Przejdź do menu Przejdź do treści

Seminaria

Seminaria dyplomowe / magisterskie

Gospodarka Turystyczna

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Katarzyna Czernek-Marszałek, prof. UE 

Problematyka: relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym na poziomie lokalnym i regionalnym, rozwój społeczno-gospodarczy regionów turystycznych, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym - wybrane problemy, współczesne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych, koncepcje ekonomii heterodoksyjnej i ich zastosowanie w sektorze turystyki, innowacje i transfer wiedzy sektorze turystycznym.

 

Wybrane tytuły prac:

  • Znaczenie transportu lotniczego dla rozwoju regionu na przykładzie międzynarodowego portu lotniczego Katowice w Pyrzowicach
  • Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej w opinii studentów zagranicznych
  • Wpływ turniejów gier komputerowych na wizerunek turystyczny miasta na przykładzie „Intel Extreme Masters”
  • Internet jako narzędzie promocji obszaru turystycznego na przykładzie „Beskidzkiej 5
  • Znaczenie promocji-mix dla rozwoju turystyki miasta Wisła
  • Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki gminy Brenna
  • Rozwój turystyki biznesowej w Katowicach – ocena potencjału
  • Znaczenie atrakcyjności turystycznej województwa śląskiego w kreowaniu jego wizerunku 
  • Wpływ atrakcyjności turystycznej Nowego Jorku na jego wizerunek
 
dr Patrycja Juszczyk

Problematyka: relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym oraz w sektorze kultury i sztuki na poziomie lokalnym i regionalnym; marketing w turystyce, marketing terytorialny, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym oraz zarządzanie wśród organizacji z sektora kultury i sztuki - wybrane problemy. Wybrane zagadnienia z turystyki kulturowej, eventowej, itp.

Wybrane tytuły prac:

  • Koopetycja przedsiębiorstw w kreowaniu oferty gastronomicznej Podhala.
  • Potencjał turystyki sportowej a promocja województwa śląskiego.
  • Innowacyjność organizacyjna oraz produktowa małych biur podróży w Polsce.
  • Znaczenie branży modowej w rozwoju turystyki międzynarodowej na przykładzie wybranych światowych stolic mody.
  • Samorządowe instytucje kultury a kreowanie wizerunku miasta – przykład X.
  • Znaczenie mediów społecznościowych w zachowaniach konsumenckich na rynku turystycznym.
  • Zastosowanie terytorialnej koncepcji marketingowej w zakresie rozwoju turystyki w gminie X.

 

dr Dagmara Wójcik

Problematyka:

  • współdziałanie organizacji (współpraca międzyorganizacyjna, koopetycja) w sektorze turystycznym, kultury i sztuki
  • organizacje w sieci relacji: relacje międzyorganizacyjne w turystyce, kulturze i sztuce
  • koprodukcje w kulturze i sztuce
  • zarządzanie w instytucjach kultury i sztuki
  • sztuki performatywne: sztuki sceniczne a sztuka nowych mediów (innowacje i media cyfrowe, digital art)
  • komunikacja i kreowanie wizerunku instytucji kultury w mediach

Wybrane zagadnienia z zakresu:

 

  • turystyki kulturowej
  • turystyki teatralnej
  • turystyki filmowej
  • turystyki eventowej (w tym turystyki festiwalowej)
  • turystyki kulinarnej
  • tanatoturystyki (dark tourism/czarna turystyka)
  • enoturystyki (enotourism/ turystyka winiarska)
  • zarządzania w organizacjach kreatywnych (zarządzania w sektorze kreatywnym)
  • marketingu miejsc w produkcjach filmowych i teatralnych (location placement, destination placement, city placemenet, country placement)
  • finansów przedsiębiorstw turystycznych (analiza finansowa, zarządzanie płynnością finansową)

 

dr Paweł Piotrowski

Problematyka: marketing terytorialny, zarządzanie i marketing wydarzeń, turystyka kulturowa, turystyka zrównoważona, polityka turystyczna. 

 

Wybrane tytuły prac:

  • Kształtowanie wizerunku miasta/regionu na przykładzie X
  • Wizerunek miasta/regionu X w opinii mieszkańców/turystów
  • Działalność wybranej platformy związanej z koncepcją ekonomii współdzielenia a koncepcja turystyki zrównoważonej/zrównoważonej konsumpcji w turystyce
  • Wykorzystanie wydarzeń specjalnych w promocji miasta/regionu X
  • Strategia rozwoju turystyki wydarzeniowej na przykładzie miasta/regionu X
  • Adaptacja obiektu dziedzictwa poprzemysłowego na potrzeby ruchu turystycznego na przykładzie X.
  • Wykorzystanie kłopotliwego dziedzictwa w turystyce na wybranym przykładzie.
  • Zastosowanie sztucznej inteligencji na rynku usług turystycznych na wybranym przykładzie
 

Zarządzanie

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr Patrycja Juszczyk 

Problematyka: 

zarządzanie strategiczne - relacje kooperacji, konkurencji, koopetycji między podmiotami sektora prywatnego, publicznego lub non-profit, zarządzanie przedsiębiorstwem - wybrane zagadnienia, społeczno-kulturowe aspekty współczesnej organizacji.

Wybrane tytuły prac:

  • Koopetycja w działalności ośrodków kultury w małych i średnich miejscowościach w Polsce - szanse i zagrożenia.
  • Kobieta – menedżer. Determinanty efektywności żeńskiego stylu zarządzania.
  • Wpływ pandemii COVID-19 na procesy doboru pracowników - perspektywa rekruterów.
  • Uwarunkowania efektywnego budowania zespołu w organizacjach sieciowych.
  • Konkurencja małych przedsiębiorstw na rynku usług transportowo - przeprowadzkowych.
 
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela