Katedra Badań Konsumpcji była współorganizatorem międzynarodowej konferencji naukowej MAG Scholar pt. "European Marketing from Global Perspective". Po raz pierwszy to cykliczne spotkanie odbyło się w Polsce. Wynikami swoich najnowszych badań podzielili się z nami naukowcy reprezentujący 15 ośrodków akademickich z 10 krajów w tym z USA, Australii, Nowej Zelandii, Chin, Indii, Filipin, a także krajów europejskich.
Konferencję otworzyli Prorektor ds. Edukacji i Internacjonalizacji prof. dr hab. Sławomir Smyczek oraz założyciel i dyrektor generalny stowarzyszenia MAG Scholar prof. Kim Fam uroczycie. Następnie inauguracyjny wykład nt. Nowych trendów na liberalizującym się rynku energii wygłosili Wiceprezes Zarządu Tauron Grzegorz Lot oraz dr Marzena Czarnecka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Honorowy patronat nad konferencją objęli: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin, Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa oraz JM Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach dr hab. Robert Tomanek. prof. UE.
W ramach trzydniowych obrad odbyło się 8 sesji (w tym jedna sesja posterowa), w trakcie których przedstawiono 27 referatów naukowych. Pracownicy Katedry Badań Konsumpcji brali aktywny udział w Konferencji nie tylko jako jej organizatorzy, ale również jako prelegenci i uczestnicy dyskusji. W programie wystąpień znalazły się między innymi referaty:
- The concept of trust within relationships on the contemporary market, prof. UE dr hab. Agaty Małysy-Kalety,
- Virtualization as a boost for sustainable consumption, mgr Marty Grybs-Kabocik,
- Consumption in Poland and the European Union in the condition of the economic crisis. prof. UE dr. Hab. Urszuli Grzegi,
- Consumer Value Co-creation in Health Care, Prof. UE dr hab. Justyny Matysiewicz,
- Typology of generation Z: The use of lifestyle criterion, dr Izabeli Sowy,
- In search of sustainable behaviors prerequisites: assessment of the Polish consumers’ perceived consumer effectiveness, dr hab. Aleksandry Burgiel i dr Jolanty Zrałek,
- Pathologies on Higher Education Market, prof. dr. hab. Sławomir Smyczek i prof. UE dr hab. Justyna Matysiewicz.
Dołącz do nas