Zastępca Kanclerza

odpowiada za realizacje całokształtu zadań określonych dla nadzorowanych jednostek i służb, a także innych, dodatkowo powierzonych, związanych z pełnioną funkcją i zastępstwem, w tym za:

  1. zarządzanie i administrowanie nieruchomościami Uniwersytetu (z wyłączeniem zadań przewidzianych dla Domów Studenta) w szczególności:

    1. zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości poprzez:

      1. prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem przez Uczelnię obiektów, pomieszczeń, terenów oraz innych powierzchni,
      2. racjonalizację zużycia mediów.

    2. zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości poprzez:

      1. prowadzenie spraw związanych z dostawą mediów i wywozem nieczystości (energia elektryczna, woda, ścieki, gaz, energia cieplna),
      2. bieżące administrowanie nieruchomościami,
      3. organizację i nadzór nad funkcjonowaniem parkingów,
      4. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Uniwersytetu.

  2. nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości obiektów Uniwersytetu poprzez

    1. tworzenie określonych przepisami warunków ochrony mienia Uniwersytetu i zabezpieczenia pomieszczeń,
    2. utrzymanie wymaganego stanu sanitarnego oraz zapewnienie funkcjonowania służb utrzymania czystości i ochrony obiektów,

  3. nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem sprzętem biurowym, meblami i sprzętem dydaktycznym z wyłączeniem aparatury naukowo-badawczej, sprzętu komputerowego i multimedialnego,
  4. nadzór nad gospodarką materiałowo -magazynową i właściwym zabezpieczeniem magazynu centralnego, organizowanie działalności mającej na celu zapewnienie racjonalnej gospodarki ruchomymi składnikami mienia oraz oszczędnego gospodarowania materiałami,
  5. nadzór nad prowadzeniem ewidencji składników majątkowych nie będących w posiadaniu innych jednostek organizacyjnych,
  6. nadzór nad właściwą gospodarką składnikami majątkowymi Uczelni,
  7. organizację i nadzór nad przechowywaniem, konserwacją i udostępnianiem uroczystych strojów akademickich,
  8. przygotowanie Uniwersytetu do pracy w warunkach szczególnych (np. zimowych, itp.),
  9. zapewnianie funkcjonowania Uniwersytetu w dni wolne od pracy (w zakresie: ochrony obiektów, utrzymania porządku i czystości),
  10. nadzór nad prawidłową gospodarką transportową,
  11. planowanie zamówień publicznych w obszarze podległych struktur i sfery działalności,
  12. opracowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych i budżetów podległych jednostek organizacyjnych, uwzględniającego własną ocenę i zapotrzebowania zgłoszone z jednostek organizacyjnych,
  13. wnioskowanie o przeprowadzenie remontów, napraw i konserwacji, w tym budynków, budowli i innych środków trwałych Uniwersytetu w ramach przyznanych środków finansowych,
  14. opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń, instrukcji i regulaminów wynikających z zakresu czynności.