Kolejnym już przedsięwzięciem Koło Naukowego Marketingu "Meritum" działającego przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych była organizacja wizyty studyjnej dla uczniów dwóch klas o profilu medialno-artystycznym z II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Matejki w Siemianowicach Śląskich.
Wizyta odbyła się w dn. 15 czerwca br. Pomysłodawcą wizyty studyjnej było Koło Naukowe Marketingu "Meritum", które zorganizowało ją w porozumieniu z Muzeum Saturn – Galerią Sztuki Współczesnej Elektrownia w Czeladzi.
Przewodnikiem uczniów po Galerii Sztuki Współczesnej Elektrownia był Marek Czekajski – Przewodniczący KNM "Meritum", a zarazem pracownik Galerii zatrudniony na stanowisku Animatora Kultury i Koordynatora Szlaku Zabytków Techniki.
Młodzież licealna została zapoznana z historią byłej kopalni "Saturn" oraz byłej elektrowni, jak również przybliżone zostały im informacje na temat galerii jako instytucji kultury w postindustrialnym środowisku.
Następnie Marek Czekajski zaprezentował wykład "Marketing sztuki, kultury i turystyki kulturowej". Prezentacja poruszyła takie zagadnienia jak: czym jest sektor kreatywny: sztuki, kultury, turystyki; jak rozumieć turystykę kulturową, jak promować produkty kultury, sztuki i turystyki, jakie trendy występują w tym sektorze.
Na zakończenie kilkugodzinnego spotkania została przeprowadzona debata oksfordzka – czy sektor sztuki, turystyki i kultury potrzebuje działań marketingowych, promocji, reklamy. Uczniowie zostali podzielni na dwie grupy. Zadaniem grupy "na tak" było przygotowanie argumentów na potwierdzenie postawionej tezy, z kolei zadaniem grupy "na nie" było udzielnie odpowiedzi negatywnych.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia.
Dołącz do nas