Przejdź do menu Przejdź do treści

"Z reguły wszystko jest w mojej głowie" - Adrian Kawa o kulisach pracy z kamerą

W ramach zajęć "Scenariusz i produkcja spotu reklamowego" prowadzonych przez mgr Barbarę Jendrzejczyk gościem specjalnym był Adrian Kawa - reżyser, producent, scenarzysta i operator filmowy, którego twórczość zna cała Polska.

Opowiedział o swojej drodze zawodowej, początkach w przemyśle filmowym oraz o współpracy z wytwórniami muzycznymi i udziale w kampaniach reklamowych. Adrian Kawa podzielił się również przemyśleniami na temat zmian technologicznych w branży oraz kulisami realizacji znanych teledysków.

Studenci Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej mieli okazję zadawać pytania dotyczące wyboru sprzętu, budowania portfolio czy podróży związanych z nagrywaniem. Kawa współpracował z wieloma cenionymi artystami polskiej sceny muzycznej, a podczas spotkania zaprezentował efekty swojej pracy, pokazując klipy zrealizowane m.in. dla Gibbsa, Palucha i Opała.

W dorobku twórcy znajduje się ponad 200 teledysków, których łączna liczba wyświetleń na platformie YouTube przekroczyła miliard. Jako założyciel firmy Distort Media współpracował z takimi wytwórniami jak Warner Music Poland, Universal Music Poland czy Step Record. Jego doświadczenie wykracza jednak poza świat muzyki - pracował także przy kampaniach reklamowych dla marek takich jak Tyskie Browary Książęce, ING Bank Śląski czy Bacardi.

Spotkanie miało inspirujący i praktyczny charakter. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z profesjonalistą studenci mogli nie tylko lepiej zrozumieć realia pracy w branży audiowizualnej, ale także uzyskać cenne porady na start własnej drogi zawodowej.

Po spotkaniu ze studentami Adrian Kawa zagościł w studio AS Radia, gdzie rozmowę przeprowadził Mateusz Zamora. Rozmowa dostępna jest na stronie. 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3