Przejdź do menu Przejdź do treści

Tematyka zajęć

Poniżej przedstawiamy programy nauczania, realizowane podczas całego kursu dla danego języka obcego:

język angielski

w przygotowaniu

język francuski

w przygotowaniu

język hiszpański

Studia stacjonarne

WydziałyEkonomii, Finansów, Gospodarki Przestrzennej i Transformacji Regionów, Informatyki i Komunikacji, Zarządzania
Kierunkiwszystkie
Poziom języka docelowyA1+
Wymagania wstępnebrak
  
Cele kształcenia1. Nabycie umiejętności komunikowania się w zakresie języka ogólnego na poziomie A1+.
 2. Opanowanie słownictwa ogólnego na docelowym poziomie nauczania.
 3. Nabycie umiejętności rozumienia i interpretacji prostych tekstów i materiałów źródłowych.
 4. Opanowanie umiejętności przygotowywania różnych prac pisemnych i wystąpień ustnych na docelowym poziomie nauczania.
 5. Nabycie umiejętności samodzielnej pracy nad kompetencjami językowymi.
Efekty kształceniaStudent posiada umiejętność komunikowania się na poziomie A1+.
 W szczególności:
 Czytanie. Student posiada podstawową umiejętność czytania tekstów związanych ze sferą życia prywatnego i zawodowego.
 Słuchanie. Student potrafi zrozumieć proste wypowiedzi na tematy ogólne.
 Pisanie. Student posiada podstawową umiejętność pisania prostych tekstów na tematy związane z życiem codziennym i zainteresowaniami. Używa słownictwa charakterystycznego dla poziomu A1+.
 Mówienie. Student potrafi formułować proste wypowiedzi na podstawowe tematy życia codziennego.
 Ponadto:
 Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się w zakresie kompetencji językowych.
 Student dokonuje systematycznej i krytycznej samooceny własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji językowych.
Treści kształcenia 
Wiodący podręcznikAlonso G., Gonzales M., Ortiz S.: Emprendedores A1/A2, SGEL, Madrid 2020.
  
  
Semestr 11. Nawiązywanie pierwszych kontaktów, przedstwianie się, powitania, pożegnania.
 2. Liczby i godziny
 3. Dni tygodnia, miesiące, daty
 4. Dane osobowe, języki, kraje i narodowości, zawody, miejsca pracy
 5. Podstawowe czynności i częstotliwośc
 6. Hobby
  
Semestr 21. Pory roku, pogoda, zjawiska klimatyczne
 2. Opis biura
 3. Osób osób, ich wygląd i charakter, stan cywilny, członkowie rodziny
 4. Rodzaje firm, działy, stanowika, obowiązki pracowników
 5. Rezerwacja w hotelu, formy płatności
 6. Plany na najbliższą przyszłość
  
Semestr 31. Opis dnia pracy, rutyna dnia codziennego
 2. środki transportu
 3. Zdrowe nawyki, radzenie sobie ze stresem
 4. napoje, posiłki, restauracja
 5. Zaintersowania i preferencje
  
Semestr 41. Praca, warunki zatrudnienia, analiza ogłoszeń, CV
 2. Rodzaje umów
 3. Wyrażenia związane z pracą
 4. Podróże
 5. Wizyta u lekarza
WydziałyEkonomii, Finansów, Gospodarki Przestrzennej i Transformacji Regionów, Informatyki i Komunikacji, Zarządzania
Kierunkiwszystkie
Poziom języka docelowyA2+
Wymagania wstępneOpanowanie programu nauczania przewidzianego dla poziomu A1+
Wg ESOKJ: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada. Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.
  
Cele kształcenia1. Rozwijanie umiejętności komunikowania się na poziomie A2+ w zakresie języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego.
 

2. Rozwijanie słownictwa ogólnego i opanowanie podstawowego słownictwa specjalistycznego na docelowym poziomie nauczania.

 3. Rozwijanie umiejętności rozumienia i interpretacji tekstów i materiałów źródłowych.
 

4. Opanowanie umiejętności przygotowywania różnych prac pisemnych i wystąpień ustnych na docelowym poziomie nauczania.

 5. Rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy nad kompetencjami językowymi.
Efekty kształceniaStudent posiada umiejętność komunikowania się na poziomie A2+
 W szczególności:
 

Czytanie. Student posiada podstawową umiejętność czytania tekstów związanych ze sferą życia prywatnego i zawodowego

 

Słuchanie. Student potrafi zrozumieć proste wypowiedzi na tematy ogólne z elementami języka specjalistycznego.

 

Pisanie. Student posiada podstawową umiejętność pisania prostych tekstów na tematy związane z życiem prywatnym i zawodowym. Używa słownictwa charakterystycznego dla poziomu A2+.

 

Mówienie. Student potrafi formułować proste wypowiedzi na podstawowe tematy życia prywatnego i zawodowego.

 Ponadto:
 Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się w zakresie kompetencji językowych.
 

Student dokonuje systematycznej i krytycznej samooceny własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji językowych

Treści kształcenia 
Wiodący podręcznikAlonso G., Gonzales M., Ortiz S.: Emprendedores A1/A2, SGEL, Madrid 2020.
  
  
Semestr 11. Zawody, czynności dnia codziennego, dzień pracy, dzień wolny
 2. Czynności i częstotliwość ich wykonywania
 3. Zajęcia aktualne i plany na przyszłość
 4. Środki transportu i wskazywanie drogi
 5. Nawyki zdrowotne, radzenie sobie ze stresem
 6. Jedzenie, picie, restauracja
 7. Hobby
  
Semestr 21. Praca, warunki zatrudnienia, analiza ogłoszeń, CV
 2. Rodzaje umów
 3. Wyrażenia związane z pracą, dowiadczenie zawodowe
 4. Najlepsze wakacje
 5. Wizyta u lekarza
  
Semestr 31. Zakupy, sklepy, rodzaje klientów, różnice międzypokoleniowe
 2. Ubrania, dodatki, kolory
 3. Reklama i sieci społecznościowe
 4. Plany na przyszłość
  
Semestr 41. Przedsiębiorcy i ich osiągnięcia, technologie i wynalazki
 2. Etapy życia
 3. Wyrażanie emocji i ich wpływ na działalność firmy
 4. Idealne miejsce do prowadzenia firmy
 5. Wyposażenie biura

Studia niestacjonarne

WydziałyEkonomii, Finansów, Gospodarki Przestrzennej i Transformacji Regionów, Informatyki i Komunikacji, Zarządzania
Kierunkiwszystkie
Poziom języka docelowyA1
Wymagania wstępnebrak
  
Cele kształcenia1. Nabycie umiejętności komunikowania się w zakresie języka ogólnego na poziomie A1.
 2. Opanowanie słownictwa ogólnego na docelowym poziomie nauczania.
 3. Nabycie umiejętności rozumienia i interpretacji prostych tekstów i materiałów źródłowych.
 4. Opanowanie umiejętności przygotowywania różnych prac pisemnych i wystąpień ustnych na docelowym poziomie nauczania.
 5. Nabycie umiejętności samodzielnej pracy nad kompetencjami językowymi.
Efekty kształceniaStudent posiada umiejętność komunikowania się na poziomie A1.
 W szczególności:
 Czytanie. Student posiada podstawową umiejętność czytania tekstów związanych ze sferą życia prywatnego i zawodowego.
 Słuchanie. Student potrafi zrozumieć proste wypowiedzi na tematy ogólne.
 Pisanie. Student posiada podstawową umiejętność pisania prostych tekstów na tematy związane z życiem codziennym i zainteresowaniami. Używa słownictwa charakterystycznego dla poziomu A1.
 Mówienie. Student potrafi formułować proste wypowiedzi na podstawowe tematy życia codziennego.
 Ponadto:
 Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się w zakresie kompetencji językowych.
 Student dokonuje systematycznej i krytycznej samooceny własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji językowych.
Treści kształcenia 
Wiodący podręcznikDe Prada M., Marce P.: Entorno laborar A1/B1, Edelsa 2018.
 
  
Semestr 11. Pierwsze kontakty, przywitanie i pożegnanie
 2. Dane osobowe: imię, nazwisko, adres, wiek, kraj pochodzenia,
 3. Zawody i miejsce pracy
 4. Cyfry i liczby
 5. Proste czynności biurowe
  
Semestr 21. Opis osób, wygląd, charakter
 2. Dni tygodnia, miesiące, pory dnia
 3. Godziny
 4. Opis dnia pracy i dnia wolnego
 5. Czynności i częstotliwośc ich wykonywania
 6. Zainteresowania
  
Semestr 31. Wynajem biura, wyposażenie, meble
 2. Środki transportu, wskazywanie drogi
 3. Zakwaterowanie w hotelu, formy płatności
  
Semestr 41. Organizacja imprez firmowych
 2. Dialogi w restauracji
 3. Rozmowy telefoniczne i składanie zamówień
 4. Opis pogody
 5. Wyrażenia związane z pracą, oferty pracy

język niemiecki

Studia stacjonarne

A1+

A2+

B1

Studia niestacjonarne

A1

A2

International Business

A1

A2

A2+

B1

B1+

język rosyjski

w przygotowaniu

język włoski

w przygotowaniu

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela