dr hab. Aleksandra Burgiel-Szewc, prof. UE | Problematyka seminariów: - Zachowania konsumentów i ich determinanty, procesy decyzyjne i zakupowe współczesnych konsumentów
- Zmiany w zachowaniach konsumentów w obliczu przemian społeczno-kulturowych oraz w warunkach kryzysu i pandemii, nowe trendy konsumenckie
- Konsekwencje i obszary wykorzystania nowych technologii przez konsumentów / przez przedsiębiorstwa
- Wykorzystanie wyników badań rynkowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem, do budowy jego wizerunku, kształtowania relacji z klientami i ich lojalności
- Zrównoważona konsumpcja, bariery i stymulanty jej upowszechnienia
- Wykorzystanie nowych technologii dla rozwoju sharing economy i innych nowych modeli gospodarowania
Przykładowe tytuły prac: - Rola Employer Branding w pozyskiwaniu cennych zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie
- Advergaming jako nowoczesne narzędzie promocji (na przykładzie XXXX)
- Wykorzystanie e-marketingu w przedsiębiorstwie handlowym (na przykładzie X)
- Social media jako narzędzie komunikacji z klientami w przedsiębiorstwie X
- Formy promocji online wykorzystywane w małych i średnich firmach
- Recommerce i transumeryzm oraz ich przejawy w zachowaniach młodych konsumentów
- Wpływ marki (ceny, opakowania itp.) na decyzje konsumentów
- Stosunek konsumentów z pokoleń X i Y do alternatywnych form konsumowania (konsumpcja współdzielona, konsumpcja oparta na dostępie)
- Zmiany w zwyczajach zakupowych konsumentów wywołane przez pandemię/kryzys/ konflikt na Ukrainie
- Wykorzystanie urządzeń mobilnych w procesie decyzyjnym konsumentów na rynku dóbr/usług Y
- Postawy konsumentów wobec różnych form płatności wykorzystywanych w e-commerce
|
dr hab. Urszula Grzega, prof. UE | Problematyka seminariów: Konsumpcja i jej determinanty (uwarunkowania i czynniki, wydatki konsumpcyjne, spożycie ilościowe, uzależnienia behawioralne w konsumpcji), gospodarstwo domowe jako podmiot gospodarujący (sytuacja ekonomiczna, zachowania konsumpcyjne, w tym techno-trendy w zachowaniach konsumentów), poziom życia ludności, jego uwarunkowania i sposoby pomiaru (determinanty, analizy i oceny w ujęciu podmiotowym, czasowym i przestrzennym).
Przykładowe tytuły prac: - Stopień zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych w gospodarstwach wielodzietnych
- Postawy konsumentów wobec różnych form oszczędzania i kredytowania
- Sposoby zagospodarowania czasu wolnego w gospodarstwach pracujących na własny rachunek
- Trendy w zachowaniach żywieniowych w rozwiniętych gospodarkach rynkowych
- Wpływ sytuacji kryzysowej na kształtowanie się warunków życia ludności
- Sytuacja społeczno-zawodowa i ekonomiczna młodych Polek
- Preferencje konsumentów na rynku usług turystycznych na przykładzie …
- Świadomość ekologiczna konsumentów w Polsce i w wybranych krajach UE
- Uzależnienie od zakupów i ich determinanty wśród kobiet w wieku produkcyjnym
- Obsesja gromadzenia dóbr trwałych w grupie seniorów
|
Dołącz do nas