dr hab. Katarzyna Czernek-Marszałek, prof. UE | Problematyka: relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym na poziomie lokalnym i regionalnym, rozwój społeczno-gospodarczy regionów turystycznych, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym - wybrane problemy, współczesne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych, koncepcje ekonomii heterodoksyjnej i ich zastosowanie w sektorze turystyki, innowacje i transfer wiedzy sektorze turystycznym. Wybrane tytuły prac: - Znaczenie transportu lotniczego dla rozwoju regionu na przykładzie międzynarodowego portu lotniczego Katowice w Pyrzowicach
- Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej w opinii studentów zagranicznych
- Wpływ turniejów gier komputerowych na wizerunek turystyczny miasta na przykładzie „Intel Extreme Masters”
- Internet jako narzędzie promocji obszaru turystycznego na przykładzie „Beskidzkiej 5
- Znaczenie promocji-mix dla rozwoju turystyki miasta Wisła
- Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki gminy Brenna
- Rozwój turystyki biznesowej w Katowicach – ocena potencjału
- Znaczenie atrakcyjności turystycznej województwa śląskiego w kreowaniu jego wizerunku
- Wpływ atrakcyjności turystycznej Nowego Jorku na jego wizerunek
|
dr Patrycja Juszczyk | Problematyka: relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym oraz w sektorze kultury i sztuki na poziomie lokalnym i regionalnym; marketing w turystyce, marketing terytorialny, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym oraz zarządzanie wśród organizacji z sektora kultury i sztuki - wybrane problemy. Wybrane zagadnienia z turystyki kulturowej, eventowej, itp. Wybrane tytuły prac: - Koopetycja przedsiębiorstw w kreowaniu oferty gastronomicznej Podhala.
- Potencjał turystyki sportowej a promocja województwa śląskiego.
- Innowacyjność organizacyjna oraz produktowa małych biur podróży w Polsce.
- Znaczenie branży modowej w rozwoju turystyki międzynarodowej na przykładzie wybranych światowych stolic mody.
- Samorządowe instytucje kultury a kreowanie wizerunku miasta – przykład X.
- Znaczenie mediów społecznościowych w zachowaniach konsumenckich na rynku turystycznym.
- Zastosowanie terytorialnej koncepcji marketingowej w zakresie rozwoju turystyki w gminie X.
|
dr Dagmara Wójcik | Problematyka: - współdziałanie organizacji (współpraca międzyorganizacyjna, koopetycja) w sektorze turystycznym, kultury i sztuki
- organizacje w sieci relacji: relacje międzyorganizacyjne w turystyce, kulturze i sztuce
- koprodukcje w kulturze i sztuce
- zarządzanie w instytucjach kultury i sztuki
- sztuki performatywne: sztuki sceniczne a sztuka nowych mediów (innowacje i media cyfrowe, digital art)
- komunikacja i kreowanie wizerunku instytucji kultury w mediach
Wybrane zagadnienia z zakresu: - turystyki kulturowej
- turystyki teatralnej
- turystyki filmowej
- turystyki eventowej (w tym turystyki festiwalowej)
- turystyki kulinarnej
- tanatoturystyki (dark tourism/czarna turystyka)
- enoturystyki (enotourism/ turystyka winiarska)
- zarządzania w organizacjach kreatywnych (zarządzania w sektorze kreatywnym)
- marketingu miejsc w produkcjach filmowych i teatralnych (location placement, destination placement, city placemenet, country placement)
- finansów przedsiębiorstw turystycznych (analiza finansowa, zarządzanie płynnością finansową)
|
dr Paweł Piotrowski | Problematyka: marketing terytorialny, zarządzanie i marketing wydarzeń, turystyka kulturowa, turystyka zrównoważona, polityka turystyczna. Wybrane tytuły prac: - Kształtowanie wizerunku miasta/regionu na przykładzie X
- Wizerunek miasta/regionu X w opinii mieszkańców/turystów
- Działalność wybranej platformy związanej z koncepcją ekonomii współdzielenia a koncepcja turystyki zrównoważonej/zrównoważonej konsumpcji w turystyce
- Wykorzystanie wydarzeń specjalnych w promocji miasta/regionu X
- Strategia rozwoju turystyki wydarzeniowej na przykładzie miasta/regionu X
- Adaptacja obiektu dziedzictwa poprzemysłowego na potrzeby ruchu turystycznego na przykładzie X.
- Wykorzystanie kłopotliwego dziedzictwa w turystyce na wybranym przykładzie.
- Zastosowanie sztucznej inteligencji na rynku usług turystycznych na wybranym przykładzie
|
Dołącz do nas