Seminaria dyplomowe / magisterskie
Studia I stopnia
dr Edyta Abramek
Problematyka:
- Zastosowania informatyki w organizacjach (w tym AR i VR)
- Systemy Informatyczne Zarządzania (SIZ)
- Systemy ERP/ERPII, procesy, wdrożenia, zastosowania (magazyn, zaopatrzenie, sprzedaż)
- E-biznes i e-logistyka
- Strategia informatyzacji i wdrażania systemów e-biznesu
- Sieci społecznościowe, media społecznościowe
- Analityka e-biznesu (w tym e-commerce), raportowanie i wizualizacja danych z zastosowaniem narzędzi informatycznych
- Technologia low-code w biznesie
- Prosumpcja
- Podejście Design Thinking w projektach informatycznych
- Rozwiązania wspomagające e-learning oraz zdalne nauczanie
Wybrane tytuły prac:
- Analiza aktywności przedsiębiorstw o zasięgu międzynarodowym w serwisach społecznościowych
- Wdrażanie systemów informatycznych z wykorzystaniem metodyk zwinnych
- Wykorzystanie systemu zarządzania relacjami z klientami w działalności firmy informatycznej
- Prototyp systemu wspomagającego użytkowników stacji ładowania pojazdów elektrycznych
- Wpływ mediów społecznościowych na rozwój nowych zawodów i specjalności
- Analiza rynku nowych zawodów związanych z mediami społecznościowymi
- Tworzenie koncepcji innowacyjnych rozwiązań informatycznych z wykorzystaniem design thinking i SAP Build
dr Artur Machura
Problematyka:
- Przetwarzanie w chmurze (ang. Cloud Computing).
- Inżynieria oprogramowania (ang. Software Engineering).
- Analiza danych (ang. Data Science).
Wybrane propozycje tytułów prac:
- Analiza procesów biznesowych MSP w celu zastosowania usług sieciowych.
- Rozszerzenie systemu informatycznego o usługi sieciowe Google.
- Wpływ wymagań dostawcy usług sieciowych Microsoft na realizację przedsięwzięcia informatycznego.
- Zastosowanie platformy AWS Cloud9 na przykładzie budowy aplikacji webowej.
- Analiza wpływu funkcjonalności aplikacji webowych na efekty kształcenia studentów.
- Specyfikacja procesu wytwórczego z wykorzystaniem frameworka EPF.
- Zastosowanie sztucznej inteligencji na stanowisku programisty języka Python.
- Implementacja aplikacji webowej z wykorzystaniem frameworka Django.
- Analiza rozszerzeń funkcjonalności Visual Studio Code.
- Kooperacja zespołu projektowego z wykorzystaniem oprogramowania Lucidchart.
- Wpływ analizy danych przedsiębiorstwa usługowego na proces obsługi klienta.
- Analiza danych Internetu Semantycznego z wykorzystaniem języka Python.
- Wizualizacja danych biznesowych w aplikacjach webowych i urządzeniach mobilnych.
- Wykorzystanie języka ontologii OWL w celu analizy danych opartej na usługach wnioskowania.
- Proces analizy danych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Power BI.
dr Mariia Rizun
Problematyka:
- Informatyka w zarządzaniu, informatyka ekonomiczna
- Systemy informacyjne zarządzania (SIZ)
- Zintegrowane systemy informatyczne (ZSI)
- Systemy ERP, MRP, CRM, BI
- Systemy informatyczne e-biznesu
- Systemy wspomagania decyzji
- Systemy oparte na wiedzy
- Strategia informatyzacji organizacji
- Zarządzanie wiedzą w organizacji
- Zarządzanie wiedzą w edukacji
- E-learning i zdalnie nauczanie – wykorzystywane technologie
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji
- Modele dojrzałości organizacji
- Media społecznościowe
- Analiza relacji w sieciach społecznych
- Akceptacja technologii (Technology Acceptance Model)
- Kompetencje cyfrowe i medialne
- Systemy rekomendacyjne
- Modelowanie procesów biznesowych (BPM)
Wybrane propozycje tytułów prac:
- Stosowanie modelu akceptacji technologii w e-learningu
- Akceptacja e-learningu w oparciu o model akceptacji technologii (TAM)
- Kompetencje cyfrowe i medialne w polskim systemie edukacji
- Systemy informacyjne/informatyczne wspierające pracowników wiedzy
- Rozwiązania programowe dla pracowników wiedzy
- Ocena i udoskonalenie systemów informatycznych wspierania pracowników wiedzy
- Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie
- Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji
- Zarządzanie wiedzą w organizacjach inteligentnych. Rozwiązania informatyczne
- Zintegrowane systemy informatyczne przedsiębiorstw w kontekście przemysłu 4.0
- Kompetencje cyfrowe społeczeństwa informacyjnego
- Kompetencje cyfrowe polskich małych i średnich przedsiębiorstw
- Symulacja procesów biznesowych. Standard BPMN w praktyce
- Wdrażanie systemów informatycznych e-biznesu w organizacji
- Dojrzałość informatyczna organizacji
dr inż. Paulina Rutecka
Problematyka:
Problematyka: UX/UI w projektowaniu stron internetowych i aplikacji webowych, logika aplikacji webowych, aplikacje mobilne, jakość stron internetowych i aplikacji webowych, projektowanie no-code i low-code, zagadnienia związane z cyberbezpieczeństwem w szczególności OSINT
Wybrane propozycje tytułów prac:
- Analiza i projektowanie interfejsów użytkownika dla aplikacji webowej z wykorzystaniem najnowszych trendów w UX/UI
- Aplikacja mobilna wspomagająca nawigację na terenie uniwersytetu
- Projekt aplikacji webowej wspierającej komunikację wewnętrzną w przedsiębiorstwie
- Zastosowanie UX/UI w projektowaniu aplikacji mobilnej dla osób starszych
- OSINT w bezpieczeństwie aplikacji webowyc
dr Andrzej Sołtysik
Problematyka:
- Informatyka ekonomiczna (głównie zagadnienia związane z grafiką, multimediami, kreowanie wizerunku, identyfikacja wizualna, sieci komputerowe, bezpieczeństwo w kontekście informatycznym, ocena ryzyka, audyt, ale również zastosowanie aplikacji, baz i hurtowni danych programowanie, witryny internetowe i aplikacja mobilne, serwisy społecznościowe).
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji (głównie dobór, rekrutacja, ścieżki kariery i
Wybrane tytuły prac:
- Bezpieczeństwo sieci i systemów informatycznych;
- Gospodarka elektroniczna/ Systemy informatyczne e-biznesu (e-commerce, e-marketing, e-banking);
- Administracja i zarządzanie sieciami komputerowymi;
- Systemy wczesnego ostrzegania, monitorowanie i zarządzanie siecią;
- Projektowanie infrastruktury informatycznej i sieci komputerowych;
- Polityka bezpieczeństwa organizacji · Audyt informatyczny;
- Szacowanie ryzyka procesów biznesowych· Audyt organizacji biznesowych;
- Szkolenia elektroniczne i E-learning · Systemy zarządzania treścią CMS;
- Portale i serwisy korporacyjne / rekrutacyjne / społecznościowe;
- Informatyczne narzędzia wspomagające zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji;
- Wizualizacja procesów biznesowych · Kreowanie i utrwalanie wizerunku firmy (w Internecie);
- Generowanie i promowanie witryn i serwisów internetowych;
- OLAP/ Business Intelligence;
- Inteligentne systemy uczące się w organizacji;
- Zarządzanie kompetencjami w organizacji
- Technologia agentowa we wspomaganiu procesów komunikacyjnych w organizacji;
- Multimedialne systemy wspomagające zarządzanie organizacją;
- Grafika biznesowa w organizacji
- Wykrywanie i zapobieganie atakom hackerskim;
- Zarządzanie kapitałem ludzkim vs Zarządzanie zasobami ludzkimi; HRIS – Informatyczne systemy zarządzania kapitałem ludzkim;
- Zarządzanie poprzez wiedzę;
- Zagadnienia bezpieczeństwa infrastruktur / systemów informatycznych w organizacji;
- Monitorowanie i zarządzanie siecią LAN z wykorzystaniem SNMP;
- Multimedia w aplikacjach mobilnych z wykorzystaniem HTML 5 ;
- Komunikacja w systemach wszechobecnych
- HTML vs Flash w projektowaniu aplikacji multimedialnych
- Ontologie w systemach informatycznych;
- Portale rekrutacyjne jako nowoczesne narzędzie wspomagające dobór pracowników w organizacji;
- Portale i serwisy społecznościowe w procesie pozyskiwania kandydatów;
- Analiza i ocena procesu rekrutacji/doboru pracowników w firmie X;
- Informatyczne narzędzia wspomagające zarządzanie organizacją;
- Informatyczne narzędzia wspomagające zarządzanie kapitałem ludzkim;
- Wizualizacja procesów biznesowych/kokpity menedżerskie;
- OLAP i BI w doskonaleniu zarządzania przedsiębiorstwem X;
- Informatyczne wspomaganie zarządzania ścieżką kariery;
- Rozwój, motywowanie i szkolenie pracowników z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
dr Wiesław Wolny
Problematyka:
- Business Intelligence
- Lean Manufacturing, Six-Sigma
- Systemy MRPII, ERP, SCM, CRM, OLAP itp.
- Machine learning
- Data Mining
- Cloud Computing
- Sieci komputerowe - projektowanie, administracja
- Technologie internetowe i mobilne
- Technologie zarządzania wiedzą
- Systemy sztucznej inteligencji
- Sieci neuronowe, algorytmy genetyczne
- Inżynieria Wiedzy
Wybrane tytuły prac:
- Predykcja zachowań klientów za pomocą algorytmów machine learning na podstawie danych CRM.
- Analiza dużych zbiorów danych (big data) w celu optymalizacji procesów logistycznych.
- Zastosowanie sieci neuronowych w analizie obrazów medycznych
- Porównanie skuteczności różnych algorytmów klasyfikacyjnych w analizie danych biznesowych.
- Zastosowanie narzędzi OLAP do analizy wielowymiarowej danych sprzedażowych.
- Zastosowanie OLAP w monitorowaniu i optymalizacji łańcucha dostaw.
- Wykorzystanie algorytmów machine learning do analizy popularności postów w mediach społecznościowych.
- Zastosowanie technologii NLP (Natural Language Processing) do klasyfikacji treści w mediach społecznościowych.
- Wykorzystanie analizy sentymentu do oceny opinii konsumentów na temat produktów w mediach społecznościowych.
- Porównanie skuteczności różnych modeli uczenia maszynowego w analizie sentymentu treści tekstowych.
dr Mariusz Żytniewski
Problematyka:
- Projektowanie oraz budowa aplikacji internetowych
- Integracja systemów informatycznych
- Wykorzystanie technologii Blockchain i smart kontraktów
- Technologie agentowe oraz wieloagentowe
- Duże modele językowe (LLM) oraz grafowe bazy danych
- Wykorzystanie Digital Twins w symulacji komputerowej
- Modelowanie procesów biznesowych oraz usług sieciowych
- Wykorzystanie rozwiązań Business Intelligence w organizacji
- Przetwarzani, analiza i wizualizacja danych w obszarze Data Science
- Bezpieczeństwo i audyt systemów informatycznych
Wybrane tematy prac dyplomowych:
- Wykorzystanie zwinnych metodyk w projektowaniu i realizacji aplikacji internetowych
- Projekt i realizacja aplikacji wspomagającej ewaluację testerów oprogramowania
- Aplikacja mobilna wspomagająca wyszukiwanie szlaków turystycznych
- Wykorzystanie języka JAVA w budowie oprogramowania do zarządzania finansami domowymi
- Zastosowanie technologii blockchain w weryfikacji autentyczności dyplomów akademickich
- Zastosowanie smart kontraków w arbitrażu finansowym
- Propozycja wskaźnika oceny rynku kryptowalut wykorzystującego analizy sentymentu
- Prywatność transakcji z zastosowaniem technologii blockchain
- Wykorzystanie grafowej bazy danych w budowie spersonalizowanego agenta konwersacyjnego
- Projekt i realizacja oprogramowania monitorującego urządzenia IoT dla urządzeń mobilnych
- Budowa inteligentnego systemu sterowania budynkiem w standardzie ZigBee
- Zastosowanie metod i narzędzi wspomagających modelowanie i analizę procesów biznesowych
- Wykorzystanie hurtowni danych i potoków danych w organizacji
- Zastosowanie języka Python w pozyskiwaniu i analizie danych dotyczących ofert pracy
- Budowa kokpitu menadżerskiego z zastosowaniem sytemu SAS Viya
- Zastosowanie biblioteki KERAS do automatycznej klasyfikacji zdjęć
- Badanie użyteczności ChatGPT z wykorzystaniem języka Python
- Analiza i zabezpieczenie aplikacji internetowych. Studium przypadku sklepu internetowego bestkicks.pl
Studia II stopnia
Prof. dr hab. Małgorzata Pańkowska
Problematyka:
- Architektury i modelowanie systemów informatycznych, w tym systemów Business Intelligence z wykorzystaniem Big Data
- Zarządzanie IT i bezpieczeństwo systemów informatycznych
- Testowanie oprogramowania
- Projektowanie i implementacja oprogramowania no code/low code
- Automatyzacja Procesów Biznesowych, zastosowanie technologii bezdotykowych i Internet of Things (IoT)
- Modelowanie Równań Strukturalnych
- Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach High Tech
Wybrane tytuły prac:
- Projektowanie Inteligentnego Budynku
- Wdrożenie systemu Datalog Treasury Line
- Testowanie techniczne strony internetowej
- Możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w procesie budowania aplikacji usprawniającej adaptację nowych pracowników w firmie
- Porównanie frameworków aplikacji webowych
- Projektowanie hurtowni danych i systemów Business Intelligence
- Metody osiągania konsensusu w systemach blockchain
- Doświadczenie użytkownika oraz prototypowanie interfejsu dla systemu zarządzania projektami informatycznymi
- Zastosowanie systemów informatycznych klasy WMS w optymalizacji procesów logistycznych
- Projekt witryny internetowej przy wykorzystaniu podejścia User Centered Design
dr hab. Joanna Palonka, prof. UE
Problematyka:
- Inżynieria oprogramowania (proces wytwórczy oprogramowania i stosowane metodyki)
- Zarządzanie danymi w organizacjach
- Projektowanie katalogów danych na potrzeby analityki danych
- Systemy Business Intelligence i samoobsługowe systemy Business Intelligence
- Data Literacy
- Tworzenie modeli analitycznych z wykorzystaniem uczenia maszynowego
- Generatywna AI
- Technologie Przemysłu 4.0 i 5.0
- Zastosowania systemów informatycznych w organizacjach
Wybrane tytuły prac:
- Analiza porównawcza narzędzi analitycznych w zakresie przygotowania danych
- Możliwości personalizacji doświadczenia klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
- Wpływ standardów projektowania serwisów internetowych i aplikacji mobilnych na wrażenia użytkownika
- DEI w grach komputerowych
- Proces testowy podstawą zapewnienia jakości oprogramowania
- Wykorzystanie podejścia Design Thinking oraz Scrum w zarządzaniu projektami
- Wykorzystanie technologii VR w e-commerce
- Wykorzystanie Power BI jako oprogramowania do nowoczesnej wizualizacji danych
- Analiza projektów finansowania społecznościowego na stronie „Kickstarter”
- Audyt informatyczny jako narzędzie weryfikacji bezpieczeństwa cyfrowego organizacji
- Wykorzystanie Internetu Rzeczy: Analiza zastosowań w miastach Smart
- Projektowanie unikalnej kolekcji cyfrowych aktywów o niewymienialnej wartości
- Analiza danych dotyczących wpływu loot boxów na zachowania i preferencje graczy w grach wieloosobowych
- Budowa programu lojalnościowego i systemu poleceń dla księgarni przy uzyciu narzędzi deklaratywnych SalesForce
dr hab. inż. Anna Sołtysik-Piorunkiewicz, prof. UE
Problematyka:
- Mobilne systemy informatyczne zarządzania
- Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania
- System wspomagania decyzji
- Systemy zarządzania wiedzą
- Systemy i modele e-biznesu
- ICT Web 2.0/3.0
- Użyteczność i ergonomia systemów
- Wdrażanie nowoczesnych systemów informatycznych zarządzania ERP
- Rola ICT w rozwoju społeczeństwa i gospodarki
- Cyberbezpieczeństwo
- Czynniki informatyzacji przedsiębiorstwa
Wybrane tytuły prac:
- Zastosowanie metod Design Thinking w projekcie strony internetowej wspomagającej proces rekrutacji w firmie IBM
- Projekt mobilnej aplikacji „MetroInfo” do zarządzania informacją w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
- Narzędzia marketingu internetowego w kampanii reklamowej firmy „BitMakler”
- Kurs internetowy "Cyberbezpieczeństwo"
- Zastosowanie technologii przetwarzania w chmurze w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym
- Analiza ryzyka bezpieczeństwa tożsamości użytkownika w sieci prywatnej
- Uwierzytelnianie tożsamości w systemach administracji publicznej na przykładzie platformy ePUAP oraz Profilu Zaufanego
- Budowa metodyki wdrożeń systemów ERP z wykorzystaniem blockchain i technologii chmurowych
- Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych w branży ubezpieczeń
- Metody UX w projektowaniu interfejsu witryn internetowych
- Nowoczesna architektura mikroserwisowa na przykładzie systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
- Wdrożenie zasad User Experience w handlu elektronicznym na przykładzie sklepu internetowego Yogawoo
dr hab. Artur Strzelecki, prof. UE
Problematyka:
Analiza w grach komputerowych, esporcie i innych sytuacjach społecznych w internecie za pomocą modelowania równań strukturalnych
Wybrane tytuły prac:
- Kryzysy wizerunkowe marek w mediach społecznościowych
- Analiza wpływu TikToka na intencje zakupowe użytkowników
- Wpływ rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych na grę w szachy
- Bankowość mobilna na przykładzie systemu płatności BLIK
- Rynek wirtualnych przedmiotów kosmetycznych oraz czynniki wpływające na zakupy w grze Counter-Strike: Global Offensive
- Czynniki wpływające na zmianę kursu bukmacherskiego w oparciu o spotkania piłki nożnej z wykorzystaniem modelowania równań strukturalnych
- Meta w E-sporcie oraz czynniki wpływające na wynik meczu w grze e-sportowej z wykorzystaniem modelowania równań strukturalnych
- Wpływ wycofania third-party cookies na retargeting
- Świadomość oraz nastawienie do korzystania z kryptowalut wśród polskiego społeczeństwa
- Budowanie wizerunku marki za pomocą wideo marketingu na przykładzie TikToka
- Skuteczność algorytmów rekomendacyjnych na platformie streamingowej Netflix
- Wpływ lootboxów na graczy komputerowych i mobilnych
- Postrzeganie probabilistyki w meczach esportowych
- Social media i ich wpływ na wizerunek firmy przed i podczas wojny na Ukrainie
- Wpływ pandemii COVID-19 na działalność turystyczną oraz rozwój e-turystyki
- Satysfakcja klientów z użytkowania bankowości mobilnej
- Budowa strony internetowej
- Mikropłatności w darmowych grach
- Czynniki wpływające na motywację oraz satysfakcję graczy gier wideo
- Implementacja aplikacji do zarządzania domowym budżetem „BPlan”
- Rozwój systemów asystujących kierowcę. Od wspomagań po autonomiczne samochody
- Gra poważna dla uczniów szkół średnich przygotowująca do matury podstawowej z matematyki
- Projekt systemu Web CMS
- Algorytm wyszukiwania drogi jako element sztucznej inteligencji w grze
- Firmowa aplikacja internetowa wykorzystująca szkielet Bootstrap
- Analiza działań reklamowych biura podróży Radsas Fun oraz ocena wpływu pandemii COVID-19 na promocję marki online
- Wpływ mediów społecznościowych i aplikacji mobilnych na budowę relacji z klientami i wynik finansowy przedsiębiorstwa przed i w trakcie pandemii Covid-19 na przykładzie klubów piłkarskich
- Reklama produktów i usług w mediach społecznościowych przed i w czasie pandemii COVID-19 w Polsce
- Czynniki rozwoju e-turystyki w Polsce z uwzględnieniem COVID-19
- Czynnik losowy w grach e-sportowych na przykładzie gry Playerunknown's Battlegrounds
- Akceptacja rozwiązań technologii chmurowej wśród użytkowników
- Wpływ czynników zewnętrznych na wirtualny rynek w trybie Ultimate Team na przykładzie gier serii FIFA
- Fake news - realne zagrożenie XXI wieku
- Czynniki wpływające na satysfakcję użytkownika z korzystania z profilu społecznościowego na przykładzie organizacji e-sportowej
- Analiza możliwości rozwoju przedsiębiorstwa z wykorzystaniem serwisu społecznościowego Instagram
- Wpływ odczuwanej satysfakcji z „okienek” na odczuwaną efektywność nauki
- Tworzenie więzi kibica z klubem piłkarskim w mediach społecznościowych
- Analiza zachowań użytkowników wirtualnych walut przy użyciu modelowania równań strukturalnych
Dołącz do nas