Przejdź do menu Przejdź do treści

Wiedzochłonne usługi biznesowe w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej

W rozdziale I została podjęta próba wyjaśnienia przebiegu zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych kształtujących współczesny rynek pracy. Szczególny nacisk został położony na kwestię deindustrializacji jako długotrwałego procesu, którego skutki ujawniają się dopiero po przekroczeniu masy krytycznej endo- i egzogenicznych impulsów o charakterze ekonomicznym, społecznym i przestrzennym. Rozdział II obejmuje charakterystykę oraz klasyfikacje wiedzochłonnych usług biznesowych (KIBS), wyodrębnionych z kategorii usług biznesowych. W rozdziale III scharakteryzowano główne determinanty rozwoju KIBS, ze szczególnym uwzględnieniem procesu globalizacji i migracji usług (outsourcing i offshoring) oraz rewolucji technologicznej. Druga część rozdziału została poświęcona innowacyjności KIBS: źródłom jego rozwoju, modelom, klasyfikacjom oraz funkcjom pełnionym przez KIBS w systemach innowacji. Na podstawie analizy sektora wiedzochłonnych usług biznesowych oraz jego poszczególnych subkategorii w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej w latach 1996-2008, przeprowadzonej w rozdziale IV, obejmującej zmiany zatrudnienia, wytwarzanej wartości dodanej oraz produktywności pracy, zostały opracowane scenariusze rozwoju tego sektora.

AutorAnna Skórska
ISBN978-83-7246-753-9
Rok wydania2012
Liczba stron284
Format B5
Wersja elektroniczna
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3