Ze względu na:
- wymogi formalne związane z koniecznością archiwizowania i raportowania dla celów akredytacji,
- integrację z kontami studentów w domenie uekat oraz z pocztą e-mail,
- skalę przeprowadzonych zajęć w poprzednim semestrze, a tym samym przeszkolenie pracowników oraz przygotowane materiały/instrukcje,
- dostępność i łatwą obsługę,
- dotychczasowe doświadczenia związane z realizacją zajęć online
platforma Google Workspace ze szczególnym uwzględnieniem Google Classroom pełni rolę podstawowej platformy komunikacyjnej między wykładowcami i studentami. Inne narzędzia, w tym m.in. platforma Moodle mogą pełnić jedynie rolę uzupełniającą w stosunku Google Classroom. Jeżeli materiały dydaktyczne będą udostępniane w innej platformie, w utworzonych w Google Classroom zajęciach powinna znaleźć się taka informacja skierowana do jego uczestników.
Google Classroom - prowadzenie zajęć
1) PRZED PROWADZENIEM ZAJĘĆ
Tworzenie i nazywanie zajęć:
Przed rozpoczęciem procesu dydaktycznego w Google Classroom należy utworzyć zajęcia. Wszystkie zajęcia dla każdej grupy zajęciowej powinny zostać wprowadzone jako osobne zajęcia i nazwane zgodnie z instrukcją nazywania zajęć poniżej.
Zapewnienie informacji o zajęciach:
Niezbędne jest dodanie w każdych zajęciach, jako pierwszego zadania - wstępu/wprowadzenia dla studentów, czyli wytycznych zawierających informację, w jaki sposób będzie przebiegało nauczanie (w tym: program zajęć, efekty uczenia się, z jakich programów będą korzystać studenci, jaka jest preferowana forma kontaktu) oraz informację na temat zaliczenia/egzaminu. Informacje te można dodać np. w formie opisu, pliku PDF lub innego dokumentu.
Nadzorowanie zajęć:
Następnie do każdych zajęć należy dodać w sekcji nauczyciel adres e-mail przypisany do kierunku. Dodanie do kursów wskazanego adresu uprości procedury przygotowywania zestawień i raportów na potrzeby działań kontrolnych i przyznany jest kuratorom kierunków. Lista adresów e-mail właściwych dla prowadzonych przez Państwa zajęć na poszczególnych kierunkach dostępna jest tutaj.
Zapraszanie studentów do udziału w zajęciach:
Ostatnim krokiem jest zaproszenie studentów (grupy/grup) do udziału w zajęciach. W tym celu należy zalogować się do Wirtualnej Uczelni, wybrać z zakładki Dydaktyka opcję Grupy. Następnie należy odnaleźć właściwy rodzaj zajęć (wykład/ćwiczenia/laboratoria) i pobrać listę studentów z grupy. W zestawieniu pojawią się dane studentów, którzy przypisani są do wybranych zajęć. Należy skopiować dane adresowe studentów, a następnie wkleić je w panel zaproszenia na platformie Google Classroom. Szczegółowa instrukcja dostępna jest tutaj.
Archiwizacja zajęć:
Przed rozpoczęciem każdego kolejnego semestru, ale nie wcześniej niż przed oddaniem protokołów do dziekanatu, należy wykonać archiwizację zajęć z semestru poprzedniego. Film instruktażowy przedstawiający sposób kopiowania oraz archiwizowania zajęć znajduje się na stronie faq.ci.ue.katowice.pl