Przejdź do menu Przejdź do treści

Drugi etap procesu przechodzenia na zdalne kształcenie

Zgodnie z przyjętą strategią działania Uniwersytetu rozpoczyna się drugi etap procesu przechodzenia na zdalne kształcenie, który zakłada możliwość realizowania zajęć, w tym wykładów, ćwiczeń, laboratoriów i innych z aktywnym udziałem nauczyciela akademickiego dla całych grup studentów i doktorantów.

W celu stworzenia możliwości interaktywnego kontaktu od 30 marca 2020 r. nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne włączą do swoich zajęć przynajmniej jedną z poniższych form kontaktu:

  1. połączenie z grupą studentów/doktorantów w godzinach zajęć za pośrednictwem Google Meet, Google Hangout Chat lub alternatywnych platform np. Moodle, Microsoft Teams, Skype i innych. Na początek część zajęć zostanie przeznaczona na krótką formę spotkania online trwającego 15-20 min zawierającego wprowadzenie do poruszanej aktualnie problematyki i zagadnień. Możliwa będzie także rozmowa z nauczycielem i zadawanie pytań.
  2. udostępnianie filmików z informacjami dotyczącymi poszczególnych zajęć wraz z podkreśleniem w jakich godzinach nauczyciele będą dostępni na żywo w formie konsultacji online. Proszę o uważne śledzenie komunikatów od nauczycieli przekazywanych drogą mailową na adresy w domenie edu.uekat.pl, poprzez platformę do prowadzenia zajęć lub w formie informacji umieszczanej w wizytówce pracownika na stronie www Uczelni. 
  3. zastosowanie innych form interaktywnej komunikacji ze studentami/doktorantami w zależności od specyfiki przedmiotu i dostępnych narzędzi informatycznych. Zalecane są rozwiązania, które sprawią, że realizowane będą efekty uczenia się przewidziane w sylabusie, z wykorzystaniem zasobów internetowych poprzez umieszczanie odnośników do ich zawartości na platformie.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z §15 punkt 2 Regulaminu Studiów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach student jest zobowiązany do udziału w ćwiczeniach, laboratoriach, lektoratach i seminariach dyplomowych, co w aktualnej sytuacji oznacza aktywne uczestnictwo w zdalnych formach prowadzenia ww. zajęć.

Mamy świadomość, że bezpośredni kontakt z prowadzącym zajęcia, podczas którego mogą Państwo uzyskać niezwłocznie odpowiedź na nurtujące pytania, a zarazem wyjaśnić wątpliwości, jest szczególnie cenny. Obecna sytuacja jest dla nas wszystkich wyzwaniem, dlatego dokładamy wszelkich starań, by zapewnić jak najlepsze warunki studiowania uwzględniając przy tym zarówno rekomendacje studentów oraz doktorantów, jak i prowadzących zajęcia. Jestem przekonany, że ten wspólny wysiłek związany z przeniesieniem kształcenia w Uniwersytecie do świata wirtualnego przełoży się na utrzymanie wysokiej jakości kształcenia i zapewni w pełni realizację założonych efektów uczenia.

W razie jakichkolwiek trudności prosimy o odwiedzanie strony Centrum Informatycznego, gdzie na bieżąco publikowane są instrukcje, wyjaśnienia błędów i problemów, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ).

Czas narodowej kwarantanny traktujemy jako okres przejściowy, podczas którego zbierane będą dobre praktyki i cenne wskazówki, które w przyszłości pozwolą nam na zoptymalizowanie e-learningu w naszym Uniwersytecie.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3