Formularze, procedury, terminy
Każda osoba zainteresowana uzyskaniem wsparcia oferowanego przez Uczelnię musi zarejestrować się w Centrum Dostępności, a następnie wypełnić jeden z wniosków o przyznanie wsparcia. Formularze dostępne są w wersji elektronicznej (kafelki na dole strony). Istnieje możliwość wypełnienia formularzy w wersji papierowej - druki dostępne są w Centrum Dostępności.
Uwaga!
Rejestrujesz się tylko raz (w ciągu całego okresu trwania studiów. Chyba, że zasadniczo zmieni się Twoja sytuacja zdrowotna)!
Wniosek o wsparcie wypełniasz w miarę potrzeb (możesz go wypełniać kilkakrotnie).
Jeśli nie jesteś zarejestrowany...
Należy wypełnić Formularz Rejestracyjny (kafelek na dole strony). Dokument ten automatycznie jest wysyłany na Państwa mail. Jest to jedyny formularz, który po wydrukowaniu i podpisaniu muszą Państwo osobiście dostarczyć do Centrum wraz kopią z dokumentacji medycznej potwierdzającej Państwa stan zdrowia (oryginał do wglądu). W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się przesłanie dokumentów listem poleconym na adres:
Centrum Dostępności
UE Katowice
ul. 1 Maja 50
40-287 Katowice
Formularz Rejestracyjny wypełniają Państwo tylko raz (chyba, że ulegnie zmianie stan Państwa zdrowia). Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego wypełnij wniosek o wsparcie.
Jeśli jesteś zarejestrowany...
Należy wypełnić jeden z 3 wniosków o przyznanie wsparcia (kafelki na dole strony). Nie ma potrzeby drukowania tego dokumentu. Wniosek o przyznanie wsparcia mogą Państwo wypełniać wielokrotnie, w miarę potrzeb.
Rodzaje wniosków:
Wniosek o przyznanie wsparcia z zakresu dydaktyki:
- udostępnienie materiałów dydaktycznych
- dostosowanie materiałów dydaktycznych (np. powiększona czcionka, materiały w formie elektronicznej)
- dostosowanie formy zaliczeń/egzaminów (np. zmiana formy pisemnej na ustną, zmiana formy ustnej na pisemną, przedłużenie czasu trwania zaliczenia/egzaminu, zdawanie na dostosowanych arkuszach)
Wniosek o przyznanie wsparcia w zakresie języków obcych lub/i wychowania fizycznego:
- dodatkowy lektorat z języka/języków obcych (dot. tylko lektoratów realizowanych zgodnie z programem studiów)
- zajęcia wyrównawcze z wychowania fizycznego (zajęcia w-f są obowiązkowe, jednak ich forma jest dostosowywana do możliwości fizycznych studenta)
Wniosek o przyznanie np. asystenta studenta, tłumacza PJM, wjazd na parking
- asystent studenta
- tłumacz Polskiego Języka Migowego (do załatwienia spraw administracyjnych)
- wjazd na parking (tylko dla osób mających poważne problemy z poruszaniem się)
- inne (indywidualnie wskazane przez studenta)
TERMINY
Semestr zimowy
Wnioski dot. zajęć wyrównawczych z w-f oraz j. obcego należy składać do 31 października br. akademickiego. Wnioski dot. innego rodzaju wsparcia należy składać najpóźniej na 3 tygodnie przed oczekiwanym terminem wsparcia.
Semestr letni
Wnioski dot. zajęć wyrównawczych z w-f oraz j. obcego należy składać do 28 lutego br. akademickiego. Wnioski dot. innego rodzaju wsparcia należy składać najpóźniej na 3 tygodnie przed oczekiwanym terminem wsparcia.
Co dalej?
- Centrum Dostępności w terminie do 7 dni od otrzymania podpisanego przez organy decyzyjne Wniosku, przekazuje informację studentowi pocztą elektroniczną lub telefonicznie o przyznanym (lub nie) wsparciu.
- Student odbiera decyzję o przyznanym wsparciu w Centrum Wsparcia.
- Student samodzielnie podejmuje decyzję o poinformowaniu o swoich uprawnieniach prowadzących zajęcia. W wyjątkowych okolicznościach związanych ze stanem zdrowia studenta i na jego prośbę - to Centrum informuje prowadzących zajęcia o uzyskanych przez studenta uprawnieniach.
- Studentowi przysługuje prawo do odwołania się od decyzji. Odwołać się można pisemnie (pocztą tradycyjną lub elektroniczną) w terminie do 14 dni od daty otrzymania negatywnej decyzji.
W sprawach związanych z odmową przyznania świadczenia dot. wjazdu na wewn. parking, dostosowania materiałów, udostępnienia materiałów dydaktycznych, dostosowania warunków zaliczeń i egzaminów odwołać należy się do Prorektora ds. rozwoju i współpracy z otoczeniem.
W innych sprawach, w szczególności wymienionych w Zarządzeniu nr 174/21 z dnia 15 grudnia 2021 odwołać należy się do Rektora UE Katowice.
PROSIMY KORZYSTAĆ Z FORMULARZY ON-LINE (przyspiesza to proces wydania decyzji):










Dołącz do nas