Seminaria dyplomowe / magisterskie

Zarządzanie

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Urszula Grzega, prof. UE

Problematyka: Konsumpcja i jej determinanty (uwarunkowania i czynniki konsumpcji indywidualnej, wydatki konsumpcyjne, spożycie ilościowe, prawidłowości rozwoju spożycia, racjonalność konsumpcji i jej mierniki), gospodarstwo domowe jako podmiot gospodarujący (metody badań, sytuacja ekonomiczna, zachowania konsumpcyjne, zróżnicowanie regionalne), poziom życia ludności, jego uwarunkowania i sposoby pomiaru (metodologia badan, determinanty, analizy i oceny w ujęciu podmiotowym, czasowym i przestrzennym).

Wybrane tytuły prac:

  • Stopień zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych w gospodarstwach wielodzietnych.
  • Poziom życia ludności śląskiej w świetle badań bezpośrednich.
  • Sposoby zagospodarowania czasu wolnego w gospodarstwach emerytów i rencistów.
  • Trendy w zachowaniach konsumenckich w rozwiniętych europejskich gospodarkach rynkowych.
  • Zarządzanie budżetem pieniężnym w 1- i 2-osobowych gospodarstwach pracujących na własny rachunek.
  • "Nowy" konsument i konsumpcja nowoczesna jako efekt wpływu procesów globalizacyjnych i integracyjnych.
  • Upadłość i bankructwo polskich gospodarstw domowych w dobie kryzysu gospodarczego.
  • Wpływ kryzysu gospodarczego na kształtowanie się warunków życia ludności w Polsce.
  • Sytuacja społeczno-zawodowa i ekonomiczna młodych kobiet w Polsce.
  • Wyzwania społeczeństwa informacyjnego a dostępność nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w polskich gospodarstwach domowych.
dr hab. Agata Małysa-Kaleta, prof. UE

Problematyka:Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Marketing w działaniach współczesnych przedsiębiorstw, Zachowania konsumentów na rynku międzynarodowym, Zachowania podmiotów rynkowych w kontekście nowych uwarunkowań, Skuteczność i efektywność działań marketingowych.


Wybrane tytuły prac:

  • Budowanie marki osobistej poprzez media społecznościowe na wybranym przykładzie.
  • Zachowania ekologiczne konsumentów z wybranych krajów w oparciu o badania bezpośrednie.
  • Promocja wydarzeń kulturowych z wykorzystaniem narzędzi marketingu internetowego.
  • Racjonalność w zachowaniach konsumentów na wybranym rynku branżowym.
  • Decyzje i preferencje konsumentów na rynku usług turystycznych w dobie pandemii w oparciu o badania bezpośrednie.
  • Wykorzystanie i znaczenie strategii błękitnego oceanu w działaniach przedsiębiorstwa z branży farmaceutycznej.
  • Clienting w działaniach współczesnego przedsiębiorstwa na wybranym przykładzie.
  • Komunikacja marketingowa w kreowaniu wizerunku marki na wybranym przykładzie.
  • Funkcjonowanie branży e-commerce w dobie pandemii.
dr hab. Jolanta Zrałek, prof. UE

Problematyka: Zrównoważone style życia konsumentów oraz ich uwarunkowania, dekonsumpcyjne zachowania konsumentów, prosty styl życia (voluntary simplicity), zrównoważona konsumpcja, konsumpcja wspólna w gospodarce kołowej, ochrona interesów konsumenta, komunikacja marketingowa a zachowania konsumentów, wykorzystanie wiedzy o zrównoważonych zachowaniach konsumentów w działalności marketingowej firm i organizacji non-profit, społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), zrownoważony marketing. 


Wybrane tytuły prac:

  • Postawy konsumentów wobec zrównoważonego handlu elektronicznego.
  • Minimalizm w zachowaniach konsumentów.
  • Przejawy dekonsumpcji w zachowaniach konsumentów z pokolenia Z w świetle badań pierwotnych.
  • Ekologiczne oznakowania produktów żywnościowych w procesie decyzyjnym konsumenta.
  • Czynniki kształtujące zrównoważone zachowania konsumentów na rynku odzieżowym.
  • Portale społecznościowe jako narzędzie komunikacji zrównoważonych konsumentów.
  • Zachowania e-konsumentów w czasie pandemii.
  • Syndrom ocalonego - wpływ pandemii COVID-19 na psychospołeczne warunki funkcjonowania pracowników w organizacjach.
  • Storytelling w działalności promocyjnej firm i jego wpływ na postawy konsumentów wobec marki.
  • Znajomość praw konsumenckich i stopień ich wykorzystania przez konsumentów na rynku finansowym.
dr Izabela Sowa

Problematyka: Badania marketingowe, metody badań zachowań konsumentów, zachowania konsumentów, nowe zjawiska i trendy w zrachowaniach konsumentów, konsumpcja współdzielona, ochrona interesów konsumenta, działalność marketingowa przedsiębiorstw a wykorzystanie wiedzy o konsumentach, aplikacja wyników badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami.


Wybrane tytuły prac:

Ochrona interesów konsumenta na wybranych rynkach.

  • Ocena skuteczności wykorzystania marketingu internetowego na przykładzie firmy X.
  • Wpływ lidera - przedsiębiorcy na funkcjonowanie mikrofirmy na przykładzie spółki Y.
  • Strategia działania na rynkach zagranicznych polskich przedsiębiorstw branży IT.
  • Rola festiwalu muzycznego w promocji gminy.
  • Wydarzenia kulturalne jako narzędzie promocji na przykładzie miasta.
  • Marketingowa strategia produktu na przykładzie marki X.
  • Reputacja (wizerunek) firmy jako determinanta wyborów konsumentów.
  • Ochrona interesów konsumenta na wybranych rynkach.

Logistyka w biznesie

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Agata Małysa-Kaleta 

Problematyka: Wsparcie logistyczne w działaniach wybranych podmiotów; Działania logistyczne w biznesie międzynarodowym, Zarządzanie łańcuchami dostaw, Działania proekologiczne w kontekście logistycznych rozwiązań, Wyzwania współczesnej logistyki; Systemy informatyczne i ich wykorzystanie w praktyce działań podmiotów logistycznych.

Wybrane tytuły prac:

  • Wykorzystanie i ocena wsparcia logistycznego w działaniach podmiotu X.
  • Proekologiczne rozwiązania w transporcie lądowym w Polsce i w wybranych krajach Unii Europejskiej.
  • Nowoczesne systemy informatyczne w działaniach wybranych podmiotów logistycznych – porównanie i ocena.
  • Obsługa klienta i jakość usług operatorów tanich linii lotniczych w oparciu o badania bezpośrednie.
  • Organizacja łańcuchów dostaw w branży odzieżowej w oparciu o funkcjonowanie podmiotu X.
  • Atrakcyjność i nowoczesność rozwiązań logistycznych w przestrzeni miejskiej na wybranych przykładach.
  • Techniki sprzedażowe i manipulacyjne w działaniach wybranego podmiotu.
  • Budowanie sieci łączności z klientem w działaniach wybranego podmiotu.
dr Izabela Sowa

Problematyka:  Obsługa klientów, metody i techniki sprzedaży, badanie poziomu obsługi klienta, badanie satysfakcji klientów w branży logistycznej, tworzenie i ocena  relacji w przedsiębiorstwach logistycznych,  jakość i skuteczność wybranych narzędzi marketingowych (technik sprzedażowych) w praktyce działań przedsiębiorstwa logistycznego, wykorzystanie wyników badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem logistycznym.


Wybrane tytuły prac:

  • Poziom satysfakcji klientów transportu kolejowego na przykładzie ...
  • Ocena poziomu zadowolenia z usług oferowanych przez komunikację miejską w ...
  • Wykorzystanie employer brandingu w firmie Y. • Ocena satysfakcji klientów przedsiębiorstwa X.
  • Logistyczna obsługa klienta oraz jego satysfakcja w branży usług kurierskich na przykładzie firmy X.
  • Obsługa logistyczna imprez sportowych.

Gospodarka cyfrowa

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Aleksandra Burgiel-Szewc, prof. UE

Problematyka: Zachowania konsumentów i ich determinanty, procesy decyzyjne i zakupowe współczesnych konsumentów; Zmiany w zachowaniach konsumentów w obliczu przemian społeczno-kulturowych oraz w warunkach kryzysu i pandemii, nowe trendy konsumenckie; Konsekwencje i obszary wykorzystania nowych technologii przez konsumentów; Zrównoważona konsumpcja, bariery i stymulanty jej upowszechnienia; Wykorzystanie nowych technologii dla rozwoju sharing economy i innych nowych modeli gospodarowania; Zastosowanie nowych technologii w różnych obszarach działalności przedsiębiorstw.

 

Wybrane tytuły prac:

  1. Zmiany w zwyczajach zakupowych konsumentów w warunkach lockdown’u
  2. Wykorzystanie urządzeń mobilnych w procesie decyzyjnym konsumentów na rynku dóbr/usług Y
  3. Postawy konsumentów wobec różnych form płatności wykorzystywanych w e-commerce
  4. Advergaming jako nowoczesne narzędzie promocji (na przykładzie XXXX)
  5. Wykorzystanie e-marketingu w przedsiębiorstwie handlowym (na przykładzie X)
  6. Social media jako narzędzie komunikacji z klientami w przedsiębiorstwie X
  7. Formy promocji online wykorzystywane w małych i średnich firmach
  8. Recommerce i transumeryzm oraz ich przejawy w zachowaniach młodych konsumentów
  9. Wpływ marki (ceny, opakowania itp.) na decyzje konsumentów
  10. Stosunek konsumentów z pokoleń X i Y do alternatywnych form konsumowania (konsumpcja współdzielona, konsumpcja oparta na dostępie)