Przejdź do menu Przejdź do treści

Autoprezentacja czyli jak się sprzedać pracodawcy

Większość rozpoczynających karierę zawodową ludzi marzy o ciekawej, rozwijającej i dobrze płatnej pracy. Niektórzy na spełnienie tych marzeń czekają wiele lat. Bywa, że bezskutecznie. Przyczyną owego stanu jest często brak umiejętności autoprezentacji, a przecież konkurencja o miejsca pracy staje się coraz ostrzejsza, dlatego ten kto stara się o pracę, musi się umieć dobrze sprzedać. Korporacje są w stanie dać wiele za pracownika, który ma naturalny bądź wyuczony dar autoprezentacji. Z wizerunkiem osoby jest jednak jak z wizerunkiem marki. Przede wszystkim produkt musi być wysokiej jakości, a dopiero potem można myśleć o jego image’u. Kandydaci do pracy nie są dobrze przygotowani do konfrontacji z potencjalnym pracodawcą, ponieważ nie zdają sobie sprawy z wpływu autoprezentacji na zatrudnienie i przebieg kariery zawodowej, a tymczasem wrażenie, które człowiek wywiera na otoczeniu stanowi jeden z głównych czynników wyznaczających jego życiowe sukcesy. Ten, kto szuka pracy powinien wiedzieć, że umiejętności zawodowe są towarem, jak każdy inny towar, ale nie wystarczą, aby zdobyć pracę. W procesie zarówno rekrutacji ktoś musi zauważyć, że nimi dysponujemy i zechcieć za nie zapłacić. Pomaga w tym owo „opakowanie” umiejętności zawodowych, czyli autoprezentacja.

AutorGrażyna Królik
ISBN978-83-7246-749-2
Rok wydania2014 (Wyd. II)
Liczba stron220
Format B5
Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3