Przejdź do menu Przejdź do treści

W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych)

O ile analizy odnoszące się do postaw młodzieży, w tym akademickiej, nie należą do rzadkich, o czym przekonuje nas obszerna literatura na ten temat, o tyle próba pokazania wspomnianych postaw w kontekście szeroko rozumianego świata mediów wnosi niewątpliwie nowy wątek do badań naukowych. Mimo licznych publikacji wyników badań empirycznych w tym zakresie, nie ma wątpliwości, że warto podejmować kolejne prace badawcze nad opisem postaw obecnych w środowiskach akademickich, aby coraz wnikliwej ukazywać i analizować występowanie w nich trwałych tendencji. Prezentowane badania zostały przeprowadzone w latach 2016-2017 i miały charakter pilotażowy. Była to bowiem pierwsza w naszym środowisku próba empirycznego poszukiwania odpowiedzi na pytania o styk mediów i postaw zajmowanych przez respondentów, a ściślej przez studentów pierwszego roku śląskich uczelni. Narzędziem analizy stał się kwestionariusz ankiety opracowany przez pracowników katedry, którego struktura zbiegła się ze strukturą niniejszej publikacji.

AutorzyMarek Łuczak, Aleksandra Pethe, Rafał Śpiewak, Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
ISBN978-83-7875-514-2
Rok wydania2018
Liczba stron132
Format B5
Wersja elektroniczna
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3