W dniu 15 grudnia 2015 r. odbyło się III seminarium naukowo-dydaktyczne. W bieżącym roku tematyka dotyczyła "Nowoczesnych technologii w logistyce zaopatrzenia i marketingu zakupów".
Organizatorami seminarium byli: dr hab. Katarzyna Bilińska-Reformat i dr Beata Reformat z Katedry Polityki Rynkowej i Zarządzania Marketingowego oraz dr Piotr Hanus z Katedry Logistyki Ekonomicznej.
W seminarium uczestniczyli studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, studiujący na kierunku Logistyka i MSG na Wydziale Zarządzania. Gościem seminarium był mgr Ireneusz Plaza, trener-konsultant z zakresu Supply Chain i Lean Manufacturing, który wygłosił prelekcję na temat "Przedsiębiorstwo przyszłości" ("Factory of the future").
Uczestników seminarium w imieniu organizatorów powitała dr hab. Katarzyna Bilińska – Reformat. Pierwsza część seminarium związana była z tematyką zastosowania i możliwościami rozwoju nowych technologii w logistyce zaopatrzenia i działalności centrum dystrybucji na przykładzie firmy NO LIMIT. W dalszej części zostały zaprezentowane wystąpienia dotyczące marek własnych i sieci handlowych. Część pierwszą zakończyło wystąpienie na temat magazynowego systemu AutoStore. W części drugiej wystąpienia dotyczyły zastosowań technologii beacon’ów w działalności przedsiębiorstw usługowych i ich roli w kształtowaniu relacji z dostawcami, a także automatyzacji procesów magazynowych poprzez wykorzystanie technologii high-tech. Nietuzinkowa tematyka dotyczyła także zaprezentowania roli aplikacji Quandoo w działalności restauracji oraz jej pośredniego wpływu na system dostaw produktów do restauracji.
Część drugą seminarium zakończyło wystąpienie praktyka, mgra Ireneusza Plazy, absolwenta naszej Uczelni. Tematyka poruszona w wystąpieniu gościa dotyczyła głównych aspektów, które już kształtują i będą wpływały na rozwój działalności przedsiębiorstw w przyszłości. Skupiają się one głównie wokół obszarów takich, jak: aspekty ekologiczne, optymalizacja procesów logistycznych i ich kosztów oraz działań związanych ze spełnianiem oczekiwań klientów i realizacją wyzwań społecznych. Realizacja działań w tych obszarach, zdaniem praktyka, będzie z pewnością wspierana przez nowoczesne technologie w tym rozwiązania autonomiczne.
Zamknięcia seminarium dokonała dr hab. Katarzyna Bilińska i dr Piotr Hanus, zapraszając wszystkich na kolejne spotkanie w przyszłym roku.