Przejdź do menu Przejdź do treści

drKatarzyna Zdanowicz-Cyganiak

Bogucicka 3
Budynek: A; pok. 205
40-226Katowice

Konsultacje:

Semestr letni 2023/2024
Konsultacje będą realizowane w czwartki (13.30-15.00) lub w przypadku studentów niestacjonarnych w soboty/niedziele przed realizowanymi zajęciami [konkretna godzina do ustalenia].
Forma kontaktu: konsultacje online, Google Meet, link do konsultacji:
https://classroom.google.com/c/NDAxNTI5Nzc5MTAy?cjc=bsnqtls
Istnieje również możliwość spotkania się bezpośrednio na Uczelni, pokój 205 A.

*W celu umówienia się na konsultacje online lub stacjonarne, proszę o wcześniejszy kontakt mailowy: katarzyna.zdanowicz-cyganiak@uekat.pl

 

 

 

Dydaktyka (prowadzone przedmioty)

 

  • Storytelling w mediach cyfrowych
  • Techniki narracyjne
  • Warsztaty – Narracje cyfrowe
  • Zaufanie w komunikacji cyfrowej
  • Analiza dyskursu medialnego
  • Seminarium licencjackie/magisterskie

Zajmowane stanowiska

  • Opiekun sekcji kreatywnej w ramach Koła Naukowego Dziennikarstwa Ekonomicznego i Medioznawstwa

 

Specjalizacja naukowo-badawcza

  • Narratologia
  • Kultura popularna
  • Cyfrowe treści kreatywne

Publikacje

  • Autorka dwóch monografii:
    • "Obce. Reaktywacja – szkice", Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2013
    • "Kto się boi Marii K.? Sztuka i wykluczenie", Wydawnictwo Naukowe i Artystyczne Gnome, Katowice 2005.
  • Współautorka monografii "W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów - na podstawie badań empirycznych" (Katowice 2018) [wraz z M. Łuczak, A. Pethe, R. Śpiewak].
  • Redaktorka monografii (wraz z J. Gołuchowski i D. Konieczna) "(KO)media - konteksty dyskursu medialnego" (Warszawa 2014).
  • Współautorka podręcznika "Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej", red. J. Gołuchowski i Z. Spyra (Warszawa 2014).

 

Pozostałe publikacje:

1. K. Zdanowicz-Cyganiak (2023). Trust in digital confessions on social media. In J. Paliszkiewicz, J. Gołuchowski, J.L.G, Cusumano (Eds.). Trust, digital business and technology: issues and challenges. New York: Routledge.

2. K. Zdanowicz-Cyganiak (2021) Публичность в исповедальной культуре – Медиаконтекст [Publicity in Conffesional Culture – the Media Context]. ВЕСТНИК КУЛЬТУРЫ И ИСКУССТВ [Culture and Arts Herald], 3 (67), Chelyabinsk State Institute of Culture and Arts, 108- 114.

3. K. Zdanowicz-Cyganiak, J. Gołuchowski, Tools of communication and the characteristics of the anti-consumerism Adbusters movement, w: Media Economics. Economics Issues In The Media, red. B. Nierenberg, J. Gołuchowski, M. Łuczak, A. Pethe, M. Barańska, D. Marquardt, PWN, Warszawa 2018.

4. K. Zdanowicz-Cyganiak, Digital storytelling – sztuka dzielenia się opowieścią, „Perspektywy kultury” 2017, nr 2.

5. K. Zdanowicz-Cyganiak, «Piętno w mediach» – strategie narracyjne bohaterów ponowoczesnych pokazów osobliwości, „Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2015, nr 3.

6. K. Zdanowicz-Cyganiak, »Dziewczynka« jako produkt i konsument –  analiza wybranych gier typu makeover, w: Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych, red. A. Ogonowska, G. Ptaszek, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015.

7. K. Zdanowicz-Cyganiak, Potwór – tożsamość – produkt, w: Człowiek w relacji do zwierząt, roślin i maszyn w kulturze. Aspekt posthumanistyczny i transhumanistyczny, red. J. Tymieniecka-Suchanek, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014.

8. K. Zdanowicz-Cyganiak, Gospodarka kreatywna – specyfika sektora i uwarunkowania regionalne, w: Informatyka w Województwie Śląskim – innowacyjne trendy rozwoju, red. A. Białas, Instytut Technik Innowacyjnych EMAG, Katowice 2015.

9. K. Zdanowicz-Cyganiak, Pisma społeczno-kulturalne i literacko-artystyczne w województwie śląskim – przegląd, w: Porządkowanie wolności. 25 lat Śląska w mediach, red. M. Łuczak, A. Pethe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2014.

10. K. Zdanowicz-Cyganiak, Narracje memoratywne i nekrofilijne w sieci, w: (KO)media. Konteksty dyskursu medialnego, red. J. Gołuchowski, D. Konieczna, K. Zdanowicz-Cyganiak, CeDeWu, Warszawa 2014.

11. K. Zdanowicz-Cyganiak, Literatura elektroniczna – specyfika narracji i odbioru, w: Kultura i administracja w przestrzeni społecznej internetu, red. Z. Rykiel, J. Kinal, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013.

12. K. Zdanowicz-Cyganiak, Twórcze getta? Uwarunkowania działalności czasopism kulturalnych, w: Boom i kryzys. Nowe czasopisma literacko-artystyczne i społeczno-kulturalne w Polsce po roku 1980, red. M. Rabizo-Birek, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Biblioteka „Frazy”, Rzeszów 2012.

Zainteresowania

  • Kultura kontestacji
  • Cyberkultura
  • Literatura współczesna/literatura elektroniczna
  • Creative writing

Dodatkowe

  • Autorka tomików, m.in. „Szkliwo” (Nagroda Literacka im. Wiesława Kazaneckiego), „Jak umierają małe dziewczynki” (wyróżnienie Biblioteki Raczyńskich), „ciemność resort spa” (nominacja do Nagrody dla Autorki Gryfia).
  • Jej wiersze były publikowane m.in. w „Scattering the Dark. An Anthology of Polish Women Poets” (2015) oraz „Warkoczami. Antologia nowej poezji” (2016).
  • Współautorka tekstów do spektaklu „7 Airs”, który był prezentowany podczas Ledbury Poetry Festival (2017).  
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3