Przejdź do menu Przejdź do treści

Wskaźnik penetracji importowej polskiego rynku w świetle koncepcji mierzenia handlu zagranicznego wartością dodaną

W pierwszym opisano tradycyjne pojęcie handlu zagranicznego i jego rolę w gospodarce danego kraju. Drugi rozdział poświęcono kwestii mierzenia handlu zagranicznego według wartości dodanej. W trzecim rozdziale opisano główne tendencje w polskim handlu zagranicznym w latach 2000-2014, posługując się tradycyjnym ujęciem handlu zagranicznego. W czwartym rozdziale skoncentrowano się na charakterystyce roli dóbr pośrednich w polskiej produkcji, eksporcie oraz imporcie. Opisano ich strukturę towarową oraz udział w zużyciu na cele produkcyjne w poszczególnych rodzajach działalności gospodarczej. Pokazano również zmiany udziału dóbr pośrednich w polskim handlu zagranicznym ogółem oraz w poszczególnych grupach dóbr i usług według klasyfikacji ISIC. Piąty rozdział poświęcono prezentacji analizy zagranicznego wkładu w handel zagraniczny oraz produkcję w Polsce. W ostatnim, szóstym rozdziale opisano najważniejsze wyniki analizy przeprowadzonej w celu zweryfikowania hipotez badawczych o charakterze empirycznym. Szczególną uwagę zwrócono tu na analizę poziomu penetracji importowej polskiego rynku przy użyciu opisanej w drugim rozdziale zmodyfikowanej formuły.

AutorMałgorzata Fronczek
ISBN978-83-7875-481-7
Rok wydania2018
Liczba stron180
Format B5
Wersja elektroniczna
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3