dr hab. Jan Kozak, prof. UE
| Problematyka: Sztuczna inteligencja ze szczególnym uwzględnieniem inteligencji obliczeniowej oraz uczenia maszynowego. W tym praktyczne zastosowanie. Wybrane tytuły prac: - uczenie maszynowe w predykcji wyników zawodów sportowych,
- analiza problemu predykcji zawodów sportowych z wykorzystaniem uczenia maszynowego i analizy danych,
- algorytmy genetyczne – system do prognozowania cen akcji na rynku papierów wartościowych,
- testy wybranych algorytmów mapujących z zastosowaniem taniego skanera laserowego,
- badanie wydajności szkieletów aplikacyjnych do tworzenia usług sieciowych.
|
dr Barbara Probierz
| Problematyka: Uczenie maszynowe w teorii i praktyce, bazy danych i analiza danych - metody i narzędzia w praktycznym zastosowaniu, tworzenie aplikacji internetowych/mobilnych w różnych obszarach zastosowań, analiza sieci społecznościowych, inne tematy zgodne z zainteresowania seminarzystów. Wybrane tytuły prac: - teoria portfelowa Markowitza a elementy gamifikacji na przykładzie gry finansowej,
- teoria gier – projekt i analiza aplikacji „Kamień – papier – nożyce”,
- relacyjne i nierelacyjne modele baz danych,
- aplikacja internetowa do nauki matematyki z elementami pedagogiki,
- aplikacja mobilna ułatwiająca pomiar przyjmowanych kalorii na podstawie kodu kreskowego produktu,
- zastosowanie systemów uczących się w predykcji wyników sportowych na przykładzie futbolu amerykańskiego,
- analiza wpływu współbieżności na złożoność algorytmu genetycznego,
- predykcja danych z zastosowaniem algorytmów genetycznych i sieci kognitywnych,
- analiza skuteczności algorytmów drzew decyzyjnych w predykcji danych,
- analiza wpływu szumu na system rozpoznawania twarzy i porównanie wybranych filtrów odszumiajacych,
- analiza i porównanie wybranych algorytmów uczenia maszynowego ze wzmocnieniem.
|
dr Przemysław Juszczuk | Problematyka: Algorytmy uczenia maszynowego, optymalizacja wielokryterialna, metaheurystyki. Wybrane tytuły prac: - elementy teorii gier (algorytmy dokładne i przybliżone dla wyznaczania równowagi Nasha),
- optymalizacja jednokryterialna/wielokryterialna i metaheurystyki,
- model Markowitza i jego pochodne na rynku akcji, rynku forex i rynku kryptowalut,
- Principal Component Analysis w procesie redukcji liczby wskaźników analizy technicznej,
- rozmyte sieci kognitywne na rynku forex,
- Intensity Modulated Radiation Therapy analiza i przygotowanie map fluencji dla pacjentów onkologicznych. Metody korekty map fluencji bazujące na filtrach medianowych i uśrednianiu,
- inne tematy interesujące seminarzystów pod warunkiem uzgodnienia zakresu pracy z promotorem.
|
dr Tomasz Jach | Problematyka: Uczenie maszynowe, przetwarzanie obrazów i analiza wideo, systemy strumieniowania danych, przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym, tworzenie aplikacji chmurowych (code i no-code). Tematyki zgodne z zainteresowaniem dyplomantów. Wybrane tytuły prac: - Analiza danych z lotniczych rejestratorów pokładowych
- Porównanie narzędzi do strumieniowania danych
- Analiza porównawcza wydajności narzędzi low-code na platformie AWS
- Chmurowe przetwarzanie danych z użyciem platofrmy Snowflake
- Analiza, przetwarzanie i modelowanie danych Internet of Things
|
dr Grzegorz Dziczkowski
| Problematyka: Uczenie maszynowe - zastosowania praktyczne. Aplikacje mobilne, internetowe i desktopowe. Tematyki zgodne z zainteresowaniem dyplomantów. Wybrane tytuły prac: - wykorzystanie technik uczenia maszynowego z nadzorem w celu predykcji wartości ryzyka ubezpieczeniowego samochodu,
- wykorzystanie technik uczenia maszynowego z nadzorem oraz języków R i Python do przeprowadzenia klasyfikacji text-mining,
- analiza technik uczenia maszynowego do wykrywania i rozpoznawania twarzy w aplikacjach mobilnych,
- zastosowanie konwolucyjnych sieci neuronowych w rozpoznawaniu obrazów,
- zastosowanie modelu uczenia maszynowego oraz streamingu w celu predykcji wypłacalności kredytobiorcy,
- uczenie maszynowe w budowie aplikacji internetowej estymującej wartości mieszkań,
- eliminacja efektu zimnego startu algorytmu rekomendacyjnego za pomocą klasyfikacji,
- system wykorzystujący beacony do oceniania studentów – część webowa z wykorzystaniem technologii AJAX,
- chatterbot oparty na języku AIML wspomagający naprawę i utrzymanie rowerów,
- gra wieloosobowa na urządzenia mobilne wykorzystująca algorytm rekomendacyjny,
- architektura systemów rozproszonych oparta o zautomatyzowane skalowanie kontenerów przy wzroście i spadku obciążenia,
- inteligentne terrarium – autonomiczny system zarządzający parametrami terrarium.
|