[Uwaga! Na stronie Centrum Informatycznego na bieżąco dodawane są informacje, instrukcje oraz wyjaśnienia najczęściej pojawiających się błędów i problemów. Polecamy: faq.ci.ue.katowice.pl/]
Od czego zacząć?
W celu wdrożenia kształcenia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych niezbędne jest aktywowanie bądź założenie konta w domenie @uekat.pl przez wszystkich pracowników Uniwersytetu niezależnie od posiadanego konta w domenie ue.katowice.pl. Szczegółowa instrukcja
Studentów prosimy o regularne sprawdzanie poczty w domenie @edu.uekat.pl, gdzie zostaną przesłane wszystkie informacje bezpośrednio od wykładowców.
Realizacja zajęć dydaktycznych, w tym konsultacji w formie zdalnej możliwa jest przez wykorzystanie następujących środowisk:
- Dysku i narzędzi Google for schools google.com,
- Google Classroom classroom.google.com,
- Platformy Moodle upl.ue.katowice.pl (aktywowana indywidualnie po kontakcie i zatwierdzeniu przez CI).
Informujemy, że ze względu na najbardziej przyjazną użytkownikowi strukturę oraz powszechny dostęp sugerowane jest wykorzystanie narzędzi Google (Classroom, Meet, Dysk). Oprócz proponowanych przez Uniwersytet rozwiązań, wykładowca ma również do dyspozycji wszystkie dostępne w sieci narzędzia (Teams, Facebook, WhatsApp, Microsoft, Webex itp.), o ile ich użytkowanie do celów edukacyjnych jest bezpłatne lub Uczelnia posiada odpowiednią licencję.
Wybór Platformy Moodle polecamy jedynie w przypadku, kiedy zarówno prowadzący, jak i studenci korzystali z platformy wcześniej i mają doświadczenie w korzystaniu ze wszystkich dostępnych w platformie opcji.
Google Classroom (sugerowane)
Do korzystania z usług potrzebne jest konto w domenie @uekat.pl. Wszystkie niezbędne informacje można znaleźć poniżej:
- Zakładanie konta w domenie uekat.pl dla pracowników naukowych i administracyjnych
- Jak zalogować się pierwszy raz do poczty uczelnianej Google Apps?
- Instrukcja GoogleClassroom dla NAUCZYCIELI
- Instrukcja korzystania z Google Classroom
Ważne informacje dotyczące rejestracji:
- Przy wyborze konta Nauczyciel, jest ono weryfikowane przez pracowników Centrum Informatycznego. (Konta aktywowane są do 2h po zgłoszeniu. Po aktywacji konta prowadzący z rolą Nauczyciel może utworzyć nowe zajęcia.). Do roli Nauczyciel przyjmowane są konta tylko z @uekat.pl (@edu.uekat.pl są zarezerwowane tylko dla studentów!).
Grupy dziekanatowe
W naszej usłudze Google zostały założone grupy dziekanatowe. Po utworzeniu klasy, prowadzący nie musi zapraszać każdego studenta z osobna, tylko wpisuje GRUPĘ DZIEKANATOWĄ.
Nauczyciel w celu dodania grupy powinien sprawdzić nazwę grupy. Instrukcja
Student zostaje przydzielony do grupy przez nauczyciela (informacja zostanie wysłana na adres e-mail studenta).
- Grupy dziekanatowe funkcjonują w ramach Dysku Google - w ten sposób prowadzący mają możliwość udostępniania studentom obszernych materiałów.
- Grupy dziekanatowe nie funkcjonują w przypadku usługi Meet - w celu przeprowadzenia zajęć wideo prowadzący musi zaprosić studentów do usługi poprzez zaproszenie każdego indywidualnie.
Seminaria
Praca z seminarzystami odbywa się w formie zdalnej za pośrednictwem dostępnych środowisk wskazanych powyżej. W szczególności dotyczy to udostępniania przez studentów części prac dyplomowych celem ich weryfikacji. Uwagi i komentarze promotorzy nanoszą na udostępnionych plikach. W tym celu można wykorzystać tradycyjną formę komunikacji elektronicznej (e-mail). Komunikacja odbywa się wyłącznie w formie zdalnej.
Dodatkowe informacje
- Logowanie do Wirtualnej Uczelni
- Jak uzyskać dostęp do baz danych spoza sieci komputerowej UE?
- Instrukcja pomocy zdalnej
- Najczęściej zadawane pytania
W razie problemów z narzędziami Google polecamy korzystanie z pomocy dostępnej na stronie: support.google.com.