
E-commerce
1. OPIS STUDIÓW
E-commerce to obszar działalności przedsiębiorstw, który wciąż zyskuje na znaczeniu, gdyż stanowi potencjalne źródło generowania przychodów zarówno dla przedsiębiorstw internetowych, jak i dla tych, które traktują handel elektroniczny jako dodatkowy kanał dystrybucji produktów. Celem studiów jest dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia działań handlowych w Internecie oraz wykorzystania mediów społecznościowych zgodnie z oczekiwaniami stawianymi przedsiębiorstwom w dobie gospodarki elektronicznej. Studenci nabędą także wiedzę dotyczącą warunków, sposobów i zasad prowadzenia działalności biznesowej na rynkach krajowych i międzynarodowych.
Studia mają na celu nabycie przez studentów wiedzy oraz kompetencji w zakresie:
- Modeli wykorzystania Internetu w działalności handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw w środowisku wielokulturowym,
- Zarządzania projektami e-commerce i w mediach społecznościowych oraz skutecznego i efektywnego ich wdrażania,
- Tworzenia rozwiązań informatycznych dla działalności e-commerce,
- Finansowania projektów e-commerce,
- Analizowania danych na potrzeby e-commerce,
- Zaangażowania konsumentów w kształtowaniu elektronicznych kanałów sprzedaży,
- Przygotowania kampanii promocyjnych z wykorzystaniem Google Ads (przygotowanie pod certyfikat Google AdWords),
- Pomiaru skuteczności działań e-commerce z wykorzystaniem Google Analytics,
- Prowadzenia działań promocyjnych w mediach społecznościowych,
- Znajomości aspektów prawno-finansowych w przestrzeni wirtualnej.
Kierunek E-commerce na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach jest kierunkiem prowadzonym w języku angielskim. Wyróżnia go ponadto praktyczne podejście do przekazywanych treści, które pozwala kandydatom na zaznajomienie się już na tym etapie edukacji z wymaganiami stawianymi absolwentom na rynku pracy. Studenci kończąc kierunek dysponują umiejętnościami praktycznego wykorzystania pozyskanej wiedzy oraz umiejętności.
Kierunek E-commerce na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach to innowacyjny kierunek łączący tradycyjne podejście do dziedziny z nowoczesnymi metodami przekazywania wiedzy. Cały program studiów jest zaprojektowanych tak, aby student uzyskał kompletną wiedzę i umiejętności, które pozwolą na sprawne przejście z etapu nauk bezpośrednio na ścieżkę perspektywicznej kariery.
2. KORZYŚCI
Kierunek E-Commerce stwarza absolwentowi duże możliwości aktywności zawodowej w działach E-commerce dużych przedsiębiorstw, w firmach prowadzących handel za pośrednictwem Internetu i narzędzi elektronicznych, w firmach zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań e-commerce, także realizujących działalność na rynkach zagranicznych. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwalają absolwentowi kierunku na prowadzenie własnej firmy o profilu e-commerce lub też wykorzystującej rozwiązania e-commerce.
Absolwent kierunku E-Commerce ma wiedzę i umiejętności z zakresu:
- funkcjonowania systemu e-commerce,
- zarządzania projektami e-commerce, a także zasad i źródeł ich finansowania i rozliczania,
- technik i organizacji e-commerce (znajomość realizacji sprzedaży on-line i dokonywania płatności transgranicznych),
- logistycznych aspektów zakupu i sprzedaży produktów w zróżnicowanych kanałach sprzedaży,
- kwestii prawnych, w tym również ochrony danych w e-commerce,
- przedsiębiorczości i innowacyjności w handlu elektronicznym,
- analizy danych na potrzeby e-commerce analizy w Google Analytics, Qlik, SPSS, systemach Business Intelligence, zagadnienia Data Science),
- wykorzystywania technologii internetowych w e-commerce,
- wielokanałowej komunikacji i dystrybucji w e-commerce (omnichannel),
- wykorzystania mediów społecznościowych w promocji, reklamie i tworzeniu wizerunku firmy i planowania kampanii marketingowych w Google Ads,
- tworzenia sklepów internetowych,
- praw konsumentów i społecznej odpowiedzialności biznesu.
Po ukończeniu studiów można pracować jako:
- specjalista ds. e-commerce,
- koordynator projektów e-commerce,
- specjalista ds. marketingu internetowego,
- administrator platform obsługi handlu elektronicznego,
- analityk e-commerce,
- ekspert i konsultant w branży elektronicznego biznesu (branża IT, e-comerce),
- e-przedsiębiorca.
Absolwent będzie mógł podjąć pracę w zróżnicowanych ze względu na profil przedsiębiorstwach działających na rynkach krajowych i międzynarodowych.
Przykładowe instytucje i firmy, w których może pracować po ukończeniu studiów:
- e-biznes,
- agencje reklamy i PR,
- ośrodki badania opinii publicznej i rynku,
- media tradycyjne i elektroniczne,
- agencje interaktywne,
- agencje public relations i reklamowe,
- działy e-commerce dużych przedsiębiorstw,
- przedsiębiorstwa prowadzące handel za pośrednictwem Internetu i narzędzi elektronicznych,
- przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań e-commerce
- własna firmy o profilu e-commerce lub też wykorzystująca rozwiązania e-commerce.
3. METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ I KADRA NAUKOWA
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, interaktywnych warsztatów oraz zajęć e-learningowych w całości w języku angielskim.
Wykwalifikowana kadra to w większości praktycy doskonale znający problematykę e-commerce i aktualne trendy w tej dziedzinie.
W pracy ze studentami, koncentrują się na przekazywaniu praktycznych zastosowań, analizowaniu studiów przypadku oraz dostarczaniu praktycznych umiejętności, pozwalających na efektywne podjęcie pracy już w trakcie trwania studiów.
Zajęcia są prowadzone również przez zagranicznych wykładowców, którzy będą się dzielić ze studentami swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie e-commerce.
4. SPECJALNOŚCI
Kierunek ma charakter jednolity. Nie jest podzielony na specjalności.
5. DODATKOWE INFORMACJE
- Kierunek E-Commerce daje studentowi wiedzę oraz cały wachlarz umiejętności niezbędnych do prowadzenia badań rynku i przetwarzania informacji na potrzeby e-commerce, opracowywania i wdrażania rozwiązań związanych z marketingiem on-line oraz przygotowaniem, wdrażaniem i zarządzaniem sklepem internetowym i opracowaniem strategii wejścia e-sklepu na rynki krajowe i zagraniczne.
- Umiejętności absolwenta związane będą również wykorzystywaniem najnowszych aplikacji na potrzeby e-commerce.
- Absolwent będzie posiadał umiejętności nieodzowne do zarządzania relacjami z klientami.
- Umiejętności absolwenta będą pozwalały na prowadzenie e-commerce w środowisku międzynarodowym oraz wielokulturowym.
- Absolwenta wyróżniać będzie posiadanie kompetencji do podejmowania projektów w międzynarodowym środowisku e-commerce przy wykorzystaniu najnowszych metod, technik i narzędzi.
- Prowadzenie zajęć w języku angielskim i wykorzystanie doświadczeń zagranicznych wykładowców pozwoli na wyposażenie absolwenta w kompleksową wiedzę, umiejętności kompetencje zgodne ze standardami biznesu międzynarodowego potwierdzonymi odpowiednimi certyfikatami.
- Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym programem studiów "E-commerce".
- Kierunek jest skierowany do absolwentów wszystkich specjalności, a w szczególności pozwala rozwijać zainteresowania związane z informatyką, analityką gospodarczą, matematyką itp.
Pamiętaj!
Studia stacjonarne prowadzone w języku angielskim są płatne.
Zapoznaj się z tabelą opłat: www.ue.katowice.pl/studia-stacjonarne/oplaty