15 marca br. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach obchodziliśmy Światowy Dzień Praw Konsumenta. Poprzez to coroczne wydarzenie chcemy sprawić, aby nasi studenci i absolwenci byli świadomymi konsumentami oraz świadomymi, uczciwymi przedsiębiorcami. Z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta zorganizowany został specjalny również specjalny panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, podczas którego rozstrzygnięto konkurs #worldconsumerrightsday dla studentów #UEKatowice.
Obchody Światowego Dnia Praw Konsumenta
Światowy Dzień Praw Konsumenta ma na celu podnieść świadomość praw konsumentów, ich ochrony i wzmocnienia pozycji. Organizacje i instytucje konsumenckie na całym świecie tego dnia przypominają, że ludzie są ważnymi uczestnikami rynku, mają na nim swoje prawa i obowiązki, a ich głos powinien być słyszalny oraz szanowany przez przedsiębiorców.
Tematyka w 2023 roku dotyczyła praw i sytuacji konsumenta na rynku energii.
Wydarzenie organizowane na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach odbywało się w języku angielskim i było transmitowane na żywo na kanale YouTube #UEKatowice.
TRANSMISJA
Panel dyskusyjny
Z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta na UE Katowice zorganizowany został specjalny panel dyskusyjny pt. "Clean Energy - Empowering Consumers Through The Transition".
Wydarzenie uroczyście zainaugurował prof. dr hab. Sławomir Smyczek, Prorektor ds. Edukacji i Współpracy Międzynarodowej, który na początku swojego wystąpienia przytoczył genezę ustanowienia Światowego Dnia Konsumenta, a następnie przedstawił uczestników panelu dyskusyjnego, którymi byli:
- dr hab. Marzena Czarnecka, prof. UE,
- Grzegorz Lot, Wiceprezes Zarządu Polenergia Sprzedaż,
- Adrian Sienicki - Wiceprezes Veolia Energia Łódź S.A.,
- Olgierd Świerzewski - Wiceprezes Zarządu Energa - Obrót.
Wraz z zaproszonymi ekspertami omówiono nowe rozwiązania na szeroko rozumianym rynku energetycznym, które są proponowane konsumentom, a także podzielono się praktycznymi doświadczeniami dotyczącymi tego, w jakim zakresie i z jakimi efektami konsumenci z tych rozwiązań mogą skorzystać. Ważnym przedmiotem dyskusji były też kwestie ochrony praw konsumentów i ich edukacji energetycznej z jednej strony w okresie przechodzenia na czystą energię.
W czasie dyskusji poruszono następujące tematy:
- Clean energy - facts and myths and consequences for consumers.
- Threats that consumer is expose on transition energy market.
- Energy companies' practices requiring customer protection, including misleading and agrressive commercial practices.
- Actions to be undertaken by government and consumer organizations to protect consumers interests on clean energy market.
Dołącz do nas