Przejdź do menu Przejdź do treści

Konferencja Otwierająca Ośrodek Analiz Konsumenckich we Wrocławiu z udziałem dr hab. Jolanty Zrałek, prof. UE

13 października br. odbyła się Konferencja Otwierająca Ośrodek Analiz Konsumenckich we Wrocławiu. Jest to pierwszy w Polsce think-tank skupiający się na różnorodnych dziedzinach konsumenckich. Konferencja Otwierająca została zorganizowana przez Fundację LexCultura we wrocławskim Hotelu Monopol. W wydarzeniu uczestniczyła dr hab. Jolanta Zrałek, prof. UE z Katedry Katedry Badań Konsumpcji.

Wydarzenie swoim patronatem honorowym objęli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Okręgowa Izba Radców Prawnych we Wrocławiu, a także Powiat Wrocławski.

Fundacja LexCultura powołała w swoich ramach Ośrodek Analiz Konsumenckich w celu budowania i dalszego rozwoju silnego sektora konsumenckiego. Ośrodek ten stanowi ciało eksperckie, w skład którego wejdą specjaliści Fundacji oraz zaproszeni w charakterze konsultantów przedstawiciele konsumenckich organizacji pozarządowych, urzędów konsumenckich, przedstawiciele rzeczników konsumentów i inspekcji handlowych, reprezentanci środowiska akademickiego, działający na obszarze prawa konsumenckiego, a także socjolodzy i psycholodzy społeczni.

Powołanie i funkcjonowanie Ośrodka pozwoli umocnić działalność think-tankową Fundacji i stworzy przestrzeń do konsultacji z przedstawicielami wielu środowisk, funkcjonujących na różnych obszarach systemu konsumenckiego, także pod kątem terytorialnym.

Ośrodek poprzez opiniowanie i doradztwo w zakresie kierunków zmian w procesach decyzyjnych oraz legislacyjnych będzie wartościowym partnerem dla przedstawicieli władzy, a także cennym wsparciem merytorycznym dla podmiotów działających w środowisku konsumenckim, w tym dla rzeczników konsumentów, przedstawicieli inspekcji handlowych i przedsiębiorców.

W ramach ośrodka Fundacja LexCultura planuje prowadzenie badań społecznych oraz monitoring praktyk przedsiębiorców, w efekcie których będą opracowywane rzetelne raporty, stanowiące odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się sytuację konsumentów w Polsce.

Spotkanie było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i refleksji zgromadzonych wokół prawa konsumenckiego oraz dalszych losów sektora konsumenckiego w Polsce.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3