Przejdź do menu Przejdź do treści

Pionierski projekt zajęć z wykorzystaniem metody Problem Base Learning

W maju z powodzeniem zakończył się pionierski projekt zajęć z wykorzystaniem metody Problem Base Learning, przeznaczonych dla studentów studiów II stopnia na kierunku Zarządzanie w ramach przedmiotów swobodnego wyboru. W ramach projektu studenci poznali narzędzie wykorzystywane przez największe światowe firmy Business Model Canvas.

Projekt realizowany był przez interdyscyplinarny zespół pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w składzie: mgr Beata Malik-Kozłowska, mgr Rafał Rydzewski, dr Rafał Kozłowski, dr hab. Izabela Sztangret, prof UE oraz praktyka biznesu i przedsiębiorcę mgra Erwina Ćwięka (Lofoten, Eliassen Rorburer, Norwegia).

Przy wsparciu zespołu wykładowców, ekspertów oraz przedsiębiorców, studenci przeprowadzili eksperymenty i testowali swoje pomysły, aby doświadczyć całego cyklu procesu każdego przedsiębiorcy, czyli od pomysłu do stworzenia swojego produktu, w oparciu o jedno z najbardziej popularnych i efektywnych narzędzi na świecie - Business Model Canvas (BMC). Narzędzie to jest wykorzystywane do kreowania swojej marki zarówno przez start-upy, jak i przez światowych gigantów.

Kurs zakończył się prezentacją projektu. Poza poznaniem teorii niezbędnej do przeprowadzenia całego procesu BMC studenci doświadczyli dylematów przedsiębiorcy przy podejmowaniu kluczowych decyzji, a także mieli okazję sprawdzić się jako członkowie zespołów wirtualnych. Dodatkowym atutem kursu było podejście metakognitywne do procesu uczenia się oraz umiejętności interpersonalnych.

Slajdy prezentacji studentów

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3