google Analytics do profilowania witryny e-sklepu
  • Zastosowanie systemu z bazą wiedzy w marketingu
  • Zadania eksploracji danych w zarządzaniu.
  • Wnioskowanie temporalne w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa.
  • Wspomaganie witryny internetowej przez bazę danych na przykładzie MySQL