Zajęcia online na UE Katowice [instrukcja]

Zgodnie z rekomendacją MNiSW, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszym studentom i pracownikom, UE Katowice wprowadza zajęcia i konsultacje w formie online.


[Uwaga! Na stronie Centrum Informatycznego na bieżąco dodawane są informacje, instrukcje oraz wyjaśnienia najczęściej pojawiających się błędów i problemów. Polecamy: faq.ci.ue.katowice.pl/]

Od czego zacząć?

W celu wdrożenia kształcenia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych niezbędne jest aktywowanie bądź założenie konta w domenie @uekat.pl przez wszystkich pracowników Uniwersytetu niezależnie od posiadanego konta w domenie ue.katowice.pl. Szczegółowa instrukcja

Studentów prosimy o regularne sprawdzanie poczty w domenie @edu.uekat.pl, gdzie zostaną przesłane wszystkie informacje bezpośrednio od wykładowców.

Realizacja zajęć dydaktycznych, w tym konsultacji w formie zdalnej możliwa jest przez wykorzystanie następujących środowisk:

Informujemy, że ze względu na najbardziej przyjazną użytkownikowi strukturę oraz powszechny dostęp sugerowane jest wykorzystanie narzędzi Google (Classroom, Meet, Dysk). Oprócz proponowanych przez Uniwersytet rozwiązań, wykładowca ma również do dyspozycji wszystkie dostępne w sieci narzędzia (Teams, Facebook, WhatsApp, Microsoft, Webex itp.), o ile ich użytkowanie do celów edukacyjnych jest bezpłatne lub Uczelnia posiada odpowiednią licencję. 

Wybór Platformy Moodle polecamy jedynie w przypadku, kiedy zarówno prowadzący, jak i studenci korzystali z platformy wcześniej i mają doświadczenie w korzystaniu ze wszystkich dostępnych w platformie opcji.

Google Classroom (sugerowane)

Do korzystania z usług potrzebne jest konto w domenie @uekat.pl. Wszystkie niezbędne informacje można znaleźć poniżej:

Ważne informacje dotyczące rejestracji:

  • Przy wyborze konta Nauczyciel, jest ono weryfikowane przez pracowników Centrum Informatycznego. (Konta aktywowane są do 2h po zgłoszeniu. Po aktywacji konta prowadzący z rolą Nauczyciel może utworzyć nowe zajęcia.). Do roli Nauczyciel przyjmowane są konta tylko z @uekat.pl (@edu.uekat.pl są zarezerwowane tylko dla studentów!). 

Grupy dziekanatowe 

W naszej usłudze Google zostały założone grupy dziekanatowe. Po utworzeniu klasy, prowadzący nie musi zapraszać każdego studenta z osobna, tylko wpisuje GRUPĘ DZIEKANATOWĄ.

Nauczyciel w celu dodania grupy powinien sprawdzić nazwę grupy. Instrukcja

Student zostaje przydzielony do grupy przez nauczyciela (informacja zostanie wysłana na adres e-mail studenta).

  • Grupy dziekanatowe funkcjonują w ramach Dysku Google - w ten sposób prowadzący mają możliwość udostępniania studentom obszernych materiałów.
  • Grupy dziekanatowe nie funkcjonują w przypadku usługi Meet - w celu przeprowadzenia zajęć wideo prowadzący musi zaprosić studentów do usługi poprzez zaproszenie każdego indywidualnie.

Seminaria

Praca z seminarzystami odbywa się w formie zdalnej za pośrednictwem dostępnych środowisk wskazanych powyżej. W szczególności dotyczy to udostępniania przez studentów części prac dyplomowych celem ich weryfikacji. Uwagi i komentarze promotorzy nanoszą na udostępnionych plikach. W tym celu można wykorzystać tradycyjną formę komunikacji elektronicznej (e-mail). Komunikacja odbywa się wyłącznie w formie zdalnej.

Dodatkowe informacje

W razie problemów z narzędziami Google polecamy korzystanie z pomocy dostępnej na stronie: support.google.com