Badania naukowe
Zainteresowania badawcze pracowników Katedry koncentrują się wokół zagadnień badawczych:
- profesjonalizacja komunikowania organizacji biznesowych i społecznych,
- konceptualne ujęcie i modelowanie rzeczywistości,
- projektowanie i analiza dialogów i systemów konwersacyjnych (dialogowych),
- projektowanie i analiza narracji w procesach komunikowania,
- argumentacja w procesach komunikowania,
- wizualizacja wiedzy i informacji,
- tworzenie interfejsów aplikacji,
- wykorzystanie mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, gier komputerowych itp. w komunikacji biznesowej i społecznej,
- tworzenie i analiza raportów finansowych i raportów pozafinansowych (społecznościowych) z punktu widzenia efektywności i skuteczności komunikowania się,
- prywatność, zaufanie i bezpieczeństwo w nowych mediach,
- integracja danych na potrzeby systemów analitycznych,
- komunikacja/dialog jako gra,
- komunikacja /dialog w grach poważnych/biznesowych.
Prowadzone przez pracowników Katedry badania naukowe i zajęcia dydaktyczne dotyczą teorii i praktyki projektowania, tworzenia, przekształcania i przekazywania informacji oraz wiedzy za pomocą najnowszych narzędzi komunikowania na wszystkich poziomach komunikacji: pomiędzy jednostkami, grupami społecznymi i organizacjami występującymi zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy tych informacji. Produktami komunikacji i przedmiotem ich zainteresowania są raporty, scenariusze, filmy, realizacje digital storytelling, dialogi człowiek-komputer i wiele innych. Zgodnie z systemowym podejściem do komunikacji, przedmiotem zainteresowania są także efekty komunikacji, czyli jej wpływ na odbiorcę, reakcja na otrzymywany przekaz, a nie tylko środki perswazji lub manipulacji, które są używane w przekazie medialnym.
Dołącz do nas