Przejdź do menu Przejdź do treści

Badania naukowe

Zainteresowania badawcze pracowników Katedry koncentrują się wokół zagadnień badawczych:

  • profesjonalizacja komunikowania organizacji biznesowych i społecznych,
  • konceptualne ujęcie i modelowanie rzeczywistości,
  • projektowanie i analiza dialogów i systemów konwersacyjnych (dialogowych),
  • projektowanie i analiza narracji w procesach komunikowania,
  • argumentacja w procesach komunikowania,
  • wizualizacja wiedzy i informacji,
  • tworzenie interfejsów aplikacji,
  • wykorzystanie mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, gier komputerowych itp. w komunikacji biznesowej i społecznej,
  • tworzenie i analiza raportów finansowych i raportów pozafinansowych (społecznościowych) z punktu widzenia efektywności i skuteczności komunikowania się,
  • prywatność, zaufanie i bezpieczeństwo w nowych mediach,
  • integracja danych na potrzeby systemów analitycznych,
  • komunikacja/dialog jako gra,
  • komunikacja /dialog w grach poważnych/biznesowych.

Prowadzone przez pracowników Katedry badania naukowe i zajęcia dydaktyczne dotyczą teorii i praktyki projektowania, tworzenia, przekształcania i przekazywania informacji oraz wiedzy za pomocą najnowszych narzędzi komunikowania na wszystkich poziomach komunikacji: pomiędzy jednostkami, grupami społecznymi i organizacjami występującymi zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy tych informacji. Produktami komunikacji i przedmiotem ich zainteresowania są raporty, scenariusze, filmy, realizacje digital storytelling, dialogi człowiek-komputer i wiele innych. Zgodnie z systemowym podejściem do komunikacji, przedmiotem zainteresowania są także efekty komunikacji, czyli jej wpływ na odbiorcę, reakcja na otrzymywany przekaz, a nie tylko środki perswazji lub manipulacji, które są używane w przekazie medialnym.

 

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3
logotyp acca
logotyp ela