Przejdź do menu Przejdź do treści

Seminaria

Seminaria dyplomowe / magisterskie

Gospodarka Turystyczna

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr hab. Katarzyna Czernek-Marszałek, prof. UE 

Problematyka: relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym na poziomie lokalnym i regionalnym, rozwój społeczno-gospodarczy regionów turystycznych, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym - wybrane problemy, współczesne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych, koncepcje ekonomii heterodoksyjnej i ich zastosowanie w sektorze turystyki, innowacje i transfer wiedzy sektorze turystycznym.

 

Wybrane tytuły prac:

  • Znaczenie transportu lotniczego dla rozwoju regionu na przykładzie międzynarodowego portu lotniczego Katowice w Pyrzowicach
  • Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej w opinii studentów zagranicznych
  • Wpływ turniejów gier komputerowych na wizerunek turystyczny miasta na przykładzie „Intel Extreme Masters”
  • Internet jako narzędzie promocji obszaru turystycznego na przykładzie „Beskidzkiej 5
  • Znaczenie promocji-mix dla rozwoju turystyki miasta Wisła
  • Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki gminy Brenna
  • Rozwój turystyki biznesowej w Katowicach – ocena potencjału
  • Znaczenie atrakcyjności turystycznej województwa śląskiego w kreowaniu jego wizerunku 
  • Wpływ atrakcyjności turystycznej Nowego Jorku na jego wizerunek
 
dr Patrycja Juszczyk

Problematyka: relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w sektorze turystycznym oraz w sektorze kultury i sztuki na poziomie lokalnym i regionalnym; marketing w turystyce, marketing terytorialny, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym oraz zarządzanie wśród organizacji z sektora kultury i sztuki - wybrane problemy. Wybrane zagadnienia z turystyki kulturowej, eventowej, itp.

Wybrane zagadnienia z obszarów:

  • współpracy międzyorganizacyjnej,
  • koopetycji,
  • strategii konkurencji,
  • zarządzania podmiotami publicznymi i non-profit w obszarze kultury i sztuki,
  • zarządzania w instytucjach kultury i sztuki,
  • teorii organizacji,
  • strategii rozwoju organizacji.

Przykładowe tytuły prac:

  • Koopetycja przedsiębiorstw w kreowaniu oferty gastronomicznej Podhala.
  • Współpraca organizacji publicznych w sektorze kultury i sztuki na przykładzie X.
  • Zachowania konkurencyjne instytucji kultury w województwie X.
  • Strategie konkurencji polskich organizacji kultury i sztuki na przykładzie X.
  • Innowacyjność organizacyjna oraz produktowa małych biur podróży w Polsce.
  • Znaczenie branży modowej w rozwoju turystyki międzynarodowej na przykładzie wybranych światowych stolic mody.
  • Samorządowe instytucje kultury a kreowanie wizerunku miasta – przykład X.
  • Znaczenie mediów społecznościowych w zachowaniach konsumenckich na rynku turystycznym.
  • Zastosowanie terytorialnej koncepcji marketingowej w zakresie rozwoju turystyki w gminie X.

 

dr Dagmara Wójcik

Problematyka:

  • współdziałanie organizacji (współpraca międzyorganizacyjna, koopetycja) w sektorze turystycznym, kultury i sztuki
  • organizacje w sieci relacji: relacje międzyorganizacyjne w turystyce, kulturze i sztuce
  • koprodukcje w kulturze i sztuce
  • zarządzanie w instytucjach kultury i sztuki
  • sztuki performatywne: sztuki sceniczne a sztuka nowych mediów (innowacje i media cyfrowe, digital art)
  • komunikacja i kreowanie wizerunku instytucji kultury w mediach

Wybrane zagadnienia z zakresu:

  • turystyki kulturowej
  • turystyki teatralnej
  • turystyki filmowej
  • turystyki wydarezń / eventowej (w tym turystyki festiwalowej)
  • turystyki kulinarnej
  • tanatoturystyki (dark tourism/czarna turystyka)
  • enoturystyki (enotourism/ turystyka winiarska)
  • turystyki zrównoważonej
  • zarządzania w organizacjach kreatywnych (zarządzania w sektorze kreatywnym)
  • marketingu miejsc w produkcjach filmowych i teatralnych (location placement, destination placement, city placemenet, country placement)
  • finansów przedsiębiorstw turystycznych (analiza finansowa, zarządzanie płynnością finansową)

Przykładowe tytuły prac:

  • Znaczenie city placement w promocji polskich miast na przykładzie warszawy uwarunkowania rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce
  • Znaczenie city placement dla promocji destynacji turystycznych na przykładzie miasta Kraków
  • Wykorzystanie potencjału turystyki filmowej do promocji województwa śląskiego
  • Bezpieczeństwo i ratownictwo wodne w destynacji turystycznej oraz czynniki jego zapewniania
  • Znaczenie mediów społecznościowych w wyborze destynacji turystycznej
  • Znaczenie mediów społecznościowych w wyborze destynacji turystycznych na przykładzie aplikacji Tik Tok
  • Media społecznościowe w promocji kuchni regionalnej jako atrakcji turystycznej na przykładzie kuchni włoskiej
  • Motywy podróży tanatoturystycznych w opinii polskich turystów
  • Tanatoturystyka – motywacje „mrocznych turystów” w opinii polskich badanych
  • Uwarunkowania wyborów turystycznych w zakresie turystyki zrównoważonej w opinii polskich turystów
  • City break jako atrakcyjna forma turystyki dla młodych pokoleń
 
dr Paweł Piotrowski

Problematyka: marketing terytorialny, zarządzanie i marketing wydarzeń, turystyka kulturowa, turystyka zrównoważona, polityka turystyczna. 

 

Wybrane tytuły prac:

  • Kształtowanie wizerunku miasta/regionu na przykładzie X
  • Wizerunek miasta/regionu X w opinii mieszkańców/turystów
  • Działalność wybranej platformy związanej z koncepcją ekonomii współdzielenia a koncepcja turystyki zrównoważonej/zrównoważonej konsumpcji w turystyce
  • Wykorzystanie wydarzeń specjalnych w promocji miasta/regionu X
  • Strategia rozwoju turystyki wydarzeniowej na przykładzie miasta/regionu X
  • Adaptacja obiektu dziedzictwa poprzemysłowego na potrzeby ruchu turystycznego na przykładzie X.
  • Wykorzystanie kłopotliwego dziedzictwa w turystyce na wybranym przykładzie.
  • Zastosowanie sztucznej inteligencji na rynku usług turystycznych na wybranym przykładzie
 

Zarządzanie

PromotorProblematyka i przykładowe tematy prac
dr Patrycja Juszczyk 

Problematyka: zarządzanie strategiczne, relacje (współpracy, konkurencji, koopetycji) w organizacjach komercyjnych i niekomercyjnych m.in. w sektorze kultury i sztuki na poziomie lokalnym i regionalnym; zarządzanie przedsiębiorstwem, w szczególności zarządzanie wśród organizacji z sektora kultury i sztuki - wybrane problemy. 

Wybrane zagadnienia z obszarów:

  • współpracy międzyorganizacyjnej,
  • koopetycji,
  • strategii konkurencji,
  • zarządzania podmiotami publicznymi i non-profit w obszarze kultury i sztuki,
  • zarządzania w instytucjach kultury i sztuki,
  • teorii organizacji,
  • strategii rozwoju organizacji.

Wybrane tytuły prac:

  • Współpraca międzysektorowa w lokalnym zarządzaniu kulturą – studium przypadków instytucji kultury i podmiotów komercyjnych
  • Strategie zarządzania w organizacjach sektora kultury i sztuki – wyzwania i dobre praktyki
  • Teorie organizacji w praktyce zarządzania organizacjami XYZ – porównanie modeli zarządczych w wybranych jednostkach sektora publicznego i NGO
  • Strategie konkurencji w organizacjach kultury – adaptacja koncepcji zarządzania komercyjnego do sektora niekomercyjnego
  • Koopetycja w działalności ośrodków kultury w małych i średnich miejscowościach w Polsce - szanse i zagrożenia.
  • Kobieta – menedżer. Determinanty efektywności żeńskiego stylu zarządzania.
  • Wpływ pandemii COVID-19 na procesy doboru pracowników - perspektywa rekruterów.
  • Uwarunkowania efektywnego budowania zespołu w organizacjach sieciowych.
  • Konkurencja małych przedsiębiorstw na rynku usług transportowo - przeprowadzkowych.
 
dr Dagmara Wójcik

Problematyka: 

  • współdziałanie organizacji (współpraca międzyorganizacyjna, koopetycja) w sektorach kultury i sztuki, turystycznym, inne - do uzgodnienia
  • organizacje w sieci relacji: relacje międzyorganizacyjne w kulturze i sztuce, turystyce
  • koprodukcje w kulturze i sztuce
  • zarządzanie w instytucjach kultury i sztuki
  • sztuki performatywne: sztuki sceniczne a sztuka nowych mediów (innowacje i media cyfrowe, digital art)
  • komunikacja i kreowanie wizerunku instytucji kultury w mediach

Wybrane zagadnienia z zakresu:

  • zarządzania strategicznego, szczególnie w zakresie zarządzania relacjami i sieciami międzyorganizacyjnymi (np. współpraca, koopetycja, relacyjna przewaga konkurencyjna);
  • inne wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania strategicznego (np. analiza strategiczna – metody analizy, planowanie, wdrażanie strategii, kontroli strategicznej i oceny jej efektywności np. Balanced Scorecard);
  • zarządzania w organizacjach kreatywnych (zarządzania w sektorze kreatywnym) – wybrane zagadnienia (do ustalenia indywidulanie);
  • zarządzania w turystyce (np. turystyka teatralna, filmowa, wydarzeń/eventowa, kulinarna, tanatoturystyka, enoturystyka, turystyka zrównoważona);
  • zarządzania marketingowego, szczególnie marketingu miejsc np. w produkcjach filmowych i teatralnych (np. location placement, destination placement, city placemenet, country placement);
  • zarządzania finansowego i finansów przedsiębiorstw (np. analiza finansowa, zarządzanie płynnością finansową)

Wybrane tytuły prac:

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3