Przejdź do menu Przejdź do treści

Konferencja "Studenci Zagraniczni w Polsce 2025"

Główne tematy poruszane podczas konferencji to strategia umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego oraz związane z nią wyzwania, szanse i zagrożenia. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach reprezentowali: JM Rektor prof. dr hab. Celina M. Olszak, Prorektor ds. Kształcenia i Współpracy Międzynarodowej prof. dr hab. Wojciech Dyduch oraz Dyrektor Biura Internacjonalizacji Edyta Lachowicz-Santos.

Rozwój umiędzynarodowienia wymaga określenia kluczowych obszarów działania i wyznaczenia realnych celów. Niezbędne jest także budowanie umiejętności współpracy oraz przekonywanie władz i instytucji państwowych o wartości akademickiej współpracy międzynarodowej. Konferencja "Studenci zagraniczni w Polsce" stanowi uznane forum debaty na temat strategii i praktyki umiędzynarodowienia w kraju i Europie. Wydarzenie organizowane jest przez KRASP, Fundację Edukacyjną "Perspektywy" oraz uczelnię-gospodarza – w tym roku Uniwersytet Gdański, pod honorowym patronatem Ministra Nauki.

Podczas wydarzenia Edyta Lachowicz-Santos była moderatorką debaty "Relacje z absolwentami zagranicznymi jako istotny element procesu umiędzynarodowienia".

W debacie udział wzięli: 

  • Ewa Kiszka - Przewodnicząca IROs Forum; Kierownik Biura ds. Umiędzynarodowienia, Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Anna Kiryjow-Radzka – Prezes Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"; Specjalistka ds. public relations i social media, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Dr Piotr Kępski – Dyrektor Biura Programów dla Instytucji w NAWA
  • Dr hab. Katarzyna de Lazari-Radek, prof. UŁ – Prorektor ds. umiędzynarodowienia nauki i kształcenia, Uniwersytet Łódzki
  • Rene Helmans – Dyrektor Biura Współpracy z Absolwentami, Akademia Leona Koźmińskiego

W trakcie panelu uczestnicy rozmawiali m.in. o:

  • Wynikach badań dotyczących poziomu zaangażowania uczelni w budowanie tych relacji
  • Programach NAWA wspierających finansowanie działań alumni relations
  • Roli emocji w budowaniu długoterminowych więzi
  • Absolwentach jako ambasadorach marki uczelni i twórcach marketingu szeptanego
  • Praktycznych wskazówkach i dobrych praktykach wdrażanych przez doświadczone uczelnie

Konferencja zgromadziła około 300 uczestników, w tym rektorów, prorektorów, dyrektorów oraz pracowników pionów współpracy międzynarodowej, nauki i rozwoju polskich uczelni. Głównym tematem tegorocznych obrad jest umiędzynarodowienie nauki. 

Więcej informacji na stronie.

Fot. Perspektywy, NAWA

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3