Przejdź do menu Przejdź do treści

Publikacja członków Koła Naukowego Zarządzania "Menedżer" w czasopiśmie punktowanym

Z dumą informujemy, że członkowie Koła Naukowego Zarządzania "Menedżer" – Julianna Koczy oraz Patryk Kiełbasa – opublikowali artykuł naukowy pt. "Employer branding a pokolenie Z – jak przyciągać młodych pracowników?" w Zeszytach Naukowych Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie (czasopismo o wartości 20 pkt. w wykazie MEiN).

Publikacja powstała na podstawie krytycznego przeglądu literatury oraz badań własnych autorów, koncentrując się na analizie wpływu strategii employer branding na decyzje zawodowe przedstawicieli pokolenia Z. Merytorycznego wsparcia w procesie tworzenia artykułu udzieliła opiekunka koła – mgr Aleksandra Swałek.

Abstrakt artykułu

W obecnej erze cyfryzacji pracownicy mają bardzo łatwy dostęp do informacji na temat pracodawcy. Z tego powodu pracodawcy powinni kreować swoją markę w taki sposób, aby byli postrzegani jako "pracodawcy z wyboru". Działania związane z kreowaniem marki w oczach pracowników określane są mianem Employer Branding (EB). Pokolenie Z, jako grupa wchodząca na rynek pracy z unikalnymi oczekiwaniami i wartościami, stanowi interesujący obiekt badań nad skutecznością strategii EB. Celem przeprowadzonego badania, którego wyniki przedstawione zostały w niniejszym artykule, było zidentyfikowanie wpływu działań EB na przedstawicieli pokolenia Z w kontekście wyboru przyszłego pracodawcy. By zrealizować ten cel, posłużono się metodą studiów literaturowych oraz przeprowadzono badanie ilościowe z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety elektronicznej, w której wzięło udział 220 Polaków reprezentujących pokolenie Z. Wyniki badania wskazują, że działania EB wpływają na opinie osób z pokolenia Z, a nawet potrafią ich zachęcić do podjęcia pracy w organizacji je stosującej. Pokolenie Z przekonują głównie praktyki CSR związane z rekrutacją i adaptacją, a także wspieraniem pracowników. Zaprezentowanie word of mouth w sposób ilościowy na stronie internetowej pracodawcy może sprawić, że pokolenie Z będzie oceniać go bardziej pozytywnie. Młode pokolenie zachęcają do pracodawcy również działania w social mediach.

Serdecznie zachęcamy do lektury artykułu!

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3