Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacja, uwarunkowania i efekty
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie na potrzebę wykorzystywania instrumentów zarządzania strategicznego, które mogą być zastosowane w odpowiedzi na ujawnioną potrzebę zmiany wzorców organizacyjnych w organizacjach świadczących usługi społeczne w zakresie pomocy społecznej i rynku pracy. Szczególnego znaczenia w naszej ocenie nabiera umiejętność wykorzystania w praktyce przez pracowników zatrudnionych w tych podmiotach metod typowych dla praktyki zarządzania strategicznego w organizacjach rynkowych, a odnoszących się do identyfikowania kultury organizacyjnej i jej wpływu na funkcjonowanie organizacji. Obecna rzeczywistość, wyrażająca się urynkowieniem wielu usług typowych dla sektora publicznego, oznacza nowy sposób działania dla zarządzających tymi organizacjami, które świadczą usługi użyteczności publicznej, w tym społeczne, stąd też konieczność badania organizacji dostarczających usługi obywatelom.
Redakcja naukowa | Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec |
ISBN | 978-83-7875-276-9 |
Rok wydania | 2015 |
Liczba stron | 216 |
Format | B5 |
Wersja elektroniczna | ![]() |
Dołącz do nas