Przejdź do menu Przejdź do treści

Naukowe Zaczepki 2022

Osoby nominowane do Śląskiej Nagrody Naukowej przygotowały interesujące pytania z dziedzin, którymi zajmują się na co dzień w ramach swojej pracy naukowej. Na jedno z pytań odpowiedziała dr hab. Katarzyna Czernek-Marszałek, prof. UE z Katedry Teorii Zarządzania.

Dr hab. Katarzyna Czernek-Marszałek odpowiedziała na pytanie: "Czy zaufanie do partnera biznesowego może mieć negatywne konsekwencje?".

Tak. Zaufanie w działalności biznesowej odgrywa kluczową rolę i generalnie ma bardzo wiele zalet. Pozwala m.in. obniżyć tzw. koszty transakcyjne np. związane z poszukiwaniem partnera, spisywaniem z nim umów czy też – jeśli coś pójdzie nie tak – koszty postępowania sądowego. Znaczenie ma zwłaszcza zaufanie oparte na więzi emocjonalnej (tzw. afektywne) czy wiedzy o partnerze (tzw. predykcyjne). Jednak zbyt duży poziom zaufania do partnera może m.in. sprzyjać tzw. zachowaniom oportunistycznym, tj. działaniu na własną korzyć kosztem drugiej strony. To może mieć bardzo negatywny wpływ na działalność biznesową obecną i przyszłą (prowadząc m.in. do nieufności względem potencjalnych kooperantów).

Więcej odpowiedzi znajdziecie na stronie.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca