Seminaria dyplomowe / magisterskie

Kierunek Informatyka - I stopień

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
prof. dr hab. Jerzy Gołuchowski 

Problematyka: Projektowanie interfejsów aplikacji z wykorzystaniem UI/UX, Wizualizacja danych, Data storytelling, Interfejsy dialogowe / w grach , Kokpity menedżerskie, Tworzenie gier, Projektowanie i programowanie aplikacji mobilnych.

 

Przykładowe tytuły prac:

  • Design Thinking w procesie tworzenia interfejsu graficznego
  • Psychologia behawioralna w projektowaniu gier
  • Projektowanie i tworzenie chatbotów (systemów dialogowych)  
  • Tworzenie data storytelling dla wybranej organizacji  
  • Semantyczna analiza danych z mediów społecznościowych
  • Integracja i analiza danych tekstowych  
dr Grzegorz Filipczyk

Problematyka: Projektowanie i programowanie gier w środowisku Unity 3D oraz Unreal, Projektowanie i programowanie aplikacji mobilnych, Projektowanie i programowanie aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (Vuforia, ARCore), Programowanie baz danych


Wybrane tytuły prac w ostatnim roku akademickim:

  • Internetowy planer wspomagający zarządzanie zadaniami w projektach
  • Aplikacja mobilna wspomagająca dobór felg samochodowych z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości
  • Wykorzystanie maszyny stanów w sterowaniu zachowań postaci niezależnych w grach
  • Zastosowanie algorytmów proceduralnej generacji zawartości w grach

Kierunek Informatyka - II stopień

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
prof. dr hab. Jerzy Gołuchowski 

Problematyka: Projektowanie interfejsów aplikacji z wykorzystaniem UI/UX, Wizualizacja danych, Data storytelling, Interfejsy dialogowe / w grach , Kokpity menedżerskie, Tworzenie gier, Projektowanie i programowanie aplikacji mobilnych.

 

Przykładowe tytuły prac:

  • Design Thinking w procesie tworzenia interfejsu graficznego
  • Psychologia behawioralna w projektowaniu gier
  • Projektowanie i tworzenie chatbotów (systemów dialogowych)  
  • Tworzenie data storytelling dla wybranej organizacji  
  • Semantyczna analiza danych z mediów społecznościowych
  • Integracja i analiza danych tekstowych  
dr Grzegorz Filipczyk

Problematyka: Organizacja i sterowanie dialogiem w grach, Sztuczna inteligencja w grach, Gry poważne, Rozszerzona rzeczywistość, Programowanie baz danych


Wybrane tytuły prac w ostatnim roku akademickim:

  • Uczenie maszynowe. Analiza logów strony internetowej z wykorzystaniem algorytmu klastrowania
  • Metody uwierzytelniania i autoryzacji użytkownika w Web API

Kierunek Informatyka i Ekonometria - I stopień

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
prof. dr hab. Jerzy Gołuchowski 

Problematyka: Projektowanie interfejsów aplikacji z wykorzystaniem UI/UX, Wizualizacja danych, Data storytelling, Interfejsy dialogowe / w grach , Kokpity menedżerskie, Tworzenie gier, Projektowanie i programowanie aplikacji mobilnych.

 

Przykładowe tytuły prac:

  • Design Thinking w procesie tworzenia interfejsu graficznego
  • Psychologia behawioralna w projektowaniu gier
  • Projektowanie i tworzenie chatbotów (systemów dialogowych)  
  • Tworzenie data storytelling dla wybranej organizacji  
  • Semantyczna analiza danych z mediów społecznościowych
  • Integracja i analiza danych tekstowych  

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna - I stopień

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr Anna Losa-Jonczyk

Problematyka: Komunikowanie wewnętrzne organizacji, Komunikacja organizacji z otoczeniem, Komunikowanie społecznej odpowiedzialności organizacji


Wybrane tytuły prac w ostatnim roku akademickim:

  • Wykorzystanie społecznej odpowiedzialności biznesu w budowie wizerunku firmy na przykładzie...
  • Plan promocji i komunikacji dla...
  • Zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej na przykładzie...
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w employer branding na przykładzie...
dr Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

Problematyka: narracje nowych mediów (m.in. digital storytelling, culture jamming, narracje w grach, literatura elektroniczna, gatunki cyfrowe), kultura konwergencji i transformacji w mediach, storytelling w mediach i biznesie, analiza wybranych społeczności internetowych i ich strategii komunikacji (netnografia), reality TV: problematyka synkretycznych gatunków telewizyjnych, kreacji bohaterów medialnych, narracji autobiograficznych.


Wybrane tytuły prac w ostatnim roku akademickim:

  • Specyfika komunikacji wybranej społeczności internetowej
  • Typologia bohaterek kobiecych w grach komputerowych
  • Storytelling jako strategia komunikacji wybranej firmy/organizacji
  • Narracje w mediach społecznościowych jako przejaw narcyzmu cyfrowego

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna - II stopień

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Aleksandra Pethe, prof. UE 

Problematyka: Obecność tekstów kultury w mediach; Współczesne formy wypowiedzi; Eseistyka prasowa, telewizyjna i radiowa; Niepełnosprawność w mediach i komunikacji społecznej (różne aspekty); Problematyka medyczna w mediach; Sylwetki i osiągnięcia mistrzów reportażu prasowego, radiowego, telewizyjnego; Problematyka z zakresu komunikacji społecznej i pracy wydawniczej; Popularyzacja nauki w mediach; Historia, rozwój i ontologia mediów wyznaniowych; Etyka i media; Elementy marketingu wydawniczego; Komunikacja audiowizualna w promocji kultury i sztuki; Język mediów masowych; Kreowanie wizerunku w mediach.

 

Wybrane tytuły prac w ostatnim roku akademickim:

  • Zjawisko konsumpcjonizmu w internetowych i telewizyjnych przekazach medialnych kierowanych do rodzin
  • Wizerunek hakera w mediach masowych
  • Kult młodości w komunikacji marketingowej na przykładzie marek kosmetycznych
  • Wizerunek osób niedosłyszących i słabosłyszących w mass mediach
  • Problem łamania i naruszania praw kobiet w Rosji na przykładzie doniesień medialnych
dr Karina Cicha

Problematyka: 


Wybrane tytuły prac w ostatnim roku akademickim:

  • Architektura informacji jako element procesu komunikacji firm i instytucji
  • Funkcja marketingowa opakowania produktu
  • Komunikacja wizualna w przestrzeni publicznej na przykładzie Muzeum Śląskiego w Katowicach
  • System identyfikacji wizualnej jako marketingowa strategia komunikacji z klientem – projekt biznesowy
  • Środki perswazji stosowane w fotografii billboardowej
  • Infografika jako element efektywnej komunikacji w społeczeństwie informacyjnym
  • Komunikacja wizualna jako narzędzie wspomagające proces coachingu
  • Visual branding wybranych domów modowych - analiza