Przejdź do menu Przejdź do treści

Seminaria dyplomowe / magisterskie

Zarządzanie

Studia II stopnia (magisterskie)

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Aleksandra Burgiel-Szewc, prof. UE

Problematyka seminariów:

  • Zachowania konsumentów i ich determinanty, procesy decyzyjne i zakupowe współczesnych konsumentów
  • Zmiany w zachowaniach konsumentów w obliczu przemian społeczno-kulturowych oraz w warunkach kryzysu i pandemii, nowe trendy konsumenckie
  • Konsekwencje i obszary wykorzystania nowych technologii przez konsumentów / przez przedsiębiorstwa
  • Wykorzystanie wyników badań rynkowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem, do budowy jego wizerunku, kształtowania relacji z klientami i ich lojalności
  • Zrównoważona konsumpcja, bariery i stymulanty jej upowszechnienia
  • Wykorzystanie nowych technologii dla rozwoju sharing economy i innych nowych modeli gospodarowania

Przykładowe tytuły prac:

  1. Rola Employer Branding w pozyskiwaniu cennych zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie
  2. Advergaming jako nowoczesne narzędzie promocji (na przykładzie XXXX)
  3. Wykorzystanie e-marketingu w przedsiębiorstwie handlowym (na przykładzie X)
  4. Social media jako narzędzie komunikacji z klientami w przedsiębiorstwie X
  5. Formy promocji online wykorzystywane w małych i średnich firmach
  6. Recommerce i transumeryzm oraz ich przejawy w zachowaniach młodych konsumentów
  7. Wpływ marki (ceny, opakowania itp.) na decyzje konsumentów
  8. Stosunek konsumentów z pokoleń X i Y do alternatywnych form konsumowania (konsumpcja współdzielona, konsumpcja oparta na dostępie)
  9. Zmiany w zwyczajach zakupowych konsumentów wywołane przez pandemię/kryzys/ konflikt na Ukrainie
  10. Wykorzystanie urządzeń mobilnych w procesie decyzyjnym konsumentów na rynku dóbr/usług Y
  11. Postawy konsumentów wobec różnych form płatności wykorzystywanych w e-commerce
 
dr hab. Urszula Grzega, prof. UE

Problematyka seminariów:

Konsumpcja i jej determinanty (uwarunkowania i czynniki, wydatki konsumpcyjne, spożycie ilościowe, uzależnienia behawioralne w konsumpcji), gospodarstwo domowe jako podmiot gospodarujący (sytuacja ekonomiczna, zachowania konsumpcyjne, w tym techno-trendy w zachowaniach konsumentów), poziom życia ludności, jego uwarunkowania i sposoby pomiaru (determinanty, analizy i oceny w ujęciu podmiotowym, czasowym i przestrzennym).

Przykładowe tytuły prac:

  1. Stopień zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych w gospodarstwach wielodzietnych
  2. Postawy konsumentów wobec różnych form oszczędzania i kredytowania
  3. Sposoby zagospodarowania czasu wolnego w gospodarstwach pracujących na własny rachunek
  4. Trendy w zachowaniach żywieniowych w rozwiniętych gospodarkach rynkowych
  5. Wpływ sytuacji kryzysowej na kształtowanie się warunków życia ludności
  6. Sytuacja społeczno-zawodowa i ekonomiczna młodych Polek
  7. Preferencje konsumentów na rynku usług turystycznych na przykładzie …
  8. Świadomość ekologiczna konsumentów w Polsce i w wybranych krajach UE
  9. Uzależnienie od zakupów i ich determinanty wśród kobiet w wieku produkcyjnym
  10. Obsesja gromadzenia dóbr trwałych w grupie seniorów

 

 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3