Maria Vilaplana Aparicio
Maria Vilaplana uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie w Alicante, Hiszpania. Posiada tytuł licencjata w dziedzinie reklamy i public relations oraz tytuł magistra w dziedzinie zarządzania biznesem. Ostatnio została wybrana przez Laspau, jednostkę powiązaną z Uniwersytetem Harvarda, USA, aby skorzystać ze stypendium Santander i wziąć udział w programie Innovation in Teaching w celu poprawy swoich umiejętności dydaktycznych.
Obecnie jest asystentką na Wydziale Komunikacji i Psychologii Społecznej Uniwersytetu w Alicante, gdzie prowadzi zajęcia z przedmiotu Audiovisual Narratives Applied to Advertising (narracje audiowizualne stosowane w reklamie ) na trzecim roku studiów licencjackich z zakresu reklamy i public relations. Jest aktywnym członkiem Research Group in Audiovisual Communication (ICOMAV) [Grupy Badawczej Komunikacji Audiowizualnej ICOMAV].
Przez prawie piętnaście lat pracowała w firmie konsultingowej specjalizującej się w zarządzaniu dotacjami i ulgami podatkowymi, zwłaszcza w obszarze badań, rozwoju i innowacji (R&D&I), przez ostatnie sześć lat łącząc swój zawód z pozycją wykładowcy na Uniwersytecie w Alicante. Wygłosiła ponad 50 wykładów na temat pomocy publicznej w regionie Walencji i w pozostałej części Hiszpanii. Jest również sekretarzem stowarzyszenia „El Círculo de Directivos de Alicante”, które skupia przedsiębiorców i menedżerów z tej hiszpańskiej prowincji.
Obecnie posiada sześcioletni okres działalności badawczej uznany przez Agencję Planowania i Oceny Regionu Walencji (26/10/2021). Jej badania dotyczą trzech kluczowych obszarów; po pierwsze, komunikacji i przejrzystości uzyskiwania pomocy publicznej w Hiszpanii, co było przedmiotem jej pracy dyplomowej. Po drugie, narracji audiowizualnych stosowanych w reklamie, skupiając się na takich aspektach jak wykorzystanie humoru. Ostatnim obszarem jest innowacja w nauczaniu. W wyniku zainteresowania nauczaniem, przeprowadziła różne badania na takie tematy jak wykorzystanie innowacyjnych metodologii (np. flipped classroom [odwrócona lekcja/zamiana ról uczniów z nauczycielem]), języka motywacyjnego lub krótkich filmów wideo w nauczaniu uniwersyteckim.
Dołącz do nas