Przejdź do menu Przejdź do treści

Central Europe Gamedev & E-Careers Festival [relacja]

W dniach 6-7 czerwca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbył się The Central Europe Gamedev & E-Careers Festival. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach był jednym z partnerów wydarzenia, a nasze stoisko można było odwiedzić w czasie dwóch dni wydarzenia na miejscu w MCK. 6 czerwca w panelu dyskusyjnym nt. "Gen Z a gamingowy rynek pracy" wzięli udział Szymon Kuś i Dawid Chojnacki reprezentując Organizację Studencką PANEUROPA. 7 czerwca na pytanie "Czy świat jest gotowy na populacje cyfrowych autochtonów?" spróbował odpowiedzieć dr hab. Jan Michał Kozak, prof. UE z Katedry Uczenia Maszynowego. Moderatorem dyskusji był mgr Marcin Pałys z Katedry Informatyki Ekonomicznej.

CEGEF jest festiwalem, podczas którego uczestnicy mogli się dowiedzieć, jak rozwinąć karierę zawodową w ramach branż kreatywnych, ze szczególnym naciskiem na gamedev, gaming i esport. Dla prelegentów i gości multimedia, design, grafika komputerowa, reżyseria dźwięku, a także zarządzanie kompetencjami miękkimi i HR nie miały żadnych tajemnic.

Potrzeby i oczekiwania rynku pracy w obszarze sektorów kreatywnych – gaming, gamedev i esport, skłoniły organizatorów, do stworzenia imprezy z pogranicza edukacji, rozrywki oraz rozwoju gospodarczego. Na scenie głównej zaplanowano Konferencję poświęcona gamingowi i branżom pokrewnym w Europie Środkowo-Wschodniej z ekspertami z kraju i świata. W programie 2-dniowego festiwalu odbyły się również finałynajwiększych ogólnopolskich rozgrywek szkolnych i akademickich na strefie rozrywkowej w najpopularniejszych tytułach esportowych Counter-Strike 2 i League of Legends.

W pierwszy dzień Festiwalu na scenie głównej można było posłuchać osób związanych na co dzień z gamingiem, technologią, designerstwem oraz światem cyfrowym. Na początku wystartowało wyzwanie dnia pierwszego – Start Hackathonu, a wszystko zakończyło się spotkaniem ze zwycięzcami EDU Sports. W panelu dyskusyjnym „Gen Z a gamingowy rynek pracy” wzięli udział Szymon Kuś i Dawid Chojnacki, reprezentując Organizację Studencką PANEUROPA. Poniżej można znaleźć listę wszystkich wystąpień:

  • "Co łączy gaming i miasta przyszłości?" – Tomasz Bijok, Politechnika Śląska
  • "Dostępność cyfrowa w gamingu" – Izabela Mrochen, MultiAccess Centre
  • "Gen Z a gamingowy rynek pracy" – Szymon Kuś; Dawid Chojnacki, Przedstawiciele organizacji PANEUROPA 
  • "CV szyte na gamedevową miarę" – Natalia Czul, The Farm 51 Group S.A. 
  • "Designerem być (albo nie być); oto jest pytanie!" – Dominika Stala, The Farm 51 Group S.A.
  • "Adaptacja komiksu Thorgal na grę fabularną" – Artur Szymała, Bad Bones
  • "Gry wideo tworzą kulturę: Poznaj Program Wsparcia Gier Wideo!" – Adam Konowrocki, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych 
  • "Oriental Gaming – how does it work in the Middle East?" – Future Games
  • "NAVI od kuchni. Praca dla jednej z największej drużyn esportowych na świecie" – Yaroslav Klochko, NAVI
  • "Kiedy nauczyciele zaczną śnić o elektronicznych owcach? – o innowacjach w edukacji” – Dominik Koziarski, Little Bit Academy; Bartosz Jarosiński, TEB Edukacja; Katarzyna Nogalska, fundacja ALE nauczanie
  • "Esports Eductaion Nowadays: from Gaming Coaching to Career Development" – Jihyeok Choi, Esport Insider
  • "Ars ludi, Ars populi czyli sztuka w grach komputerowych" – Ksawery Kalicki, ASP; Jakub Czarnuch, WSTI
  • 'HR w czasach cyfryzacji" – STS 
  • "O czym nie śniło się Ben Daherowi – panel o szachach elektronicznych" – Keti Tsatsalashvili, arcymistrzyni szachowa; Łukasz Turlej, arcymistrz szachowy
  • "O czym powinieneś pamiętać, jeśli chcesz zostać zawodowym graczem?" – Xavier Roussac, Prodigy Agency

Scena główna w drugi dzień CEGEF gościła osoby ze środowiska kreatywnego, gier komputerowych i nowych technologii. Również w tym dniu odbyło się wyzwanie dnia drugiego – Start Hackathonu. W piątek można było uzyskać odpowiedź od dr hab. Jan Michał Kozak, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na pytanie „Czy świat jest gotowy na populacje cyfrowych autochtonów?”. 

Ponadto, na terenie Festiwalu można było uczestniczyć w wielu warsztatach. W Metropolitalnej Strefie Kreatywności nauczyciele, edukatorzy, specjaliści i zawodowi gracze przeprowadzili interesujące lekcje i warsztaty, dzięki którym uczestnicy mogli zdobyć przydatne umiejętności. W tej specjalnie wydzielonej strefie miały miejsce warsztaty i prelekcje.

Dla miłośników klocków LEGO była możliwość udziału w konkursie. W czasie dwóch dni festiwalu CEGEF uczestnicy poszukiwali kreatywnych rozwiązań, mających na celu promowanie równowagi między aspektami ekonomicznymi a ochroną środowiska. Dla chętnych czekał również Hackathon w grze Roblox. Zainteresowani dążyli do znalezienia innowacyjnych i realistycznych rozwiązań, które mogą przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. 

W Strefie Silver dla uczestników zostały przygotowane warsztaty, prelekcje oraz wykłady. Na scenie SILVER wystąpiły najważniejsze osobistości świata nauki, przedstawiciele największych firm w Polsce, wiodące organizacje pozarządowe oraz esportowcy i influencerzy. Głównym celem spotkań była konsekwentna walka z wykluczeniem cyfrowym, podnoszenie świadomości na temat zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz umacnianie relacji między seniorami a młodszymi pokoleniami.   

Podczas festiwalu CEGEF miały miejsce finały ogólnopolskich rozgrywek esportowych. Od 2018 roku studenci z całego kraju rywalizują o tytuł najlepszej polskiej uczelni w tytułach "League of Legends oraz Counter-Strike". Transmisje rozgrywek prowadzili topowi influencerzy specjalizujący się w tych grach. 

Każdy mógł odwiedzić Muzeum Historii Komputerów i Informatyki. W szczególnie wyznaczonym miejscu znajdowały się komputery najstarszej oraz najnowszej generacji. Chętni mogli zagrać w różnorodne gry i zobaczyć, jak na przestrzeni kilkudziesięciu lat zmieniły się komputery.

Wydarzenie było doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów, wymiany doświadczeń, a także poznawania najnowszych osiągnięć w dziedzinie gier oraz technologii. Było to święto kreatywności, innowacji i pasji, które na długo pozostanie w pamięci uczestników

Więcej informacji nt. wydarzenia: https://cegef.pl/ 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela