Przejdź do menu Przejdź do treści

Wspieramy #MovemberPL – razem przeciw rakowi

Cały listopad trwa ogólnopolska edycja akcji społecznej profilaktyki raka jąder i prostaty – Movember, międzynarodowego ruchu, którego głównym celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn w tym zakresie. Akcję wspiera nasza Uczelnia.

Symbolem akcji jest wąs, który mężczyźni zapuszczają przez cały miesiąc po to, by prowokować do dyskusji nt. męskiego zdrowia. "Uratuj z nami kilku facetów" – taki cel przyświeca Fundacji "Kapitan Światełko", organizatorowi Movember Polska. Akcja polega na edukowaniu mężczyzn, m.in. o grupach ryzyka, jak badać się samemu i kiedy zgłosić się do lekarza.

W ramach Movember Polska zorganizowaliśmy w CNTI konferencję prasową otwierającą ogólnopolską akcję oraz "Bieg dla jaj" na 10 km ulicami centrum Katowic, ze startem na rynku i metą pod CNTI.

Zobacz, co działo się podczas konferencji prasowej (wtorek, 3 listopada).

Dowiedz się, jak było na "Biegu dla jaj" (niedziela, 8 listopada).

Zobacz galerie zdjęć z: konferencji prasowej oraz "Biegu dla jaj".

Jako Uniwersytet współpracujemy z Fundacją i zachęcamy mężczyzn do profilaktyki nowotworowej oraz prowadzenia zdrowego stylu życia. Ambasadorami Movember są m.in. pracownicy naszej Uczelni: prof. Sławomir Smyczek - Prorektor ds. Internacjonalizacji i Marketingu oraz Marek Kiczka – Rzecznik Prasowy.

Akcja Movember w pigułce:

  • Zapuszczamy wąsy, by prowokować do dyskusji,
  • Piszemy, rozmawiamy o męskim zdrowiu,
  • Pozyskujemy środki na badania nad rakiem jąder i prostaty,
  • Motywujemy do aktywności i badań.

Zachęcamy do oglądania spotu i podawania dalej: Movember Polska 2015 feat. Krystyna Czubówna

Szczegóły akcji na: www.movember.org.pl

Uniwersytet społecznie odpowiedzialny

W ubiegłym roku wsparliśmy akcję profilaktyki raka szyjki macicy "Granat na Raka" skierowaną do kobiet. Obie akcje wpisują się w społeczną odpowiedzialność Uczelni. Tym samym konsekwentnie realizujemy zapisy naszej Misji, według której Uniwersytet angażuje się w sprawy ważna dla gospodarki i społeczeństwa, poczynając od macierzystego regionu.

Media o Movember Polska i UE Katowice:

Telewizja: TVP1, TVP Info (x2), TVP Katowice (x2), Polsat , TVS (x2), TVN24.

Radio: Polskie Radio PR1, Polskie Radio Katowice (x6), TOK FM, Eska Śląsk, Radio Piekary.

Prasa: PAP, Gazeta Wyborcza, Polska Dziennik Zachodni (x2), Polska DZ (Kocham Katowice), Nasze Miasto Śląskie.

Internet: teleexpress.tvp.pl, regionalna.tvp.pl, katowice.tvp.pl, tvs.pl: 1, 2, radio.katowice.pl: 1, 2, katowice.wyborcza.pl, katowice.naszemiasto.pl, dziennikzachodni.pl: 1, 2, 3, 4, 5, leszno.naszemiasto.pl, wiadomosci.gazeta.pl, mmsilesia.pl, dziennikpolski24.pl: 1, 2, expressilustrowany.pl, polskabiega.sport.pl, runningfestival.pl, festiwalbiegowy.pl: 1, 2, rynekzdrowia.pl, poradnik-zdrowia.pl, zdrowie.abc.com.pl, cialo.poradnik-zdrowia.pl, kancelaria.lex.pl, lifestyle.newseria.pl, termedia.pl, stooq.pl, news.kafito.pl, centrumpr.pl, centrum-prasowe.blogspot.com, facebook.com: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, twitter.com.

Organizatorem akcji Movember Polska jest Fundacja "Kapitan Światełko". Akcję w tym roku wspierają: firma Nationale-Nederlanden, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, IFMSA-Poland – Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny Oddział Śląsk, Cyrulik Śląski, Beard Shop, PolskiWąs oraz ambasadorzy akcji – wąsacze.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3