Przejdź do menu Przejdź do treści

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Zgodnie z przepisami prawa*:

  • każdy ma prawo poinformować Uczelnię o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
  • każdy ma prawo złożyć „Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej”,
  • osoba ze szczególnymi potrzebami (np. osoba niepełnosprawna) mająca problem na Uczelni z dostępnością budynku czy informacyjno-komunikacyjną ma prawo wystąpić z „Wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub/i informacyjno-komunikacyjnej”.

Zgłaszając problem można wskazać we Wniosku inną formę zapewnienia dostępności, która jest lepsza z punktu widzenia interesariusza. 

Problemy z dostępnością można zgłosić do Centrum Dostępności w jeden z poniższych sposobów:

  • wysłać wiadomość na adres: Centrum Dostępności UE Katowice, ul. 1 Maja 50, 40-287 Katowice,
  • wysłać wiadomość e-mail na adres: centrum.dostepnosci@ue.katowice.pl,
  • zadzwonić pod numer: 32-257-7961.

Wniosek o zapewnienie dostępności albo skargę na brak dostępności można przesłać na powyższe adresy lub skorzystać z przygotowanych poniżej formularzy.

Co należy napisać we wniosku o zapewnienie dostępności?

  • podać imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail,
  • napisać, jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają dostęp do budynku, strony internetowej lub co utrudnia komunikację z Uczelnią,
  • podać inną formę zapewnienia dostępności, która jest lepsza z punktu widzenia interesariusza,
  • podać dogodny sposób kontaktu. 

Dostępność cyfrowa

Uczelnia postara się zrealizować "Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej" w ciągu 7 dni. Jeśli będzie to niemożliwe, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie (najpóźniej w ciągu 2 miesięcy). Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić żądanej dostępności, zaproponujemy Ci inny, alternatywny sposób dostępu. Jeśli w żaden sposób nie zrealizujemy Twojego Żądania możesz przesłać "Skargę na brak dostępności cyfrowej" do Rektora UE Katowice.

Dostępność architektorniczna lub/i informacyjno-komunikacyjna

Uczelnia postara się zrealizować "Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub/i informacyjno-komunikacyjnej" w ciągu 14 dni. Jeśli będzie to niemożliwe, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie (najpóźniej w ciągu 2 miesięcy). Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić żądanej dostępności, zaproponujemy Ci inny, alternatywny sposób dostępu. Jeśli w żaden sposób nie zrealizujemy Twojego Wniosku możesz złożyć skargę do PFRON. Możesz skorzystać z gotowego formularza przygotowanego przez PFRON Skarga na brak dostępności, który w łatwy sposób - po wypełnieniu - możesz wydrukować i przesłać do właściwego oddziału PFRON.

Po wyczerpaniu powyższych możliwości możesz wysłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Szczegółowe informacje o tym jak i gdzie składać skargę na brak dostępności dostępne są na stronie gov.pl.

* Ustawa z dn. 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
* Ustawa z dn. 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji moblinych podmiotów publicznych  

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp hr
logotyp bauhaus4
logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp eaie
logotyp cima
logotyp acca
logotyp ela
logotyp SAP University Alliances
logotyp progres3