Deklaracja Dostępności
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Zgodnie z przepisami prawa*:
- każdy ma prawo poinformować Uczelnię o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
- każdy ma prawo złożyć „Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej”,
- osoba ze szczególnymi potrzebami (np. osoba niepełnosprawna) mająca problem na Uczelni z dostępnością strony internetowej/budynku/informacyjno-komunikacyjną ma prawo wystąpić z „Wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej”
Zgłaszając problem można wskazać we Wniosku inną formę zapewnienia dostępności, która jest lepsza z punktu widzenia interesariusza (np. poprosić, aby niedostępny cyfrowo dokument został przeczytany lub przetłumaczony na PJM).
Problemy z dostępnością można zgłosić do Centrum Dostępności w jeden z poniższych sposobów:
- wysłać wiadomość na adres: Centrum Dostępności UE Katowice, ul. 1 Maja 50, 40-287 Katowice,
- wysłać wiadomość e-mail na adres: centrum.dostepnosci@ue.katowice.pl,
- zadzwonić pod numer: 32-257-7961.
Wniosek o zapewnienie dostępności albo skargę na brak dostępności można przesłać na powyższe adresy lub skorzystać z przygotowanych poniżej formularzy.
Co należy napisać we wniosku o zapewnienie dostępności?
- podać imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail,
- napisać, jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają dostęp do budynku, strony internetowej lub co utrudnia komunikację z Uczelnią,
- podać inną formę zapewnienia dostępności, która jest lepsza z punktu widzenia interesariusza,
- podać dogodny sposób kontaktu.
Dołącz do nas