Charakterystyka kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna
1. OPIS STUDIÓW
Na studiach na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna studenci:
- poznają podstawy warsztatowe pracy w zawodzie dziennikarza, zgodne z założeniami etyki dziennikarskiej i społecznej odpowiedzialności zawodu,
- uczą się, jak efektywnie budować komunikację w biznesie – zarówno zewnętrzną (firma-otoczenie), jak i wewnętrzną (firma – pracownicy),
- dowiadują się jak budować wizerunek firmy w mediach (w tym w Internecie),
- poznają zasady pracy nie tylko z tekstem, ale również z obszarami komunikacji multimedialnej (grafika, video)
- zyskują wiedzę z zakresu dyscyplin takich jak marketing, zarządzanie, ekonomia, by świadomie wkraczać na rynek pracy i w świat biznesu.
Studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna są studiami praktycznymi, wyposażającymi absolwentów w kluczowe współcześnie umiejętności, takie jak:
- redagowanie tekstów - zarówno te w formie tradycyjnej jak i elektronicznej,
- redagowanie i prowadzenie stron i portali internetowych,
- posługiwanie się narzędziami informatycznymi niezbędnymi w pracy redaktorów i specjalistów PR,
- wykorzystywanie portali społecznościowych i innych nowoczesnych narzędzi informatycznych do komunikowania się w biznesie.
Wybierając studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, wybierasz:
- innowacyjne połączenie nauk humanistycznych, społecznych i technologii informatycznych,
- nacisk na doświadczenie praktyczne,
- praktyki w radiu, telewizji, redakcjach portali internetowych i korporacyjnych a także firmach (w działach PR).
2. KORZYŚCI
Absolwenci kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna wyróżniają się wysoką sprawnością językową, praktyką w posługiwaniu się różnymi narzędziami komunikacji elektronicznej oraz niezbędnymi umiejętnościami pozwalającymi na funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym. Uzyskana wiedza z zakresu public relations czy marketingu pozwala im na rozumienie i sprawne funkcjonowanie w środowisku biznesowym.
Różnorodność oferty edukacyjnej gwarantuje naszym absolwentom przygotowanie do pracy w szerokim obszarze mediów na stanowiskach takich jak:
- Redaktora gazety firmowej
- Redaktora i moderatora portalu społecznościowego
- Redaktora portalu internetowego
- Specjalisty ds. marketingu i promocji
- Specjalisty ds. public relations
- Specjalisty ds. komunikacji biznesowej (marketingowej)
- Rzecznika prasowego
3. METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ I KADRA NAUKOWA
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, interaktywnych warsztatów, ćwiczeń opartych o metody design thinking, a także laboratoriów komputerowych.
Wykwalifikowana kadra to zarówno akademiccy specjaliści z zakresu kluczowych dla kierunku dyscyplin (dziennikarstwo, marketing, informatyka), jak również praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy w środowisku medialnym.
Zróżnicowane formy pracy ze studentami nie ograniczają się jedynie do przekazywania wiedzy teoretycznej. Praca metodą case-study, laboratoria komputerowe, angażująca praca w zespołach studenckich czy warsztaty z zakresu różnorodnych form dziennikarstwa pozwalają na maksymalne upraktycznienie kierunku i koncentrację na wykształceniu konkretnych, praktycznych umiejętności, jak również umożliwiają rozwój własnych zainteresowań studentów.