Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Zgodnie z przepisami prawa*:
- każdy ma prawo poinformować Uczelnię o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
- każdy ma prawo złożyć „Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej”,
- osoba ze szczególnymi potrzebami (np. osoba niepełnosprawna) mająca problem na Uczelni z dostępnością budynku czy informacyjno-komunikacyjną ma prawo wystąpić z „Wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub/i informacyjno-komunikacyjnej”.
Zgłaszając problem można wskazać we Wniosku inną formę zapewnienia dostępności, która jest lepsza z punktu widzenia interesariusza.
Problemy z dostępnością można zgłosić do Centrum Dostępności w jeden z poniższych sposobów:
- wysłać wiadomość na adres: Centrum Dostępności UE Katowice, ul. 1 Maja 50, 40-287 Katowice,
- wysłać wiadomość e-mail na adres: centrum.dostepnosci@ue.katowice.pl,
- zadzwonić pod numer: 32-257-7961.
Wniosek o zapewnienie dostępności albo skargę na brak dostępności można przesłać na powyższe adresy lub skorzystać z przygotowanych poniżej formularzy.
Co należy napisać we wniosku o zapewnienie dostępności?
- podać imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail,
- napisać, jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają dostęp do budynku, strony internetowej lub co utrudnia komunikację z Uczelnią,
- podać inną formę zapewnienia dostępności, która jest lepsza z punktu widzenia interesariusza,
- podać dogodny sposób kontaktu.
Dostępność cyfrowa
Uczelnia postara się zrealizować "Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej" w ciągu 7 dni. Jeśli będzie to niemożliwe, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie (najpóźniej w ciągu 2 miesięcy). Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić żądanej dostępności, zaproponujemy Ci inny, alternatywny sposób dostępu. Jeśli w żaden sposób nie zrealizujemy Twojego Żądania możesz przesłać "Skargę na brak dostępności cyfrowej" do Rektora UE Katowice.
Dostępność architektorniczna lub/i informacyjno-komunikacyjna
Uczelnia postara się zrealizować "Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub/i informacyjno-komunikacyjnej" w ciągu 14 dni. Jeśli będzie to niemożliwe, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie (najpóźniej w ciągu 2 miesięcy). Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić żądanej dostępności, zaproponujemy Ci inny, alternatywny sposób dostępu. Jeśli w żaden sposób nie zrealizujemy Twojego Wniosku możesz złożyć skargę do PFRON. Możesz skorzystać z gotowego formularza przygotowanego przez PFRON Skarga na brak dostępności, który w łatwy sposób - po wypełnieniu - możesz wydrukować i przesłać do właściwego oddziału PFRON.
Po wyczerpaniu powyższych możliwości możesz wysłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Szczegółowe informacje o tym jak i gdzie składać skargę na brak dostępności dostępne są na stronie gov.pl.
* Ustawa z dn. 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
* Ustawa z dn. 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji moblinych podmiotów publicznych
Dołącz do nas