Przejdź do menu Przejdź do treści

Relacja z wycieczki Poczdam-Berlin

W dn. 24-25 listopada 2018 r., jak co roku, ZNP Pracowników UE Katowice wraz z biurem podróży PTTK Baildon zorganizowało wycieczkę dla pracowników UE i ich rodzin. Tym razem wyjechaliśmy zwiedzać Poczdam i Berlin.

W dniu 24 listopada (sobota) o godzinie 7.00 wyjechaliśmy autokarem z parkingu UE i skierowaliśmy się w stronę Poczdamu. Na miejsce dotarliśmy o 13.00 i rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta od spaceru i oglądania jego pięknych zabytków. Następnie udaliśmy się do ogrodów Sanssouci – posiadłości cesarza Fryderyka II. Po drodze obejrzeliśmy starą dzielnicę miasta wraz z charakterystycznym Wiatrakiem. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Pałacyku Myśliwskiego -  Cecilienhof, w którym w 1945 r. odbyła się słynna Konferencja Poczdamska. Pałacyk zachwycił nas swoją historią, prostotą i elegancją, a opowieść przewodniczki o przebiegu Konferencji  wywarło na nas wielkie wrażenie. O 18.00 udaliśmy się do hotelu w Kostrzynie, gdzie czekała na nas obiadokolacja i nocleg.

W niedzielę 25 listopada po śniadaniu o godzinie 8.00 wyruszyliśmy do Berlina, który przywitał nas mroźną ale słoneczną pogodą. Berlin to piękne miasto z rozległymi placami, szerokimi ulicami i ciekawą zabudową. Jego piękną architekturę podziwialiśmy również podczas rejsu po rzece Sprewie. Podczas długiego spaceru ulicami Berlina obejrzeliśmy katedrę Berliner Dom, Wieżę Telewizyjną, Bramę Brandenburską, do której dotarliśmy wzdłuż słynnej alei Unter Den Linden. Obejrzeliśmy również muzeum-labirynt poświęcone zamordowanym w trakcie II Wojny Światowej Żydom oraz fragmenty Muru Berlińskiego. Naszą wycieczkę po stolicy Niemiec zakończyliśmy na Jarmarku Bożonarodzeniowym. O godzinie 16.00 udaliśmy się w drogę powrotną do Polski.

Wycieczka była bardzo interesująca i zadowoleni wróciliśmy do Katowic w godzinach wieczornych.

Ciekawe miejsca, które odwiedziliśmy można zobaczyć w zakładce Galeria.

Serdecznie zapraszamy na kolejną wyprawę z ZNP UE Katowice w roku 2019.