Przejdź do menu Przejdź do treści

Nowości wydawnicze

Rachunkowość finansowa. Zbiór zadań. Wydanie V poprawione i uaktualnione (podręcznik)

Niniejszy zbiór zadań poświęcono zagadnieniom rachunkowości finansowej jednostek gospodarczych, włączając w nie regulacje ustawy o rachunkowości, a także wybrane regulacje prawa podatkowego i handlowego. Jego treść dostosowana jest do wykładu z rachunkowości finansowej, prowadzonego na kierunku Finanse i rachunkowość na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Całość...
[Więcej]

Polityka kulturalna wobec wyzwań nowoczesnego społeczeństwa rynkowego: kultura – kreatywność – życie codzienne. Między polityką kulturalną a ekonomią kultury (monografia, e-book)

Niniejszą monografię poświęcono analizie dziedziny kultury jako przedmiotu polityki i ekonomii w kontekście nowoczesnego społeczeństwa rynkowego i jego głównych cech: imperializmu ekonomicznego, paternalizmu wiedzo-władzy i estetyzacji rzeczywistości społecznej. Celem pośrednim jest demitologizacja stereotypów dotyczących pojęcia kultury oraz fałszywego obrazu relacji między kulturą a polityką oraz gospodarką. W...
[Więcej]

Narzędzia statystyczne w ekonomii i biznesie (podręcznik)

Niniejszy podręcznik poświęcono tematyce przeprowadzania analiz statystycznych przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi statystycznych oraz umiejętności odpowiedniej interpretacji uzyskanych wyników. Bardzo ważny element, na który zwrócono uwagę, stanowi odpowiednia wizualizacja danych, dzięki której możliwy jest dobór odpowiednich narzędzi statystycznych umożliwiających pogłębioną analizę. Każde zagadnienie...
[Więcej]

Systemy gospodarcze i ich ewolucja. Stan i perspektywy badań (monografia, e-book)

Niniejsza monografia stanowi podsumowanie wieloletnich badań prowadzonych pod kierunkiem prof. dr. hab. S. Swadźby w Zakładzie Systemów Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, towarzyszących im publikacji i debat prowadzonych w ramach cyklicznej konferencji „Systemu gospodarcze i ich ewolucja”. Autorami są nauczyciele akademiccy prowadzący badania naukowe nawiązujące do systemów gospodarczych,...
[Więcej]

Megaprojekty. Dylematy oceny i podejmowania decyzji (monografia, e-book)

Zasadniczym celem niniejszej monografii w warstwie teoriopoznawczej jest identyfikacja uwarunkowań oceny efektywności i podejmowania decyzji inwestycyjnych odnoszących się do megaprojektów infrastrukturalnych, w tym identyfikacja różnic pomiędzy tradycyjnie rozumianą inwestycją a dużym projektem inwestycyjnym oraz megaprojektem poprzez wskazanie istoty megaprojektów, ich cech specyficznych w kontekście oddziaływania...
[Więcej]

Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze (monografia, e-book)

Celem książki, stanowiącej pokłosie IX Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Kreatywność w kulturze”, zorganizowanej w 2022 r. przez Zespół Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, uczyniono identyfikację różnych aspektów kreatywności w samej kulturze, jej instytucjach oraz wpływu na otoczenie. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych,...
[Więcej]

Gospodarka światowa w XXI wieku – niestabilność i adaptacja (monografia, e-book)

Uwzględniając skalę złożoności i wielowymiarowość procesów zachodzących w gospodarce światowej przełomu II i III dekady XXI wieku, oddawane w ręce Czytelników opracowanie poświęcono następującym zagadnieniom: problematyce inflacji w państwach członkowskich Unii Europejskiej, koncepcji udzielania pomocy publicznej na badania i rozwój w Polsce, innowacyjności krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także instrumentów...
[Więcej]

Matematyka z komputerem w przykładach (podręcznik)

W niniejszym podręczniku zostały przedstawione możliwości obliczeniowe popularnych programów informatycznych: Excel w obszarze algebry oraz Wolfram Alpha w zakresie analizy matematycznej. Poruszane zagadnienia nawiązują do tematyki wykładanej na studiach ekonomicznych – wśród nich znajdują się: macierze i wyznaczniki, układy równań, model przepływów międzygałęziowych, przestrzenie liniowe i formy kwadratowe. W każdym...
[Więcej]

Wehikuły rozwoju miejskiego (monografia, e-book)

Zamierzeniem prezentowanej publikacji jest przedstawienie całościowego ujęcia wehikułów rozwoju miejskiego. Praca zawiera rozwiniętą koncepcję i metodologię wehikułów rozwoju dużych miast i regionów miejskich w ujęciu prospektywnym i retrospektywnym. Odpowiednie modele wehikułów zostały poddane wstępnej weryfikacji na gruncie rozwoju metropolitalnego i przedstawione jako odkrywanie wehikułów rozwoju metropolitalnego...
[Więcej]

Systemy informatyczne i transformacja cyfrowa w miejskim transporcie zbiorowym (monografia, e-book)

Celami niniejszej monografii są przedstawienie zakresu zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w miejskim transporcie zbiorowym oraz wskazanie, jak technologie informatyczne przyczyniają się nie tylko do poprawy konkurencyjności tego sektora usług, lecz również jak mogą i powinny zmienić się realizowane procesy czy modele rozwiązań. W pracy sformułowano hipotezy zakładające, że wdrażanie narzędzi...
[Więcej]

Cyfrowy ślad konsumenta (monografia, e-book)

Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi istoty, znaczenia i uwarunkowań procesu cyfryzacji zachowań konsumentów i implikacji tego procesu dla szeroko rozumianego biznesu. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza stanowi teoretyczno-metodyczne ujęcie badania konsumenta w gospodarce cyfrowej, druga to ujęcie empiryczne konsekwencji cyfryzacji gospodarki w jej wybranych obszarach. Wśród poruszanych zagadnień...
[Więcej]

Wykluczenie konsumenckie. Przyczyny, obszary i formy współczesnego wykluczenia rynkowego (monografia, e-book)

W monografii podjęto istotny, choć nadal mało rozpoznany temat we współczesnej gospodarce oraz nauce, jakim jest wykluczenie konsumenckie. Rozważania zawarte w publikacji obejmują analizy zjawiska wykluczenia konsumentów z rynku w jego czterech głównych obszarach: przedmiotowym, odnoszącym się do skali, wymiarów i konsekwencji zjawiska wykluczenia rynkowego konsumentów; podmiotowym, obejmującym identyfikację grup...
[Więcej]
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3