Zadania
Pełnomocnik ds. Zgodności jest powołany przez Rektora Uniwersytetu na czas kadencji. Pełnomocnik realizuje zadania zapewniające sprawne funkcjonowanie systemu przeciwdziałania naruszeniom, w szczególności poprzez:
- przyjmowanie zgłoszeń;
- prowadzenie rejestru zgłoszeń;
- zapewnienie rozpatrzenia każdego zgłoszenia, tj. prowadzenie postępowań wyjaśniających, a w uzasadnionych przypadkach wnioskowanie do Rektora o powoływanie komisji, której skład umożliwi kompleksowe wyjaśnienie sprawy;
- spełnienie obowiązku informacyjnego wobec osoby dokonującej zgłoszenia, w szczególności udzielenie odpowiedzi;
- zapewnienie poufności osobie dokonującej zgłoszenia;
- zapewnienie bezstronności podczas prowadzonych postępowań;
- prowadzenie kampanii informacyjnych wśród pracowników Uczelni zmierzających do utrwalenia pozytywnego postrzegania działań w zakresie zgłoszeń/sygnalizacji oraz propagowania postawy obywatelskiej odpowiedzialności;
- udzielanie informacji o przysługującej ochronie związanej z działaniami sygnalizacyjnymi.
Więcej informacji w Regulaminie zgłaszania przypadków naruszeń prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Dołącz do nas