Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych
W strukturze rozprawy można wyróżnić trzy warstwy: teoretyczną, metodyczną i empiryczną. Rozdział I, o charakterze teoretycznym, w sposób syntetyczny precyzuje pojęcia związane z konsumentem, jego zachowaniami na rynku usług finansowych oraz specyfice procesu decyzyjnego na tym rynku. W rozdziale II podjęto dyskusję nad problematyką zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego. Rozdział III przedstawia specyfikę rynku usług finansowych, w tym kompleksową charakterystykę struktury podażowej i popytowej tego rynku w Polsce. Rozdział IV ma charakter metodyczny oraz prezentuje różne źródła i metody pozyskiwania informacji o postawach konsumentów na rynku usług. Kolejne dwa rozdziały o charakterze praktycznym prezentują wyniki badań bezpośrednich. W pierwszym z nich przedstawiono rezultaty badań w zakresie identyfikacji poziomu i charakteru etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych. W rozdziale VI podjęto próbę przeprowadzenia typologii postaw konsumentów indywidualnych w aspekcie etnocentryzmu na rynku usług finansowych w Polsce, scharakteryzowano poszczególne typy konsumentów oraz omówiono potencjalne obszary zastosowania wiedzy na temat typologii postaw etnocentrycznych konsumentów w praktyce, w tym działalności krajowych i zagranicznych instytucji finansowych. Pracę kończą wnioski o charakterze poznawczym i aplikacyjnym, wynikające z części teoretycznej oraz empirycznej.
Autorzy | Agnieszka Hat, Sławomir Smyczek |
ISBN | 978-83-7875-290-5 |
Rok wydania | 2016 |
Liczba stron | 252 |
Format | B5 |
Wersja elektroniczna | ![]() |
Dołącz do nas