Problematyka pracy zdalnej, jako nowego i dynamicznie rozwijającego się zjawiska na polskim rynku pracy, jest podejmowana przez autorów wciąż w nielicznym zakresie – niniejsza monografia ma uzupełnić tę badawczą lukę w literaturze. Cel poznawczy opracowania został zrealizowany w ramach trójczłonowej struktury, na którą składają się: ustalenie specyfiki pracy zdalnej, rozpoznanie zakresu i preferencji stosowania pracy zdalnej w okresie pandemii COVID-19 w Polsce oraz identyfikacja utrudnień i korzyści, jakie napotykali członkowie gospodarstw domowych w związku z pracą (i nauką) zdalną. Natomiast celem aplikacyjnym jest sformułowanie rekomendacji dla podmiotów gospodarczych dotyczących organizacji pracy w podziale na tradycyjną i zdalną. Opracowanie powstało z wykorzystaniem metod: krytycznej analizy piśmiennictwa, danych statystycznych i ogłoszeń rekrutacyjnych dotyczących pracy zdalnej i hybrydowej oraz sondażu diagnostycznego. Przedstawiono wyniki badań własnych obejmujących zagadnienia z zakresu pracy i nauki zdalnej w gospodarstwach domowych, trudności, korzyści i negatywnych skutków pracy i nauki zdalnej, preferencji w zakresie sposobów komunikacji i formy organizacji pracy, a także subiektywnej oceny kompetencji do pracy i nauki zdalnej.
Autor | Małgorzata Król |
e-ISBN | 978-83-7875-817-4 |
Data i miejsce publikacji | Katowice, 27.10.2022 |
Liczba stron | 110 |
Format | |
Wersja elektroniczna | ŚLĄSKA BIBLIOTEKA CYFROWA |
Otwarty dostęp na licencji CC BY 4.0 |
Dołącz do nas