Konferencją prasową w CNTI rozpoczęła się ogólnopolska akcja Movember

Konferencją prasową we wtorek 3 listopada br. o godz. 10:00 w CNTI rozpoczęła się ogólnopolska edycja akcji społecznej profilaktyki raka jąder i prostaty – Movember, międzynarodowego ruchu, którego głównym celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn w tym zakresie. Akcję wspiera nasza Uczelnia.

Symbolem akcji jest wąs, który mężczyźni zapuszczają cały listopad po to, by prowokować do dyskusji nt. męskiego zdrowia. Kobiety zaś często wspierają mężczyzn w podejmowaniu decyzji o wybraniu się do lekarza, dlatego też akcja kierowana jest również do kobiet.

W czasie konferencji goleniu brzytwą poddał się jeden z ambasadorów Prorektor ds. Internacjonalizacji i Marketingu prof. Sławomir Smyczek.

Zobacz galerię zdjęć.

Premierowo zaprezentowano także ogólnopolski spot promujący akcję i profilaktykę nowotworów dotykających mężczyzn. Głosu na potrzeby spotu użyczyła Krystyna Czubówna. Zachęcamy do oglądania spotu i podawania dalej: Movember Polska 2015 feat. Krystyna Czubówna

W konferencji udział wzięli: 

  • Jakub Kajdaniuk, Prezes Fundacji "Kapitan Światełko", organizator Movember Polska 2015,
  • Prof. dr hab. Sławomir Smyczek, Prorektor ds. Internacjonalizacji i Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach,
  • Mateusz Klimek, Oddział Śląsk Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland,
  • Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, Nationale-Nederlanden.

Zobacz: wypowiedzi z konferencji prasowej

Podczas konferencji zaproszono wszystkich do kibicowania w trakcie "Biegu dla Jaj" na 10km, który w ramach akcji odbędzie się 8 listopada br. w samym centrum Katowic. Pobiegną wąsacze, brodacze, panowie bez zarostu, a także panie wspierające akcję. START o 11:00 na Rynku w Katowicach, META pod naszym budynkiem CNTI.

Akcja Movember w pigułce:

  • Zapuszczamy wąsy, by prowokować do dyskusji,
  • Piszemy, rozmawiamy o męskim zdrowiu,
  • Pozyskujemy środki na badania nad rakiem jąder i prostaty,
  • Motywujemy do aktywności i badań.

W ramach akcji propagowane jest szeroko pojęte dbanie o męskie zdrowie. O profilaktyce nowotworów u mężczyzn mówi się w mediach zdecydowanie mniej niż o profilaktyce nowotworów u kobiet. Cel jest prosty – ratowanie życia poprzez edukowanie mężczyzn, m.in. o grupach ryzyka, jak badać się samemu i kiedy zgłosić się do lekarza (wcześnie zdiagnozowany rak jądra ma wyleczalność na poziomie 99%).

Szczegóły akcji na: www.movember.org.pl 

Organizatorem akcji Movember Polska jest Fundacja "Kapitan Światełko". Akcję w tym roku wspierają: firma Nationale-Nederlanden, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, IFMSA-Poland – Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny Oddział Śląsk, Cyrulik Śląski, Beard Shop, PolskiWąs oraz ambasadorzy akcji – wąsacze.