Przejdź do menu Przejdź do treści

Seminaria dyplomowe / magisterskie

Kierunek Gospodarka Cyfrowa

Promotor   Problematyka i przykładowe tematy prac 
prof. dr hab. inż. Celina M. Olszak 

Przykładowe tematy prac:

  • Strategie transformacji cyfrowej
  • Zarządzanie projektami w sektorze IT, metodyki zarządzania projektami, agile  approach
  • Gospodarka i przemysł 4.0
  • Systemy zarządzania relacjami z klientami
  • Systemy zarządzania relacjami z dostawcami
  • Systemy zarządzania łańcuchem dostaw
  • Media społecznościowe
  • Big data  
  • Business Intelligence
  • Internet rzeczy
  • Chmura obliczeniowa
  • Algorytmy sztucznej inteligencji oraz maszynowe uczenie się
  • Google analytics
  • Personalizacja usług
  • Pozycjonowanie w Intrenecie, SEO
  • E-usługi, E-bankowość, e-marketing, e-promocja
  • Mobilne usługi 
  • Budowanie marki w gospodarce cyfrowej 
  • Digitalizacja  i transformacja gospodarki/przedsiębiorstw/pracowników

dr inż Kamila Bartuś

Przykładowe tematy prac:

  • Wpływ systemów informatycznych na procesy gospodarcze we współczesnym przedsiębiorstwie.
  • Wykorzystanie systemów informatycznych w Competitive Intelligence.
  • Media społecznościowe w gospodarce cyfrowej. Profilowanie klientów w mediach społecznościowych.
  • Rozwiązania informatyczne wspomagające działalność w Internecie.
  • Budowanie marki przedsiębiorstwa w Internecie.
  • Wirtualizacja działalności organizacji w gospodarce cyfrowej.
  • Systemy wywiadu biznesowego i ich rola w gospodarce cyfrowej.
  • Transformacja cyfrowa i jej wpływ na automatyzacje procesów biznesowych.
  • Efektywne tworzenie i zarządzanie nowymi produktami, usługami w organizacji.
  • Klient w gospodarce cyfrowej - Customer Experience, User Experience.
  • Data lake zarządzanie danymi hybrydowymi w gospodarce cyfrowej.
Maria Mach-Król, prof. UE 

Problematyka: Sztuczna inteligencja; Analityka strumieniowa (Spark, Kafka, Flink); Elektroniczny biznes; Zaawansowane analizy danych (eksploracja danych, data science); Systemy inteligentnych diagnoz ekonomicznych; Systemy inteligentne wspomagające decyzje ekonomiczne; Zarządzanie wiedzą w organizacji; Zastosowania systemów informatycznych w gospodarce; Big data i data science; Maszynowe uczenie.

Przykładowe tematy prac:

  • Porównanie efektywności rozwiązań analityki strumieniowej w zadaniu analizy danych społecznościowych
  • Wykorzystanie systemu inteligentnego w serwisie e-commerce
  • Porównanie algorytmów klasteryzacji w analizie klientów e-sklepu
  • Wykorzystanie reguł asocjacyjnych w analizie koszyka zakupów
  • System ekspertowy KGHM Polska Miedź SA
  • Czynniki kształtujące zaufanie klientów do branży e-commerce
  • Analityka strumieniowa w Spark wspomagająca zarządzanie
  • Wykorzystanie analityki big data w polskich przedsiębiorstwach
  • Czynniki wpływające na satysfakcję klientów serwisów WWW na przykładzie…
  • Wykorzystanie Google Analytics do profilowania witryny e-sklepu
  • Zastosowanie systemu z bazą wiedzy w marketingu
  • Zadania eksploracji danych w zarządzaniu.
  • Wnioskowanie temporalne w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa.
  • Wspomaganie witryny internetowej przez bazę danych na przykładzie MySQL
dr Maria Kocot

Problematyka: Wykorzystanie narzędzi ICT w przedsiębiorstwach; Outsourcing IT; Kreowanie i promocja wizerunku organizacji w Internecie; Praca zdalna, E-learning; Prosumpcja internetowa; Zachowania nabywcze e-konsumentów; Analiza kompetencji cyfrowych; E-commerce; E-usługi; E-marketing; Kierunki rozwoju systemów informatycznych w wybranych organizacjach; Zwinność organizacyjna a efektywne wykorzystanie narzędzi ICT

Przykładowe tematy prac:

  • Zastosowanie outsourcingu IT w małych i średnich przedsiębiorstwach województwa... 
  • Zwinność organizacyjna w aspekcie efektywnego wykorzystania narzędzi informatycznych
  • Multigeneracyjność a efektywne wykorzystanie narzędzi informatycznych w przedsiębiorstwie
  • Kształtowanie e-wizerunku na przykładzie firmy X
  • Aspekty wpływające na poziom satysfakcji pracownika z wykonywanej pracy zdalnej
  • Prosumpcja internetowa w aspekcie konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • Zastosowanie Green IT w polskich przedsiębiorstwach na przykładzie…
  • E-promocja jako wyznacznik współczesnego narzędzia marketingu przedsiębiorstwa
  • Wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu i organizacji pracy placówek oświatowych
  • Analiza zachowań nabywczych e-konsumentów na rynku produktów ekologicznych
  • Motywowanie pracowników wykonujących pracę zdalną
  • Analiza kompetencji cyfrowych pracowników na przykładzie firmy X…
  • Znaczenie biznes planu w podjęciu e-działalności gospodarczej na przykładzie firmy X...
  • E-commerce w czasie pandemii COVID-19
  • Uwarunkowania zakupowe e-konsumentów
  • Analiza zachowań zwinnych wśród pracowników wykonujących pracę zdalną
  • Analiza efektywności e-learningu na przykładzie wyższych uczelni
Problematyka i przykładowe tematy prac dotyczą I stopnia 

Kierunek Ekonomia

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
  prof. dr hab. inż. Celina M. Olszak  
  Przykładowe tematy prac:  
  • Cyfrowa transformacja organizacji, biznesu i społeczeństwa, gospodarka 4.0
  • ICT w rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw i gospodarki
  • ICT w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
  • Smart cities
  • Biznes elektroniczny, handel elektroniczny, sklepy internetowe
  • E-usługi, e-marketing, e-reklama, e-rynki, e-administracja
  • Internetowe łańcuchy dostaw, internetowe kanały sprzedaży, internetowe kanały dystrybucji
  • Firma w Internecie, wirtualne organizacje
  • Zarządzania relacjami z klientami i dostawcami
  • Zintegrowane systemy zarządzania -MRP II, ERP
  • Media społecznościowe
  • Analityka biznesowa, Business Intelligence, Big data, Competitive Intelligence, wywiad gospodarczy
  • Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa z wykorzystaniem technologii internetowych
  • Wspomaganie decyzji i procesów biznesowych z wykorzystaniem ICT
  • Ekonomiczne, społeczne i etyczne skutki oddziaływania ICT na organizacje/biznes/ludzi
 
dr Maria Kocot 

Problematyka: Outsourcing IT; Kreowanie i promocja wizerunku organizacji w Internecie; Praca zdalna, E-learning; Prosumpcja internetowa; Zachowania nabywcze e-konsumentów; Analiza kompetencji cyfrowych; E-commerce; E-usługi; E-marketing; Kierunki rozwoju systemów informatycznych w wybranych organizacjach.

Przykładowe tematy prac:

  • Zastosowanie outsourcingu IT w małych i średnich przedsiębiorstwach województwa... 

    Kształtowanie e-wizerunku na przykładzie firmy X

  • Aspekty wpływające na poziom satysfakcji pracownika z wykonywanej pracy zdalnej 

  • Prosumpcja internetowa w aspekcie konkurencyjności przedsiębiorstwa

  • Zastosowanie Green IT w polskich przedsiębiorstwach na przykładzie…

  • E-promocja jako wyznacznik współczesnego narzędzia marketingu przedsiębiorstwa

  • Wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu i organizacji pracy placówek oświatowych

  • Analiza zachowań nabywczych e-konsumentów na rynku produktów ekologicznych

  • Motywowanie pracowników wykonujących pracę zdalną

  • Analiza kompetencji cyfrowych pracowników na przykładzie firmy X…

  • Znaczenie biznes planu w podjęciu e-działalności gospodarczej na przykładzie firmy X...

  • E-commerce w czasie pandemii COVID-19

  • Uwarunkowania zakupowe e-konsumentów

  • Analiza zachowań zwinnych wśród pracowników wykonujących pracę zdalną

  • Analiza efektywności e-learningu na przykładzie wyższych uczelni

dr inż Kamila Bartuś

Problematyka: Competitive Intelligence, Zwinne organizacje, Systemy informatyczne, Zarządzanie wiedzą, Zarządzanie relacjami z klientami, Badanie odczuć klienta

 

Przykładowe tematy prac:

  • Wpływ systemów informatycznych na procesy gospodarcze we współczesnym przedsiębiorstwie.
  • Wykorzystanie systemów informatycznych w Competitive Intelligence.
  • Profilowanie klientów w mediach społecznościowych.
  • Rozwiązania informatyczne wspomagające działalność w Internecie.
  • Budowanie marki przedsiębiorstwa w Internecie.
  • Zwinne organizacje, metodyki zwinne
  • Systemy wywiadu biznesowego i ich rola w gospodarce elektornicznej.
  • Transformacja cyfrowa i jej wpływ na automatyzacje procesów biznesowych.
  • Efektywne tworzenie i zarządzanie nowymi produktami, usługami w organizacji.
  • Customer Experience, User Experience.
  • Data lake zarządzanie danymi hybrydowymi w gospodarce elektronicznej.
 

Maria Mach-Król, prof. UE 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Problematyka: Sztuczna inteligencja; Analityka strumieniowa (Spark, Kafka, Flink); Elektroniczny biznes; Zaawansowane analizy danych (eksploracja danych, data science); Systemy inteligentnych diagnoz ekonomicznych; Systemy inteligentne wspomagające decyzje ekonomiczne; Zarządzanie wiedzą w organizacji; Zastosowania systemów informatycznych w gospodarce; Big data i data science; Maszynowe uczenie.

Przykładowe tematy prac:

  • Porównanie efektywności rozwiązań analityki strumieniowej w zadaniu analizy danych społecznościowych
  • Wykorzystanie systemu inteligentnego w serwisie e-commerce
  • Porównanie algorytmów klasteryzacji w analizie klientów e-sklepu
  • Wykorzystanie reguł asocjacyjnych w analizie koszyka zakupów
  • System ekspertowy KGHM Polska Miedź SA
  • Czynniki kształtujące zaufanie klientów do branży e-commerce
  • Analityka strumieniowa w Spark wspomagająca zarządzanie
  • Wykorzystanie analityki big data w polskich przedsiębiorstwach
  • Czynniki wpływające na satysfakcję klientów serwisów WWW na przykładzie…
  • Wykorzystanie Google Analytics do profilowania witryny e-sklepu
  • Zastosowanie systemu z bazą wiedzy w marketingu
  • Zadania eksploracji danych w zarządzaniu.
  • Wnioskowanie temporalne w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa.
  • Wspomaganie witryny internetowej przez bazę danych na przykładzie MySQL

 

   

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3