Autor Magdalena Jaciow,
Grzegorz Maciejewski (red.)
ISBN 978‑83‑7875‑157‑1
Liczba stron 154
Format 170 x 240 mm
Oprawa miękka
Rok wydania 2013
Cena 5 zł
Treść opracowania została ujęta w pięciu rozdziałach i czterech załącznikach. W pierwszym rozdziale przedstawiono specyfikę badań jakościowych w Internecie. Drugi rozdział poświęcony został problemowi jakości gromadzonych informacji o charakterze jakościowym. W trzecim rozdziale przybliżono wybrane techniki jakościowych badań marketingowych wskazując na możliwości i ograniczenia ich realizacji w Internecie. W czwartym rozdziale przedstawiono technologie internetowe wykorzystywane w realizacji badań jakościowych. Opisano programy komputerowe stosowane do gromadzenia, analizy, interpretacji i archiwizacji danych jakościowych. W piątym rozdziale omówiono etyczne i prawne aspekty badań jakościowych w Internecie, wskazując możliwości i ograniczenia wynikające z kontaktów z osobami uczestniczącymi w badaniach online i ingerencji w ich prywatność na tle ustawy o ochronie danych osobowych. Wskazano także na konieczność uwzględnienia specyfiki Internetu przy stosowaniu obowiązujących standardów etycznych. Przedstawiono różne problemy etyczne, które może napotkać badacz jakościowy prowadzący badanie w Internecie.
Powrót do listy
Dołącz do nas